Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

#typisch

3 likes

Ik vraag ook niet om je postcode.
Meer qua sociale omgeving. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die er aanstoot aan nam.

6 likes

In mijn omgeving is een basic white girl iemand met een pumpkin spice latte, Uggboots en een Michael Kors in de holte van haar elleboog. Een basic black woman is vaak gezien als een boze vrouw met attitudes, of 4 kinderen met 5 “babydaddies”. Ook een verschil

6 likes

Niks ‘typisch’ aan, ik ben niet verplicht om mijn privacy te vergooien omdat iemand een discussie wil starten. :wink: Ik geef enkel dat je het beter had kunnen verwoorden, doe met mijn feedback wat je wilt.

2 likes

Een basic donker iemand: Agressief, kwaadaardig, slecht omwille van diegenes huidskleur

Een basic wit iemand: Starbucks en Nike

Hoe zie je het verschil niet

18 likes

Woah ik heb vandaag de ‘x 1,5’ knop ontdekt op youtube. Allerlei filmpjes/ youtubers worden zoveel beter te handelen nu haha, waarom wist ik dit niet eerder?

6 likes

Sorry maar je stelt dat waar jij vandaan komt iets ander ligt en vervolgens weiger je uit te leggen wat er dan zo anders is aan waar jij vandaan komt. Privacy heeft er niks mee te maken. Als ik zeg dat ik uit een grote randstedelijke stad kom of zelfs dat ik in wijk x woon, heeft nog altijd niemand door waar ik woon. En volgens mij is dat genoeg om in dit geval je mening te onderbouwen.

1 like

wat een humorloze reacties op shaaars grapje, nou moe. is ook niet gezond hoor, humorloosheid. dan zit je pas echt in de problemen als je het mij vraagt.
mensen, RELATIVEER pls.

29 likes

De discussie gaat van dutjes doen naar discriminatie, laten we het lekker houden op de youtube scene in plaats van een discussie uitmelken :thinking:

7 likes

Ik snap nu opzich wel wat je bedoelt. Wellicht belangrijk om te weten: ik vond het grapje zelf niet denigrerend. Enzo is mijn type niet, vind hem naar saai. Maar het is een succesvolle spontane jongen, met leuke vrienden, een goedlopend bedrijf, een eigen huisje, flinke auto. En dat is eigenlijk ook mijn associatie met de standaard basic white guy. Een saaie maar degelijke knul. Vandaar dat het grapje in mijn ogen wel door de beugel kon, omdat het imo ook echt niet negatief is om doorsnee te zijn. Deze grap over welke gemarginaliseerde groep dan ooit had ik zelf niet gemaakt, omdat het dan kwetsend wordt.

Maar ik ga er inderdaad graag over verder in de wp als je dat interessant vindt.

7 likes

Nou echt hoor. Kerst is weer voorbij dus vrede op aarde schijnbaar ook ofzo? :woman_shrugging:t3:
Wordt ineens in veel topics om het kleinste iets zo’n ontzettend groot ding gemaakt, man man man


3 likes

Nou dan hier ff iets anders. Ik smolt zo erg van Jipp haar laatste video. Wat heeft zij lieve kindjes en een lieve vent haha. Allemaal een kusje van de jongste willen en dat dansen. Ik vond het zĂł schattig!

1 like

Haha een grapje? Sorry maar het werkt gewoon twee kanten op. En hoezo mag een wit persoon zich niet gediscrimineerd voelen? Wie bepaalt dat?

Ik vind het inderdaad niet verenigbaar met jou posts in het WP topic omdat je daar zo ontzettend fel bent en het dus blijkbaar vanaf 1 kant bekijkt.
Vind t echt te makkelijk om te zeggen dat witte mensen zich niet gediscrimineerd mogen voelen. Dat slaat nergens op.

14 likes

Ik wil ook ff mijn mening delen!! Ik vind Enzo echt verre van een basic white boy.

In mijn omgeving is een basic white boy een jongen die in standaard h&m of jack&jones kleding loopt en naar standaard muziek luistert zoals top40 of techno.

Enzo draagt high end merkkleding en schoenen, streetwear kleding (hoe noem je dit? snapt iemand wat ik bedoel?), en merchandise shirts van rappers. Oh en zijn eigen merchandise ook natuurlijk. En hij luistert niet naar standaard muziek maar best veel naar hiphop en rap. (mwah klein beetje standaard wel tegenwoordig)

En de activiteiten die hij onderneemt iedere week zijn ook verre van saai! Hij maakt er wel wat van. En zonder dat het nep, en overdreven #spon is. Oprecht een vrolijke, leuke jongen die een ontzettend groot hart heeft. Hij is echt niet meer die gekke vlogger die rare stunts uithaalt waar hij vroeger bekend mee is geworden.

Maar goed, dat laatste heeft niks te maken met basic white boy. Alleen mijn visie van zo iemand is wel anders dan dat Enzo is :joy:

Trouwens
 Ik heb nog nooit van de term “basic black 
” gehoord? Als er ergens negatieve stereotypen benoemd worden zoals “angry black woman” dan heb ik dit nog nooit gehoord i.c.m. met het woord basic?

4 likes

Ik zeg nergens dat witte mensen zich niet gediscrimineerd mogen voelen. Zou dat ook nooit zomaar zeggen omdat ik dat een verhaal met enorme nuance vind (vind wel dat je enigzins licht geraakt bent als je je door deze opmerking gediscrimineerd voelt. Kom dan maar eens een weekje ruilen). Het enige wat ik zeg is dat ik een grapje maak over een witte man en daarbij aangeef dat ie een doorsnee witte man is. Ik zie gewoon niet in wat daar fout aan is. En ik heb hierboven al wel twee keer uitgelegd waarom ik dat niet fout vindt: omdat ik een term gebruik die niet negatief is. Sterker nog het is er een met saaie maar wel positieve associatie (Je kan het ervaren als negatief als je zelf dacht dat je heel bijzonder was en iemand dat tegen je zegt, maar verder is er toch niks negatiefs aan “basic white”?)

14 likes

Wat bedoel je hiermee?

Zijn er hier mensen die true crime docu’s/youtube kanalen kijken en youtubers aanraden?

1 like

Omdat witte mensen de ‘macht’ hebben. Als een wit persoon wordt ‘gediscrimineerd’ dan is het ergste wat er kan gebeuren is dat die persoon zich aangevallen voelt. Er zijn geen andere gevolgen want wit zijn is de norm.

Als een donker persoon gediscrimineerd wordt dan is het ergste geval dat diegene vermoord wordt.

Dat is het verschil. Je kan je gediscrimineerd voelen als wit persoon maar het is niet te vergelijken met discriminatie tegen een donker persoon.

9 likes

Kendall Rae

3 likes

‘Basic black guy’ dat lijkt me niet okĂ©, nou dan andersom ook niet.
Kleur doet er niet toe, dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Met ‘basic guy’ zou een punt ook te benoemen zijn, toch?

7 likes