Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik hoopte bij het zien van alle ongelezen berichten op een ouderwets drama zoals de bettygate… maar nee…

36 likes

Validisme is de maatschappelijke reactie op de afwijkende lichaamsbouw en/of afwijkende lichamelijke of verstandelijke mogelijkheden en kwaliteiten – in combinatie met de eigen reactie daarop – die mensen belemmert.

Ik kende het begrip nog niet maar nu ik het het opgezocht…
Is dit echt wat er wordt bedoeld???

1 like

Je quote: Is van een errug laag niveau past bij je. :wink:

Dit gaat nergens heen

Maar laat me raden, andersom was het geen probleem geweest? Als jij alle likes had gekregen en iedereen over @Shaaar viel? Had je dan ook geroepen: “mods, kom eens ingrijpen want nu krijgt zij iedereen over zich heen door een uitspraak van mij.” Een forum is een plek voor discussie. Dat jij nu je zin niet krijgt en de ander iets meer geliket wordt, is voor ons geen reden om daar iets mee te doen. Blijkbaar is jouw mening dan niet de gangbare mening en zul je het daarmee moeten doen.

25 likes

Ik zei dat ik vind dat er over geen enkele huidkleur grapjes gemaakt moeten worden. Jammer dat jullie mijn woorden moedwillig uit de context halen en weigeren de logica ervan in te zien. Let’s agree to disagree.

Enzo’s nieuwe vlog in Parijs is leuk :joy:

7 likes

Dat is een voorbeeld ervan; eigenlijk houdt het in dat je over een gemarginaliseerde groep zegt dat hun problemen niet bestaan/overdreven zijn/etc. Bijvoorbeeld tegen iemand in een rolstoel zetten “nou maar er zijn toch overal gewoon liften, dan wordt je toch niet belemmerd in je doen en laten?” of tegen een person of colour zeggen dat je geen kleur ziet/racisme niet bestaat want “de segregatie is toch allang afgeschaft.”

Dit zijn overdreven voorbeelden maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel?

10 likes

Ja, ik snap je reactie ook!
Ik heb alleen gereageerd omdat ik dacht dat het goed was dat kleur er niet toe deed.
Nu ik hierover wat meer hoor ben ik benieuwd maar wellicht in het verkeerde topic, excuses !

2 likes

Ja, ik begrijp het.
Met mijn reactie bedoelde ik alleen: als kleur er niet toe doet dan ook niet ‘white’ benoemen.

2 likes

:ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Dit forum is zo goed voor mijn vocabulaire

27 likes

Danelle Hallan
Stephanie Harlow
Georgia Marie
Eleanor Neal
LordanArts
Bella Fiori

(En nu hopen dat ik alles goed gespeld heb uit mijn hoofd)

3 likes

Hahah ja heb ik ook

Ik heb zin in Enzo’s kerstvlog!

1 like

Kendall en Stephanie zijn mijn lievelings!

1 like

Ja hhaha daar kwam ik ook vandaag achter

Af en toe zit Myron van Enzo echt in mijn allergie, ze kan zo aanwezig zijn vind ik. Soms reageert Enzo ook licht geïrriteerd omdat ze zo de vlogs regisseert. Dan denk ik ook maar wat word je toch snel meegezogen in zo’n show, zo’n wereld.
Aan de andere kant vind ik dat Enzo haar ook wel vaak afkapt, of lullig doet tegen haar. Soms grappend maar soms lijkt ze er ook wel wat gevoelig op te reageren (logisch).
Zo’n vlog laat op zulke momenten wel veel zien waarvan ik denk, moet je dit willen laten zien? Al kan het natuurlijk ook volledig mijn eigen interpretatie van de beelden zijn. Lekker abstract zo zonder concrete voorbeelden maar herkent iemand wat ik bedoel, bij Enzo of bij andere vloggers?

1 like

Bij die loldutchpeople tumbler voel ik een combinatie van ongemakkelijkheid en agressie opkomen… Waarom zijn mensen zo. :weary:

6 likes

Die ja! Krijg nog steeds rillingen. Niet alleen door de naam.

1 like

Klinkt als mijn moeder.

1 like