Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Haha ja hij kan soms heerlijk moralistisch zijn, en hij neemt ook weleens de tijd in zijn vlog om iets goed uit te leggen. Dan merk ik trouwens wel weer dat de meeste kijkers jonger zijn, @Lula.

1 like

Heeft iemand trouwens Rutger Vink gezien bij de Slimste Mens? Hij kwam niet zo slim over… mijn vriend vond hem vreselijk irritant haha.

7 likes

Ja dat was wel pijnlijk hè?

Hij wist niks en z’n grappen lukten ook net niet.

8 likes

Hij wist ook relatief makkelijke dingen niet? Viel me een beetje tegen.

2 likes

Oh het verbaasde mij niks. Wat me wel verbaasde is dat ie in het echt ook zo’n stem opzet alsof ie tegen kinderen praat, maar dat doet ie dus altijd.

7 likes

24 dagen achter 3u pd werken: 1uur aan materiaal filmen en dat 2 uur editen. Ik denk wel dat ze er meer tijd in steekt eigenlijk, maar het is allemaal heus wel te overzien is hoor :woman_shrugging:

3 likes

De vlogs van Mascha zijn een stuk kinderlijker en minder inhoudelijk dan die van Enzo als ik eerlijk ben. Ik kijk ook lang niet alles maar die wintersportvlogs zijn echt wel leuk, maar ook om het gebied waar ze zijn. Love wintersport.

8 likes

Ik zat ook grinnikend naast mijn eigen dertien in dozijn basic white boy toen ik het bedacht.

@wompie maar ik denk dat bij de goede vloggers de tijd die ze daadwerkelijk “werken” en de tijd die ze voor hun gevoel werken erg uit verhouding is. Als in: zodra je de eerste succesmaanden uit bent en dus eigenlijk niet meer je eigen leven leidt, maar een leven leidt dat voor de kijkers interessant moet blijven, ben je eigenlijk constant aan het werk tenzij je dagen niet vlogt. Je moet steeds nadenken of iets leuk is, wat je filmt, of je daar uitleg bij moet geven. Zorgen dat je materiaal bij je hebt. Dat ook nog goed monteren. Effectief film je misschien een uurtje, maar je bent wel de hele dag aan het bedenken hoe je iets leuks kan maken. Vlak daarnaast campagnes bedenken, interactie met volgers etc niet uit. Denk dat iemand als Mascha daarom ook het gevoel heeft dat ze altijd keihard werkt, terwijl wij dat als kijkers allang niet meer zien.

5 likes

Ik vind dit echt een rare opmerking, zeker omdat je zelf zo fanatiek post in het white privilege topic.

12 likes

Het was een grapje. Waar ik enkel mee bedoel dat ik Enzo een hele standaard jongen vind. Gewoon erg doorsnee, zoals er op straat nog honderd van rondlopen. Maar kan je uitleggen wat aan deze grap je niet verenigbaar vindt met mijn posts in het white privilege topic?

5 likes

Ik dacht dat ik de enige was die dit opviel, maar de opmerking is niet okay. Goed dat je het aangeeft.

6 likes

Ik snap het probleem niet met ‘hij is een basic white guy’. Moet het discriminerend zijn? Het is toch gewoon een term voor een jongen die aan bepaalde eigenschappen voldoet. We zeggen het over tienermeisjes ook constant.

5 likes

Ja, omdat donkere mensen een groep zijn die sinds het begin van tijd wordt gediscrimineerd. Dat is niet te vergelijken.

42 likes

Wat moet dat een fijn gevoel zijn voor de witte forummer die zich aangevallen voelt door berichten in het WP topic. @Shaaar heeft eindelijk iets gezegd waar we op haar kunnen pakken! Maar not so much. Wat @Motherofdragons zegt. Niet vergelijkbaar.

31 likes

Besef wel: het stereotype basic black guy is een gast met een hoodie die je oma overvalt bij de pinautomaat en je zusje voor hoer uitscheldt. Hij heeft vast een uitkering, is werkloos en roept “racisme” als hij gefouilleerd wordt.

Waar het stereotype white guy een simpele jongen uit het dorp is die netjes zijn opleiding afrondt en vervolgens met zijn middelbare schoolvriendin in een twee onder een kapper gaat wonen en drie kindertjes krijgt.

Vind dat daar wel enig verschil in zit. Met de basic white guy is niks mis. Hij is wellicht een beetje saai. De basic black guy is een stereotype waar we doorgaans negatieve beelden aan haken.

74 likes

Het gaat niet om iemand ergens op pakken. Ze had ook gewoon kunnen zeggen basic guy ofzo, white erbij is onnodig. Ik vind net als @Drawster dat we het gewoon omtrent iedere afkomst/huidkleur neutraal moeten houden.

13 likes

Ligt er maar net aan in welke omgeving je zit. Als mensen in mijn omgeving basic white bitch/guy/girl zeggen is dat echt allesbehalve positief bedoeld. Ah fijn, het is denk ik wel duidelijk dat er geen huidkleur bij hoeft te staan om duidelijk te maken wat je bedoelt.

3 likes

Wat is jouw omgeving dan?

Vraag me af of jij en ik in hetzelfde land wonen? Want sorry, maar de gemiddelde witte persoon in Nederland heeft echt geen negatieve associatie.

1 like

Ik zit hier anoniem, dus waar ik woon en werk zet ik niet online.