Ik heb een week geleden mijn spiraal laten verwijderen. Was daarmee nooit ongesteld en nergens last van verder. Nu ook nog niet ongesteld maar wel mega emo al een paar dagen dus ben benieuwd wanneer ik ongesteld wordt.
Ik gebruik de vaginale ring als anticonceptie en heb de weken verwisseld. Heb gisteren mijn ring verwijderd, die er nu dus een week te lang in zat. En had vandaag een nieuwe in moeten steken.
Wat kan ik best doen, heb seks gehad. Steek ik gewoon een nieuwe in?
Iemand ervaring met een morning after pil?
Beetje raar om te vragen, want ik wil de beste hebben natuurlijk. Voelt als een gok nemen en dat ik sowieso nu in spanning ga zitten tot mijn menstruatie.
Ik heb ervaring met de morning afterpil van Kruidvat eigen merk. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen ofzo
Ik zie er 1 die nog na 5 dagen gebruikt kan worden, en 1 tot 72 uur, maar liefst binnen 12 uur.
Dat laatste ga ik redden, is die dan betrouwbaarder?
Edit
Ik lees nu dit.
Ik zit op dag 14 in cyclus dus ik ga denk voor de zekerheid maar voor de EllaOne.
Wat een gezeik dit.
Ja dan lijkt mij die het beste!
Sterkte en succes
Sinds januari gebruik ik de minipil, eerste maanden gingen nog goed, maar nu heb ik ineens al 2 maanden lang zo ongeveer continue last van pms en menstruatie klachten: vage hoofdpijn, buikpijn en rugpijn en spotting en bloedingen. Ik ben het echt helemaal zat
Ik overweeg om weer de microgynon 30 te gebruiken, die heb ik eerder 15 jaar gebruikt en geen enkel probleem mee gehad. Kon ik ook lang doorslikken zonder doorbraak bloeding.
Mijn overweging om geen combinatie pil meer te gebruiken was het licht verhoogde risico op een beroerte, bij migraine met aura…
Maar nu denk ik: ik heb max 2 keer per jaar last van migraine met aura. En deze klachten zijn echt een sterke domper op mijn humeur, bijna elke dag neem ik pijnstillers tegen de hoofdpijn.
Hoe sneller hoe beter. Ik ken verhalen dat iemand na de morning-afterpil toch zwanger is geraakt doordat de eisprong al was geweest.
Ik zelf heb er ooit een genomen en nooit ziek van geweest.
Ik hoop dat ik op tijd was, ben gelijk de volgende ochtend naar de drogist gerend.
Ben alleen wel benieuwd hoe veel later mijn menstruatie nu zou kunnen komen.
Hoeveel dagen was het toen bij jou later?
Ik heb nu niet echt tekenen van een ovulatie, normaal voel ik dat wel aan.
En ik heb er verder niet echt last van gehad, eerste dagen klein beetje krampen ofzo…
Bij mij was er weinig ontregeld toen gelukkig !
Ik heb vorige maand een doorbraakbloeding gehad na enkele maanden de pil door te nemen. Moet ik deze maand een stopweek inlassen of kan ik opnieuw doornemen? Aangezien het net zal zijn wanneer het enorm warm gaat zijn, zou ik liever niet ook nog mijn menstruatie dan hebben…
Ik heb de pil 20/30 min geleden geslikt en nu net diarree gehad… moet ik nu een nieuwe nemen of hoeft dat niet? Ik las als je binnen 4 uur moet overgeven/diarree hebt je een nieuwe moet nemen maar voelt zo raar om er nu eentje te slikken weer
Okee dankje dan ga ik dat doen!
Bijna een maand verder en ik denk dat ik gewoon mijn menstruatie heb overgeslagen ofzo, ben nog steeds niet ongesteld geworden.
En negatieve testen gelukkig.
Wel 2 dagen wat bruinige afscheiding, maar normaal kondigt dat mijn menstruatie aan. Nu niks…
Heel gek.
Je kan ook kiezen voor een koper spiraal, dan ben je helemaal hormoon vrij. Zelf ga ik na mijn vakantie ook voor een spiraal maar dan een mirena maar ik merk verder ook niks van de hormonen van de pil die ik nu slik
Ik heb nu zo’n 2 jaar de prikpil en ben in die tijd bijna 10 kilo aangekomen. (vooral het afgelopen jaar) Rare is dat ik het niet echt aan m’n oudere kleding merk, maar weegschaal zegt het toch echt. eerst dacht ik dat het door het sporten kwam, maar denk toch ergens dat de pil er wel iets mee te maken heeft… twijfel om nu te stoppen en kijken wat dat doet voor me, want m’n libido is ook echt gedaald tot het vriespunt. Maar heb zo geen zin meer om ongesteld te worden en ben bang dat het geen verschil zal maken en m’n lichaam van slag raakt.
Weet iemand of het mogelijk is dat de prikpil korter werkt bij iemand? Normaal is het 1x in de 3 maanden (12/13 weken) en ik heb m vaak na 10 werken omdat ik dan al pms klachten merk, maar nu is het 9 weken en word ik al gek van de lage buikpijn? Volgens mij kan dit niet, dus ik maak of mezelf gek of het zijn gewoon mijn darmen
Hey allemaal,
Graag even jullie advies over het volgende
Op 2 november ben ik geopereerd onder volledige narcose. Ik heb niet gebraakt en ook geen diarree gehad. Ik slik al jaren de pil en heb deze netjes doorgeslikt. Mijn stopweek begon op 7 november. Op 11 november heb ik mijn laatste menstruatie gehad welke tot en met 13 november duurde. Op 14 november ben ik aan een nieuwe pilstrip begonnen. Vrijdag 18 november heb ik seks gehad zonder condoom. Door mogelijke onbetrouwbaarheid van de pil door de narcose heb ik binnen een uur een MAP geslikt. Is dit voldoende om een zwangerschap te voorkomen? Ik lees tegenstrijdige berichten op internet over de betrouwbaarheid van de pil na narcose. Klopt het dat je weer beschermd bent vanaf de nieuwe strip?
Dankjulliewel alvast!
Dit is nu echt zo’n vraag die ik even zou stellen aan je huisarts, ook voor je eigen gemoedsrust.
Maar ik denk: je pil zou evt niet betrouwbaar zijn geweest in week 3 van je pil omdat je toen je narcose had (geen idee welk effect dit heeft overigens). Toen had je stopweek, toen begon je weer. Als je in week 1 gewoon de pil normaal hebt geslikt zou het geen probleem zijn toch? Alleen als je in week 1 diarree of iets hebt, dán heb je potentieel een probleem
Nee dat lijkt me inderdaad ook, maar het is zó onduidelijk. In de bijsluiter staat uberhaupt niets vermeld over een eventuele verminderde betrouwbaarheid. Vanmorgen de apotheek gebeld en die wisten er ook niets van. Ik wacht nu op antwoord terug van de preoperatieve poli. Fingers crossed…