En dan zijn ze op linkedin allemaal entrepenoer van een eigen modemerk. En geven ze tips over slim ondernemen. Pure oplichterij.
Huh dit is toch gewoon fucking strafbaar?? Was zij niet al een keer gepakt op het verkopen van namaakgoederen?
Ja ze had een keer gezeik gehad en moest toen duizenden euroās betalen en had daar een huiliehuilievideo over gemaakt. Misschien heeft ze al een tweede, soortgelijke video in de stijgers staan #allesvoordeviews.
Is nu al zo. Sieraden en scrunchies overal
dat gebeurt nu al een beetje⦠op braderieen en markten kan ik de helft van de inhoud van de kramen binnen 10 minuten vinden op ali.
Telefoonhoesjes, sieraden, accesoires tasjes haarbandjes, handige huishoud truukjes van plastic etc
Het is niet strafbaar, ze noemen het dropshippen. Het is wel dubieus
Ik ben echt al jaren niet meer bij braderieƫn geweest en dat is schijnbaar maar goed ook.
Dropshipping, ik weet het niet hoor. Het duurt soms weken voor die Alie dingen aankomen dus ik denk niet dat ze eerst bestellingen afwachten.
Of hebben ze dan niet elders in een ander Europees land een ātussenlocatieā waar het als het ware gewoon ligt en verscheept wordt naar Nederland. Dat het wel allemaal van Ali komt maar je nu gewoon een tussenstap hebt en het zo noemt.
Inspector gadget kocht tenminste niet alles op Ali Express.
ja idd, houden zo. Vooral de massale evenementen zoals Libelle zomerweek enzo moet je vermijden.
Ik weet trouwens niet waarom ik dit zo naar vind en dingen die op Bol staan van Alie niet. Want het is niet strafbaar afgezien van namaakspullen. Ik denk omdat die influencers heel bewust een bepaald beeld van zichzelf neer willen zetten met allerlei dure designerspullen en vervolgens geld verdienen met goedkoop spul waar ze zelf ver van uit de buurt blijven. Maar wel fotoās met die producten plaatsen om de indruk te wekken dat ze het helemaal de shit vinden. En al die tiener meisjes hun AH salaris maar rechtstreeks overboeken. Dus ja, er zijn ook vast mensen die dit heel slim vinden. Misschien is het puur de doelgroep, jonge beinvloedbare mensen.
Maar als jij als dropshipper een goede deal maakt met de chinese verkoper, kan je het snel binnen hebben hoor. Je herkent die dropshippers snel genoeg aan hun website (retourneren kan haast niet, alles is voor eigen risico, verzending minimaal 8 dagen). Ik lees echt teveel mee op die FB pagina dus ik vertrouw geen enkele shop met Ali spullen meer .
Overigens verkopen die verkopers ook via Bol. Een goed voorbeeld is de avocadosnijder! Die op bol verkocht worden zijn bijna allemaal van Ali, door externe verkopers met een levertijd van minimaal een week.
Oh ja, die webshops wel. Ik dacht dat we het nog over die influencers hadden. Anne-Fleur wil echt geen twee weken wachten op haar hippe ālocker chain necklaceā via Moderosa.
Yes, als ze die meuk verkopen is het strafbaar (plus mega aansprakelijk, je kan je leven lang betalen aan een slachtoffer als een kind bijv lichamelijk schade oploopt door jouw product). Snappen veel van die dropshippers ook echt niet. Die FB pagina die ik eerder noemde laat ook wel zien dat het 9 vd 10 x pubers zijn die snel geld willen verdienen.
Noor kan er ook wat van met haar Somewhere Someday.
Maar het ding wat influencer webshops zo verwerpelijk maakt is niet per se de inkoop, maar de branding. Allereerst spreken we over goederen waar die kids zelf ook toegang toe hebben. Je kan dit spul als consument zelf ook van Ali plukken en dan betaal je fors en fors minder. Het verkoopt alleen omdat de influencer zijn naam eraan verbindt. De gemiddelde tiener zou de helft van het spul niet van Ali kopen, maar influencers maken in mijn ogen misbruik van hun faam door dergelijke troep te promoten en vervolgens met een marge van 90% te verkopen. Ik vind dat zo verwerpelijk.
Influencen is op deze manier eigenlijk een soort van bedriegen. Doen alsof je een fijn persoon bent. Iemand om tegenop te kijken met een levensstijl waar de gemiddelde volger van droomt. om vervolgens mensen die zich aan jou binden veel te dure spullen te verkopen Ʃn daar geen fatsoenlijke voorwaarden aan te verbinden (retourneren, kwaliteit, veiligheid). En tot slot met het verdiende geld die levensstijl te bekostigen die mensen aantrekt.
Mag vast allemaal zo werken in de kapitalistische economie, maar ik voel me er zo niet senang bij. Er zijn wel meer dingen niet verboden die ik toch moreel verwerpelijk vind.
Welke fb pagina is dst dan? Ik kan hem niet zo snel vinden.
Jij legt het beter uit dan ik
Qua retourneren en risico (bijv bij verzending) moet je toch gewoon de Nederlandse wetgeving volgen, ook als je dropshipt. Erger mij er altijd aan als ik zie dat een webshop zich daar niet aan houdt. Bijvoorbeeld door te zeggen dat iets mega afgeprijsd is en daarom niet retour gestuurd mag worden.
Ali versus de rest! Bron van vermaak