Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Yes, als ze die meuk verkopen is het strafbaar (plus mega aansprakelijk, je kan je leven lang betalen aan een slachtoffer als een kind bijv lichamelijk schade oploopt door jouw product). Snappen veel van die dropshippers ook echt niet. Die FB pagina die ik eerder noemde laat ook wel zien dat het 9 vd 10 x pubers zijn die snel geld willen verdienen.

2 likes

Noor kan er ook wat van met haar Somewhere Someday.

2 likes

Maar het ding wat influencer webshops zo verwerpelijk maakt is niet per se de inkoop, maar de branding. Allereerst spreken we over goederen waar die kids zelf ook toegang toe hebben. Je kan dit spul als consument zelf ook van Ali plukken en dan betaal je fors en fors minder. Het verkoopt alleen omdat de influencer zijn naam eraan verbindt. De gemiddelde tiener zou de helft van het spul niet van Ali kopen, maar influencers maken in mijn ogen misbruik van hun faam door dergelijke troep te promoten en vervolgens met een marge van 90% te verkopen. Ik vind dat zo verwerpelijk.

Influencen is op deze manier eigenlijk een soort van bedriegen. Doen alsof je een fijn persoon bent. Iemand om tegenop te kijken met een levensstijl waar de gemiddelde volger van droomt. om vervolgens mensen die zich aan jou binden veel te dure spullen te verkopen én daar geen fatsoenlijke voorwaarden aan te verbinden (retourneren, kwaliteit, veiligheid). En tot slot met het verdiende geld die levensstijl te bekostigen die mensen aantrekt.

Mag vast allemaal zo werken in de kapitalistische economie, maar ik voel me er zo niet senang bij. Er zijn wel meer dingen niet verboden die ik toch moreel verwerpelijk vind.

45 likes

Welke fb pagina is dst dan? Ik kan hem niet zo snel vinden.

Jij legt het beter uit dan ik :grimacing:

1 like

Qua retourneren en risico (bijv bij verzending) moet je toch gewoon de Nederlandse wetgeving volgen, ook als je dropshipt. Erger mij er altijd aan als ik zie dat een webshop zich daar niet aan houdt. Bijvoorbeeld door te zeggen dat iets mega afgeprijsd is en daarom niet retour gestuurd mag worden.

4 likes

Ali versus de rest! Bron van vermaak :joy::popcorn:

2 likes

ik kan em niet vinden? wil ook ff kijken :male_detective:

heet ie gewoon aliversuderest op insta?

Facebook dus he! Geen insta

3 likes

Dit
Ik heb vandaag die sportset gekocht voor 15 euro i.p.v. 70

Dan wil je vast hier of in het ali topic een linkje delen? :pray:

€ 10,92 | 2 stks/set Naadloze Fitness Vrouwen Yoga Pak Hoge Elastische Workout Sport Set Padded Sportbeha Hoge Taille Sport Legging Gym
https://a.aliexpress.com/5uI8bcqFD
Yes

4 likes

Wauw ik dacht ik zoek even twee random dingen op;

Gewoon identiek die producten. En ze kan ze vast nog goedkoper inkopen omdat ze vast groot inkoopt.

35 likes

Leuk idee voor een Instagramaccount: Aliexpress vs influencers. En uiteraard met de links waar je het dan cheap op Alie kunt scoren.

@VickyViolence doe je mee :rofl:

68 likes

Etsy ook haha. Dat vind ik al helemaal slecht. Dingen verkopen van ali en dan doen alsof je het zelf hebt gemaakt.

1 like

Alifluencers. :joy:

11 likes

Hahaha wat slecht dit. :sob::exploding_head:

1 like

14 dagen, zolang doet het erover om uit China verzonden te worden :innocent:

39 likes

Pfff daar kan je tegenwoordig toch niet meer mee aankomen joh

1 like

Ok nog een keer omdat ik het bijna een sport vind nu:

66 likes