Vraag ik me nog wel af: die babykleding die ze verkoopt vind ik allemaal terug op Ali, zou dat dan ook gevaarlijk kunnen zijn qua bepaalde stoffen omdat er geen Eu keuring op zit? Of is dat bij kleding geen probleem en geldt dat vooral voor speelgoed enz?
Zeker wel! Net een doos van 48 stuks gekocht. Maar die smerige vullingen⦠gewoon lekker met slagroom
Zelfs die vazen en potjes die Moderosa verkoopt komen van Ali
Ik vraag me ook altijd af waar kleding van Loavies, MyJewellery vandaan komt. Ook AliExpress?
Sowieso wel groothandel want ze verkopen soms exact hetzelfde. Ja een zure edelsmid hier Haha
Waarin zou kleding uit China gevaarlijk moeten zijn volgens jou? Bijna alle kleding in de winkels hier komt oorspronkelijk uit China. Men doet net of het daar ene gevaarlijke gifbende is maar de mensen daar dragen ook kleding. Zelfde met beautyproducten. De aziatische beautybranche is volgens mij echt goed en veel groter en meer onderzoek etc. en juist allemaal met producten zonder veel troep erin, ecologisch etc. (vriendin van mij is chinese) ze koop regelmatig via chinese webshop beauty items omdat die kwaliteit beter etc is. Niet alles uit China of van Ali is troep, wordt nogal zwart wit over gedacht hier merk ik.
Nee dat weet ik niet hoor. Hierboven werd ergens de uitzending van Lubach genoemd en dat er bepaalde dingen die je bij oa Ali koopt niet gekeurd zouden zijn. Dus toen ik die baby kleding zag staan vroeg ik me af of daar dan ook gevaar in zou kunnen schuilen.
Ik weet dat My Jewellery deels inkoopt maar ook een groot deel echt laat maken. In China weliswaar, maar daar hebben ze wel een eigen atelier.
Ja dit bedoel ik idd.
Zwart wit of niet, we hebben in Europa gewoon een keurmerk. Die aflevering van Arjen Lubach liet al zien hoevaak er wel schadelijke stoffen in bijv speelgoed zit. Daarnaast, in NL hebben we ook onze eigen normen en waarden als het bijv gaat om testen op dieren.
We hadden laatst in kindtopic al discussie over alle namaak. Er zijn hardwerkende, biologische en eerlijke, handmade NL labels die voor een habbekrats op Ali gekopieerd staan. Betaal je 5 euro voor een trui. Kan je brullen dat 40 euro voor een trui te duur is maar he, op deze manier werken we zelf ieder āeerlijkā bedrijf de afgrond in?
En in dit geval vind ik shops, die doen alsof alles handmade is, gewoon oplichters (de voorbeelden hierboven).
Echter; het is en blijft verantwoording van de consument on te checken voor een aankoop.
Vanaf volgend jaar gelukkig niet meer.
Yes please!!
Als ik naar de aflevering kijk, denk ik het wel hoor. Zou het iig even heeeeel heet wassen voordat je het een baby aantrekt (ik koop niets voor mijn kinderen via Ali, ik vertrouw het gewoon echt nietš¤·š¼āāļø)
⦠wij van wc eend
Mijn haar is assig van zichzelf en heeft dus alleen nodig dat het ontkleurd wordt. Vervolgens ga ik dus aan de slag met zilvershampoo. Wellicht dat het voor hem ook zo werkt?
Ontkleuren en blonderen is precies hetzelfde.
Een toner werkt hetzelfde als zilvershampoo. Beide heffen warm pigment op.
Dat zou me wel een mooi excuus geven om de hele dag door Ali te scrollen
Mja je denkt misschien āwie trapt daar nu inā maar ik heb bijv. laatst metalen rietjes gekocht (save the turtles skskskskks) uit een Nederlandse winkel omdat China het niet zo nauw neemt met giftige stoffen maar wie zegt dat zij het niet bij ali kopen. Dat is ook geen gebrek dat je kunt zien of zo dus misschien sterf ik nu een langzame dood.
Ik vind het maar gevaarlijk dat Nederlandse verkopers blijkbaar geen benul/schijt hebben, ook al kun je ze dus aansprakelijk stellen voor dit soort dingen. Dan moet je namelijk wel weten dat er iets mis mee is.
Iemand die ik ken heeft een bedrijf in onder andere speelgoed en bij hem werd speelgoed uit de VS heel vaak afgekeurd omdat het niet aan Nederlandse normen voldoet. Het wordt trouwens ook ontzettend goed gecontroleerd. Was voor mij een verrassing
Juist kinderkleding uit China bestellen is heel gevaarlijk, omdat kinderkleding getest moet worden. Vooral bij babykleding wil je niet dat je baby een strikje of knoopje van een rompertje kan trekken, omdat het er in kan stikken. Ja, kleding van de Hema komt ook uit fabrieken, maar de Hema neemt wel alle verantwoordelijkheid als het product niet goed is. Als een rompertje toch niet goed is, roepen zij alles weer terug en adverteren ze dat in kranten en op sites. Zo weet je als ouder dat jouw kind het beste krijgt.
Wat als er iets mis is met een shirtje van Alie. Krijg je dan een berichtje van Seller12345678910 als iemand anders een klacht heeft? Nee. Nemen zij je klacht op en gaan ze het product testen? Ook niet, want ze zitten niet in de EU. En je geld kan je ook naar fluiten.