Bo.l verkoopt ook gewoon spul van ali voor 2 of 3x de prijs
Op een dag staat Corrie van de hoek op de jaarlijkse vlooienmarkt met allemaal Ali Express prut.
nou dat is grappig⦠eerder vandaag zag in in een post van @pastelzwart over de kringloopwinkel dit:
15 cent per stuk⦠wel zonder mooi fluwelen zakje.
Huh dit is toch gewoon fucking strafbaar?? Was zij niet al een keer gepakt op het verkopen van namaakgoederen?
Ja ze had een keer gezeik gehad en moest toen duizenden euroās betalen en had daar een huiliehuilievideo over gemaakt. Misschien heeft ze al een tweede, soortgelijke video in de stijgers staan #allesvoordeviews.
Is nu al zo. Sieraden en scrunchies overal
dat gebeurt nu al een beetje⦠op braderieen en markten kan ik de helft van de inhoud van de kramen binnen 10 minuten vinden op ali.
Telefoonhoesjes, sieraden, accesoires tasjes haarbandjes, handige huishoud truukjes van plastic etc
Het is niet strafbaar, ze noemen het dropshippen. Het is wel dubieus
Ik ben echt al jaren niet meer bij braderieƫn geweest en dat is schijnbaar maar goed ook.
Of hebben ze dan niet elders in een ander Europees land een ātussenlocatieā waar het als het ware gewoon ligt en verscheept wordt naar Nederland. Dat het wel allemaal van Ali komt maar je nu gewoon een tussenstap hebt en het zo noemt.
Inspector gadget kocht tenminste niet alles op Ali Express.
ja idd, houden zo. Vooral de massale evenementen zoals Libelle zomerweek enzo moet je vermijden.
Maar als jij als dropshipper een goede deal maakt met de chinese verkoper, kan je het snel binnen hebben hoor. Je herkent die dropshippers snel genoeg aan hun website (retourneren kan haast niet, alles is voor eigen risico, verzending minimaal 8 dagen). Ik lees echt teveel mee op die FB pagina dus ik vertrouw geen enkele shop met Ali spullen meer .
Overigens verkopen die verkopers ook via Bol. Een goed voorbeeld is de avocadosnijder! Die op bol verkocht worden zijn bijna allemaal van Ali, door externe verkopers met een levertijd van minimaal een week.
Yes, als ze die meuk verkopen is het strafbaar (plus mega aansprakelijk, je kan je leven lang betalen aan een slachtoffer als een kind bijv lichamelijk schade oploopt door jouw product). Snappen veel van die dropshippers ook echt niet. Die FB pagina die ik eerder noemde laat ook wel zien dat het 9 vd 10 x pubers zijn die snel geld willen verdienen.
Noor kan er ook wat van met haar Somewhere Someday.
Welke fb pagina is dst dan? Ik kan hem niet zo snel vinden.
Qua retourneren en risico (bijv bij verzending) moet je toch gewoon de Nederlandse wetgeving volgen, ook als je dropshipt. Erger mij er altijd aan als ik zie dat een webshop zich daar niet aan houdt. Bijvoorbeeld door te zeggen dat iets mega afgeprijsd is en daarom niet retour gestuurd mag worden.
Ali versus de rest! Bron van vermaak
ik kan em niet vinden? wil ook ff kijken
heet ie gewoon aliversuderest op insta?
Dit
Ik heb vandaag die sportset gekocht voor 15 euro i.p.v. 70