Wil in mei over op de pil ipv spiraal. Had dus een kyleena. Jullie ervaringen met een lichte pil? En kan je dat gewoon vragen bij de arts of moet je dan eerst klachten hebben bij de normale pil.
Nee kan je gewoon om vragen! Zou wel even je motivatie delen, dan kan hij/zij nog met je meedenken
Ik haat dat er voor mij geen fijne anticonceptie is. De pil ben ik na 15 jaar mee gestopt en mijn menstruatie is nu zo licht in tegenstelling tot eerder. Condooms vind ik niet prettig en een spiraal wordt afgeraden door andere klachten die ik heb haat het echt even op een dag als deze
En een nuvaring?
Is ook hormonaal toch? Wil juist van de hormonen af en voel me beter zonder nu.
Oja ik zie het, alsnog veel bijwerkingen helaas
Koperspiraal?
Wat ik begreep van mijn gynacoloog wel anders. Het geeft plaatselijk af ipv dat het je hele lijf door moet zoals de pil.
Oh, ga ik toch eens verder onderzoeken! Dankje!
@Nox past niet bij klachten die ik al heb helaas, anders had ik die graag gekozen!
Plaatselijk afgeven is helaas een mooi verkooppraatje, maar werkt niet zo. De hormonen zijn wel sneller op de juiste plaats, maar hebben evenveel invloed als anticonceptie die niet zo dichtbij zit.
@MadameMignon heb je al eens verschillende soorten geprobeerd? Ik vond condooms ook verschrikkelijk dacht ik, tot ik andere soorten dan Durex kocht. Heb proefsetjes bij de Condomerie gehaald en nu wel wat merken en soorten gevonden die ik prettig vind. Ik vind dat het wat warmer aanvoelt bijvoorbeeld belangrijk, en niet te sterke plastic geur.
Ja dit inderdaad! Ik had alleen wel het idee dat ik er pas later last van kreeg dan bij de pil. Daar had ik al heel snel moodswings en huilbuien. Bij de nuvaring begon het pas na een paar maanden. Maar uiteindelijk echt precies dezelfde klachten als met de pil dus helaas te mooi om waar te zijn.
Ik ben ook helemaal hormoonvrij inmiddels. Denk dat ik een koperspiraal wil laten zetten, maar kijk er wel behoorlijk tegen op.
Maar die invloed verschilt toch per persoon? Met de pil voel ik me mentaal helemaal ruk. Moodswings, huilbuien, depri gevoel. Met de spiraal heb ik hier goddank nul last van. En heb toch echt een hormoonspiraal
Ik heb een lichte pil. Bevalt een stuk beter maar nu stop ik toch om te kijken of ik mij nog beter voel.
Ja t liefst gebruik ik niks (wel een condoom dan) maar vind dat echt nog te tricky… dus de lichte pil zou dan een optie voor mij zijn om een periode te overbruggen. Want van de oude pil die ik had (voor de spiraal) had ik echt hoofdpijn/vlakke emoties Nu nog steeds maar veel minder vaak.
Precies waarom ik aan een lichte pil ben gegaan. Nu we wat langer bij elkaar zijn durf ik meer risico te nemen.
De huisarts zei tegen mij: kijk alle bijwerkingen 3 maanden aan. Als het dan niet minder is, kom terug voor overleg. Ik had dit ook, en ook veel hoofdpijnen de eerste maand en zere borsten. Is allemaal weg gegaan!
Ik had dit ook met het starten, ging na de eerste stopweek weg. Hoor het wel vaker!
Ik heb nu bijna een halfjaar een implanon en mijn menstruatie doet echt rare dingen. Zo heb ik nu al een aantal keer gehad dat ik wekenlang niks heb, dan ineens een week ongesteld ben, dan weer een week niet en dan ineens random bloedverlies heb wat dan ook na een dag weer voorbij is. Tussendoor ook wel eens gehad dat m’n menstruatie 2 tot 3 weken duurt, heel vermoeiend.
Ik weet dat menstruatieklachten erbij horen in de eerste maanden maar ben nu dus al bijna een halfjaar bezig. Is het verstandiger om nu alvast de huisarts te bellen of toch nog even aan te kijken? Kan de huisarts hier überhaupt wat mee?
Overleggen met je huisarts. Denk zelf dat het altijd verstandig is om te laten checken dat het aan het anticonceptiemiddel ligt of iets onderliggend wanneer je menstruatiecyclus over een langere periode gek doet.
Ik had ook een Implanon. De 1e 7 maanden ging het prima, maar daarna was ik steeds 3 weken ongesteld en dan 1 week niet en dan weer 3 weken ongesteld - inclusief krampen, hoofdpijn, etc. Na 4 maanden naar de huisarts gegaan en besloten om te laten verwijderen omdat er geen andere oplossing was dan het aankijken, maar ik had geen zin om 90% van de tijd ongesteld te zijn
Ik ga beginnen aan de mini pil. Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. Het is de enige optie met hormonen die ik nog uit kan testen, spiraal zie ik niet zitten.
Iemand ervaring met de mini pil? Op internet lees je echt over alle vormen van anticonceptie alleen maar horrorverhalen met mensen die volledig naar de klote van alles gaan.
Oh ik vind de mini pil prima, nergens last van. Je moet hem alleen wel heel precies nemen voor goede anticonceptie.