Ik denk dat mensen jou het meest irritant vinden, niet @Shaaar
Doe nou niet
Zou kunnen, maar andersom ook. Het is namelijk nogal lastig voor sommige mensen om ook hun mening te geven, omdat hier op het forum de hele groep over je heen valt als je een andere mening hebt. Niet altijd, maar wel in sommige gevallen zoals nu.
Mijn mening is in ieder geval duidelijk dus we kunnen weer door.
Omdat ik veel reacties krijg reageer ik toch nog even.
Ik heb niemand gezegd dat diegene zich wel of niet gediscrimineerd mag voelen!!!
Ik heb alleen aangegeven dat (voor mij en velen in mijn omgeving) kleur er niet toe doet.
En dat IK DENK (En meer niet, dit ook niet als feit gebracht oid) dat kleur benoemen gewoon nooit prettig/handig is.
Ff weer on topic, hebben jullie ook wanneer je youtube of andere videos dubbele snelheid of 1,5 x afspeeld bijvoorbeeld, je dan na het afzetten in je hoofd heel sloom nog moet verwerken dat je hersenen alles zo snel hebben moeten opnemen? Het lijkt dan alsof de wereld in slowmotion gaat ofzo, kan het niet goed uitleggen
Dat heb ik niet gezegd, zielige actie om mijn woorden uit de context te halen. Ik heb simpelweg gezegd dat we geen huidkleuren in grapjes hoeven te benoemen. Ik heb nergens gezegd dat witte/blanke/bruine/donkere mensen meer of minder last hebben van racisme.
Nogmaals, ik snap dat je het niet slecht bedoelt, maar āalleenā deze opmerking is helaas niet onschuldig. Het is validisme en dat kan heel pijnlijk en kwetsend zijn voor de gemarginaliseerde groep. Ook opmerkingen die voor jou misschien onschuldig lijken, kunnen een grote betekenis en gevolg hebben. Niemand hier komt nu achter je aan met hooivorken en fakkels, maar ik zou wel zeggen: denk er eens over na.
ja als ik hoorcolleges op x2 afspeel omdat ik weer eens veel te laat begonnen en dan iedereen om me heen opeens vet traag praat
Vandalisme?
Sorry maar hoe bedoel je dat dan???
Validisme, niet vandalisme dat is iets anders
Ooohhh!!!
Nee, je moet ook niets. Het is echter ook wel duidelijk dat jullie niet altijd even neutraal zijn.
Ja lijkt mij wel. In situaties zoals deze waar ik nu bijvoorbeeld wordt afgebrand omdat ik aangeef het belangrijk te vinden dat we neutraal blijven omtrent huidskleuren. En vervolgens een groot aantal mensen over mij heen krijg. Ik vind het nogal vreemd dat de mods de discussie dan niet aan banden leggen en ik die ook nog eens over mij heen krijg.
Ik hoopte bij het zien van alle ongelezen berichten op een ouderwets drama zoals de bettygate⦠maar neeā¦
Validisme is de maatschappelijke reactie op de afwijkende lichaamsbouw en/of afwijkende lichamelijke of verstandelijke mogelijkheden en kwaliteiten ā in combinatie met de eigen reactie daarop ā die mensen belemmert.
Ik kende het begrip nog niet maar nu ik het het opgezochtā¦
Is dit echt wat er wordt bedoeld???
Je quote: Is van een errug laag niveau past bij je.
Dit gaat nergens heen
Ik zei dat ik vind dat er over geen enkele huidkleur grapjes gemaakt moeten worden. Jammer dat jullie mijn woorden moedwillig uit de context halen en weigeren de logica ervan in te zien. Letās agree to disagree.
Enzoās nieuwe vlog in Parijs is leuk