Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Als kleur er wel toe doet, dan moet jij juist niet zo’n grapje maken. Dát is m’n hele punt.

9 likes

Nou idd, iedereen herkent de superioriteitsgevoel uit de white male gaze toch wel? Dat hele “blanke mensen kunnen ook gediscrimineerd worden” is zo’n dooddoener en zo makkelijk te zeggen als je nooit écht racisme/discriminatie hebt meegemaakt.

Edit: herkennen niet als uit jezelf he, maar uit observatie. Het staat nu miss een beetje raar.

10 likes

Hoe heette die persoon op het EGF met al haar racistische denkbeelden ook alweer? Krijg opeens allemaal flashbacks.

En ja als kleur er niet toe doet is mijn grap mega ongepast. Fact is: kleur doet er wel toe. Kleur zorgt ervoor dat zaken positief of negatief belicht worden.

Exact, daarom zeggen een aantal mensen dus dat je basic WHITE guy eruit had moeten laten. Want je grapje kwam niet positief of grappig over.

EDIT: En voor je weer een hele reactie typed over hoe racistisch en dom iedereen is die het niet met je eens is: Je kan ook gewoon zeggen: Ja, ik had het inderdaad anders kunnen brengen. Dan kunnen we allemaal weer verder.

6 likes

Soms als ik dan zulke gezinnen zie ben ik toch een beetje jaloers dat ik altijd een half parkoer moest afleggen om stiekem in het donker op het Balkon een sigaret op te steken, dan heel snel en zenuwachtig te roken en vervolgens met heel veel moeite de deur geruisloos te sluiten en dan me suf spuiten met parfum en mintjes innemen, terwijl zij gewoon met het hele gezin in de woonkamer paffen.

Ik bedoel, ik rook niet eens meer, maar die jaloezie zal altijd een beetje blijven bestaan.

8 likes

Ik weet precies wie je bedoelt. Ze had een blauwe avatar, dat weet ik nog wel…

(Ben erg behulpzaam zo I know, geen dank :thumbsup: )

2 likes

Hahaha nou je weet in ieder geval nog meer dan ik!

1 like

Eva-Lynn toch? Of zoiets?

2 likes
Beelden kunnen als schokkend ervaren worden

Wat gebeurt er op deze foto? Speelt hij/zij/hen graag zwarte piet? Zelfbruiner gone wrong? Is het Bep Brul uit Loenatik?

Zoveel vragen

5 likes

Ik vind het verdrietig dat je zo reageert.
Ik neem aan dat dit komt doordat je bepaalde ervaringen hebt (uit het verleden) en dat vind ik heel erg voor je.
Ik ben wit en kan idd niet begrijpen hoe dit voelt.

Maar voor mij doet kleur er niet toe, voor veel mensen in mijn (werk/privé) omgeving ook niet. En als het je om het even is, dan is zo’n reactie niet helemaal gepast.

Ik zou dit voor iedereen wensen, dat is misschien ideologisch als je niet uit de stad komt maar NIET wereldvreemd.

Mijn mening: kleur doet er niet toe, het is compleet onbelangrijk en we zijn allemaal gelijk. Waarom zou je het benoemen?

3 likes

Nain, de persoon die ik bedoel ging buiten elke grens om te bewijzen dat racisme juist een excuus was en niet bestond.

Ik moet zo lachen nu om die loldutchpeople. Doet me ook erg denken aan La Carihuela. Heerlijk simpel.

5 likes

Nee, dat is foundechen. Duh…

2 likes

Asking for a friend natuurlijk: waar kan ik dit aambeienstandbeeld vinden?

29 likes

Ik drink ondertussen nog even een kopje thee terwijl ik je lachend je berichtjes lees naast lands meest basic white guy ooit. Overigens ook mijn vriend. Die trouwens humor heeft en heel hard om mijn grapje moest lachen. Net zoals tientallen anderen hier. Sorry, maar ik ga me hier niet verder verontschuldigen. Tot nu toe ben ik daar vaak redelijk in, als ik vind dat ik iets doms zeg bind ik me in. Ik heb het grapje uitgelegd, ik heb van jou en anderen die er nu nog fel inzitten weinig solide uitleg gekregen over waarom het niet door de beugel zou kunnen. Behalve dan dat je je gekwetst voelt. Well… cry me a river. Ik ga me hier echt niet laten aanpraten dat wit niet de meest dominante kleur is, niet priviliged is of niet op een andere manier vooral positieve associatie heeft. Als je dat soort gesprekken wilt voeren verwijs is je door naar het fvd zomerkamp.

84 likes

Dit doet me ook een beetje denken aan de breezah topics van vroeger. Laf it.

1 like

Ik denk dat iedereen zou willen dat kleur er niet toe doet. Echter in de realiteit is het helaas vaak toch anders, hoe verdrietig dat ook is.
Door het dan niet te benoemen lijkt het juist alsof mensen hun ogen ervoor sluiten of er voor weg lopen.

10 likes

Omdat dit jouw mening is, maar een groot deel van de wereldbevolking deelt die mening niet met je. Zo lang er nog steeds mensen stelselmatig gediscrimineerd worden (of erger) om hun huidskleur, kan je het eigenlijk niet maken om te zeggen dat kleur er niet toe doet. Want dat is gewoon niet hoe de wereld werkt, en door dit te zeggen bagatelliseer je die problemen eigenlijk weg, terwijl een grote groep mensen dit niet eens kan zeggen. Validisme heet dat ook wel, ik weet niet of je die term kent? Dat is ook weer een vorm van white privilige: wij kunnen zeggen dat kleur er niet toe doet, maar niet iedereen heeft die luxe. Is wel iets om je van bewust te zijn.

Ik snap dat je het niet slecht bedoelt, maar dat maakt het niet minder erg.

29 likes

Jeroen (excuus, Jheronimus) Bosch. Dus ik gok Den Bosch.

1 like

Schubbenkutteveen?

2 likes