Ik ben heel benieuwd hoe goed dat blijft plakken tijdens verschillende activiteiten en of je daar ook sneller een huidreactie op kan krijgen waar de pleister zit. Ik heb het jaren geleden overwogen maar om die twee redenen niet gedaan.
Online lees ik dat hij goed vast blijft zitten. Kans op huidreactie bestaat wel, daarom moet je steeds van plek wisselen met plakken. Ik zou hem vandaag halen maar heb me verslapen dus wordt maandagochtend dat ik het ga proberen. Zal een week later proberen terug te komen, als ik het niet vergeet haha.
Ik maak mij eerder druk om eventuele pijnlijke borsten die veel vrouwen ervaren en misselijkheid met soms overgeven in de wenfase. Maar over het algemeen lees ik positieve verhalen.
Ik ben heel tevreden met de Zoely, toen die heel lang niet leverbaar was kreeg ik enorme klachten door een andere pil. Paar weken terug was ie ineens weer niet leverbaar, schoot meteen in de stress, gelukkig had apotheek in een andere stad nog een doosje dat ik op kon halen. Zoely wordt heel weinig voorgeschreven vertelden ze, als het even niet leverbaar is, hebben ze ook geen voorraden.
Ik gebruik de pleister!
Voor mensen die van de standaard pil vaak migraine kregen. Ik gebruik nu een lichtere pil de Mylan. En de migraine is echt een stuk minder.
Wel moest mijn lichaam er enorm aan wennen. De eerste 8 maanden had ik als ik hem af en toe doorslikte doorbraakbloedingen. Maar dat is nu ook verdwenen.
Over het algemeen ben ik er wel tevreden mee! Ik ben inderdaad overgestapt van de pil omdat ik voor mijn gevoel daar een stuk emotioneler van werd en de pleister wat dat betreft geleidelijk af geeft. Dat is gelukkig wel een stuk beter geworden Ik gebruik de EVRA nu denk ik al zo’n zeven jaar bijna
Ja, je blijft het nog wel even zien inderdaad! Niet super lang hoor, maar wel een lichte afdruk (ik plak hem zelf meestal op mijn bovenarm en wissel dan wekelijks).
Volgens mij mag je max. 5 of 6 weken achter elkaar doorplakken (het exacte aantal weken staat wel in de bijsluiter), dat doe ik zelf in ieder geval wel
Ja, snap ik! Je huisarts kan vast goed met je meedenken. De mijne was eigenlijk een beetje verbaasd dat ik naar de pleister vroeg, hoorde ze niet vaak haha!
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Zoely (die kwam ik wel al tegen hier in het topic maar ook niet megaveel), Yaz of Qlaira? Vooral qua moodswings?
Ik heb m’n nuvaring er uit wanhoop uitgehaald gisteren omdat ik continu het gevoel had dat ik blaasontsteking had. Behalve in m’n stopweek en een paar uur nadat ik hem er gisteren uit haalde was het ook meteen weg. Dus ik ga maar weer een afspraak bij de huisarts maken, maar het lijstje met dingen die ik niet meer wil wordt wel steeds langer
Ik heb ervaring met de Zoely en de Yaz. Yaz heb ik ‘noodgedwongen’ een jaar moeten slikken omdat de Zoely uit de handel was en m’n huisarts gaf aan dat dat nog de beste vervanger was voor de Zoely, of tenminste, als ik wilde dat ik dan die kon proberen ter vervanging. Uiteindelijk gestopt met de pil, omdat ik van de Yaz een soort labiel werd (heel emotioneel, somber) en buikpijnklachten kreeg. Tot de Zoely weer leverbaar werd. Met de Zoely voel ik me zeg maar stabieler dan zonder pil, voor mij echt belangrijk. Ook word ik bijna niet meer ongesteld met de Zoely, wat voor mij ook heel fijn is. Ik heb er geen klachten van. Wat wel echt vervelend is, is dat die een paar maanden terug weer even niet leverbaar was. Dus ik denk bij elke bestelling bij de apotheek steeds: zou die toch wel leverbaar zijn deze keer? Apotheek geeft aan dat het weinig gebruikt wordt en ze daarom weinig voorraad hebben, maar kan aan mijn apotheek liggen ook.
Oh dat klinkt superfijn iig! Wel vervelend dat hij niet altijd leverbaar is!
Trouwens eigenlijk ook te bizar dat sommige anticonceptiepillen regelmatig niet leverbaar zijn. Las net ergens dat die Qlaira ook (tijdelijk) uit de handel is. En die Zoely dus ook regelmatig.
Zit nu ook ineens te denken dat ik pas last kreeg van de Nuvaring nadat ik niet meer de echte had, maar de huismerkversie kreeg van de apotheek. Ga ik ook maar even navragen bij de huisarts of het daarmee te maken kan hebben.
Ik zie dit vaker, ter info ook voor anderen die hier willen delen welke anticonceptie goed/slecht bevalt: Mylan is een fabrikant die meer dan 7000 verschillende medicijnen maakt. Er staat op het doosje nog een (meestal onuitspreekbare) naam, vaak met het aantal milligram erachter, dat is de naam van het medicijn zelf. Dat is dus ook de naam die je kunt vergelijken met elkaar.
Heeft iemand hier ervaring met het hormoon implantaat?
Ja ik! Bij mij was het geen succes. Of nou ja, ik ben niet zwanger geworden dus dat gedeelte werkte wel haha, maar ik was echt supervaak en lang ongesteld. Ik was steeds 6 weken ongesteld en dan 1 week niet, en dan weer 6 weken ongesteld, etc. Heb hem er toen na ongeveer een jaar uit laten halen want was echt niet fijn. Maar ik heb van andere vrouwen gehoord dat zij helemaal niet meer ongesteld werden, dus waarschijnlijk had ik gewoon pech maar voor mij dus geen positieve ervaring
Ik heb 'm ook gehad. Zelfde ervaring als @slakje en toen er weer uit laten halen. Super lelijk litteken ook aan overgehouden want ze konden 'm er niet zo makkelijk meer uit halen.
Haha oh ja een lelijk litteken heb ik ook ja
Pfft voor de eerste keer door de pil heen ‘ongesteld’ geworden. Vannacht wakker gelegen van de krampen. Wou deze week sowieso mijn stopweek doen (slik meestal 3 maanden door). Kan zoiets door de stress komen? De afgelopen weken zijn voor mij behoorlijk stressvol geweest. (google zegt ja, maar die zegt ook je bent zwanger of je hebt kanker )
Ik vond het echt vreselijk. 4 maanden lang aan het bloeden geweest. Daarna heb ik hem eruit laten halen, dat was ook echt geen pretje
Ik heb het 2 keer gehad en was er wel tevreden van.
Wat ik wel lastig vond is dat je niet kon voorspellen wanneer je menstruatie kwam. Bij mij was het bij beide staafjes zo dat er in het begin meer tijd tussen zat en dan na 3 jaar een maandje.
Ja, een jaar gehad! Eerste maanden heel fijn, daarna ging het mentaal slecht en bij het eruit halen ineens weer beter. Weet niet of dat een placebo-effect was maar heb er daardoor geen behoefte aan om ‘m weer te nemen.
Het is lang geleden maar nu al 3 dagen migraine.
De pil is hier altijd de oorzaak maar met een lichter pil gaat het wel beter. Voel me nu zo slecht en wil slapen.
Maar dat kan niet want ben aan het werk en kan me niet zo makkelijk ziek melden. En mijn peuter loopt ook nog rond. Nog 3 uur volhouden