Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik zelf koop geen speelgoed en of kleding van Ali. Maar zoals het verhaal hierboven, speelgoed uit vs afgekeurd?

Die kinderen kunnen daar in de vs toch ook veilig mee spelen? Juist daar vanwege alle suings? Is dit een woord?

En kinderen in China worden toch ook niet ziek van hun kleding en of speelgoed, Zo denk ik dan.

Maar goed better safe then sorry.

1 like

De EU en de VS hebben andere regels en wetten als het om producten gaat. Niet alles uit de VS is even veilig of fijn om te gebruiken.
Ik geloof bijvoorbeeld niet dat de Nederlandse ouders hun kinderen een Easy Bake Oven zouden willen geven. Die dingen zijn te gevaarlijk.
Alle wetten vanuit de EU worden zorgvuldig gemaakt en zijn veel uitgebreider dan die van China.
We weten ook niet uit welke fabriek producten van Aliexpress komen en welke stoffen ze gebruiken. De verf kan giftig zijn of kleine deeltjes niet goed gelijmd oid. Hasbro, Mattel en andere merken hebben ook fabrieken in China, maar worden wel gecontroleerd. Het is net wat veiliger voor je kind.
Speelgoed uit China hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar ieder kind stopt wel eens wat in zijn mond of doet zijn vingers ergens tussen. Zolang dit veilig kan, is dit het beste.

7 likes

Ik heb mijn twijfels bij hoe veilig de vs is. In de vs produceren ze wapens voor kinderen. My first riffle. Inclusief echte kogels. Laten we zeggen dat we wat andere standaarden hebben over wat veilig en normaal is voor een kind. Als je dat de markt op mag brengen vraag ik me af hoe nauw je het met veiligheidsregels neemt.

12 likes

Dit dus! Amerika heeft echt wel andere eisen, aangezien het hier verboden is een geweer te kopen bij de Appie (bedoel, daar hangen ze gewoon bij Wallmart)

Ik hoorde laatst dit: spullen van Aliexpress worden na productie meteen ingepakt en verscheept. De verf en lijm heeft dus niet genoeg tijd om te drogen/uitharden. Daarom komen die giftige gassen pas vrij nadat de consument het product thuis opent. Schoenen zijn hierbij het ergste. Terwijl Europese/Amerikaanse producten dus eerst door die keuring gaan en in een pakhuis staan te drogen.

Probeer hier een artikel over te vinden maar vind het zo snel niet…

5 likes

Verklaart wel die stank die er soms vanaf komt en er na een dagje luchten af is.

6 likes

Zou Bonnies ‘geheim project’ een video waarin ze heel het jaar 1 seconde van haar dag heeft gefilmd zijn? Net zoals vorig(?) jaar, toen Iamtheknees een geheim project aan het hypen was, en het een beetje een anticlimax was.

3 likes

Geheime projecten van YouTubers zijn altijd een anticlimax voor kijkers

62 likes

Precies. Moet het eerste project dat niet selfcentered of goed voor de eigen portemonnee is nog tegenkomen.

4 likes

Waar is de vlog van momo? Zag dat ze in het buitenland zat dus zal daar wel aan liggen, maar stom.

Hij staat nu online!

1 like

Ben trouwens wel nieuwsgierig waar Annic morgen mee komt, welke nieuwe bedrijven ze gaat starten. Iets met interieur? Ze ging haar kantoor aan huis ook veranderen begreep ik uit haar vlog laatst.

1 like

Producten die op de Europese markt worden verkocht moeten idd aan bepaalde Europese wettelijke veiligheidseisen voldoen. De producten moeten dan volgens bepaalde Europese normen worden getoetst om te controleren of zij wel aan die veiligheidseisen voldoen. Denk inderdaad aan de aanwezigheid van bepaalde stoffen die een gevaar kunnen vormen voor de gezondheid, of kleine onderdelen die los kunnen komen van kinderkleding. Voor sommige producten gelden daar bovenop nog nationale veiligheidseisen in bijv Nederland. Zoals inderdaad het gebruik van bepaalde stoffen in textiel/kleding.

Bedrijven die in China gevestigd zijn houden vaak geen rekening met die eisen bij productie. Bedrijven die in Europa of Nederland gevestigd zijn controleren dit overigens ook niet altijd hoor :yum:

Edit: zie nu pas de andere berichtjes over dit onderwerp! Het klopt inderdaad ook dat veel winkels in Nederland producten gewoon in China laten produceren (veel goedkoper!) het verschil is alleen inderdaad dat zij verplicht zijn om overeenstemming met de wettelijke eisen te controleren. De markttoezichthouders (bijv de NVWA in NL) controleren of bedrijven dit wel hebben gedaan voordat ze producten verkopen. Die toezichthouders kunnen dat alleen niet doen bij Aliexpress of de Chinese fabrikanten die daar weer achter zitten, omdat die niet in NL gevestigd zijn!

4 likes

Ik ga stuk. 4 jaar lang, 5 uur per dag ‘influencen’ voor €100 per maand.

9 likes

True! Vind haar huis prachtig maar dat zou idd niet passend zijn. We zullen het morgen horen.

Misschien moet ze ook maar webshop opzetten met Ali-Express spulletjes. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Is mijn arbeiderplebs baan ineens toch erg lucratief

Hij komt ook uit Eindje :sunglasses:

Ja ik dacht ook iets met huizen maar dan meer makelaarsdingen/vastgoed.

Hahahaha ik vind dat zo kut om brabanders (helemaal uit mijn regio) op tv horen, dan denk ik echt “wtf praat ik ook zo”. Maar het antwoord is ja.

9 likes