Het anticonceptietopic

Nieeettt??

Dat begrijp ik ook wel. Was een grapje joh

2 likes

Ik zou gewoon doorgaan. Het maakt vooral voor bescherming tegen zwangerschap uit wanneer je begint in je cyclus.

4 likes

Call me stupid maar ik heb deze week pas geleerd dat een MAP alleen je eisprong remt en niet werkt als je eisprong al geweest is. Zou zweren dat ik dat vroeger niet geleerd heb op school😂

3 likes

Daar kwam ik ook vrij laat achter.
Ik was helemaal verbaasd en in mijn omgeving bleken ook best veel mensen dit niet te weten.
Ik dacht dat de MAP een soort van heel vroege abortus was.
Maar bij onbeschermde seks op dag van eisprong doet de MAP niets.

2 likes

Ik heb tijdens mijn laatste pilstrip een week diarree gehad, ongeveer pil 11 tot pil 18. De pil beschermde dus niet tegen zwangerschap. We hebben onze voorzorgsmaatregelen genomen en ben gewoon normaal ongesteld geworden.

Vanavond neem ik mijn eerste pil van mijn pilstrip. Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of is het nog steeds niet veilig?

1 like

Normaal ongesteld worden zegt nooit iets als je aan de pil bent! Het is en blijft een gefabriceerde onttrekkingsbloeding!

Je moet er vanuit gaan dat als de pil echt niet heeft gewerkt in al die dagen (onwaarschijnlijk tenzij echt hoogfrequente waterdunne diarree, gewoon 3x per dag dunne poep: niet spannend) dat er geen ovulatieremming is geweest en dan kan je dus in twee weken een eitje ontwikkelen inclusief eisprong.

Allemaal zeer theoretisch, maar zou voor de zekerheid na de zieke periode nog 14 dagen aanvullende anticonceptie gebruiken.

1 like

Dankjewel voor je reactie!

Ben wel 100% zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik bepaalde medicatie neem waarbij dat absoluut niet mag, moet om de paar maanden bloed laten nemen om zeker te zijn en toevallig was dat gisteren.

1 like

Even een vraagje aan de mensen die de pil doorslikken. Na hoeveel strips hebben jullie last van spotting/een doorbraakbloeding? Ik merk dat ik hem max 2,5/3 strips kan doorslikken en daarna krijg ik last van bruin afscheiding tot ik de stopweek inlas. Vind dat echt heel kort en mega irritant eigenlijk, haha. Kan op internet niet echt vinden wat “normaal” is en vraag me toch wel af hoe dat bij anderen zit?

Max 2

2 likes

max 5

2 likes

Heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad, maar na 3 a 4 strips doe ik altijd een stopweek.

1 like

Ik kan meestal ook niet langer dan 2 of 3 strips doorslikken.

Vrienden! Ik moest in januari mn prikpil halen maar dat heb ik niet gedaan, maar ik ben nu nog niet ongesteld. Heb de prikpil maar 1 keer gehad in oktober. Bij meer vrouwen dat het zolang duurde voor je eigen cyclus weer opgang kwam?

Dit komt wel vaker voor, je kan er niets aan doen, het middel veroorzaakt langdurige ovulatieremming en bij de een duurt die remming langer dan bij de ander. Als je bijv ook nog overgewicht hebt duurt het vaak ook nog langer.

Thanks! Heb wel een beetje overgewicht dus dat zal het vast zijn! Hoop dat het snel doorzet heb al een paar zwangerschapstesten gedaan haha.

1 like

Ja je moet wel gewoon anticonceptie gebruiken he! Eerst komt de eerste ovulatie en dan pas na twee weken de eerste menstruatie. :crazy_face:

Jaaa gebruik condooms! Maar toch bang dat het fout is gegaan zeker nu mn menstruatie op zich laat wachten :joy:

1 like

Ik was weer met de pil begonnen na mijn bevalling. Maar de omzwaai op zoveel vlakken is echt bizar. 6 maanden na mijn bevalling begonnen met de pil. En nu na 4 maanden geprobeerd te hebben toch weer besloten te stoppen omdat de dingen die ik ervaar echt heftig zijn. Zo heb ik ineens elke week zeker 3-4 doorbraakbloedingen. Mijn energielevel is ineens extreem laag. Ik ben onaardig en fel tegen re mensen om me heen en vaak chagerijnig. Het lontje naar mijn kindje toe is echt zichtbaar minder. Maar het allergekste is nog dat ik weer paniekaanvallen heb. Dit had ik tot 3 jaar geleden ook. Toen kwam ik bij een psycholoog, stopte toevallig ook met de pil. Maar heb altijd gedacht dat door therapie t weg was. Tot ik weer begon en ineens dezelfde paniek ervaar. En nu denk ik kwam het niet gewoon al die tijd dan door hormonen???

Anyway, stoppen is voor nu alles wat ik wil maar een tweede kindje absoluut niet. Heeft iemand tips, goeie ervaringen? Een spiraal durf ik eigenlijk niet, een implanon ook niet. Ik overweeg een nuvaring, condooms of de minipil. Help me out please!

@JustinBieber ik sluit me hier helemaal bij aan! En verder is het de bedoeling dat mijn man zich laat steriliseren. Ondanks dat ik me niet kan voorstellen dat er nog een derde komt, vinden we dat nu nog wat te definitief dus we hebben afgesproken om daar over een jaar of twee wat serieuzer naar te kijken.

1 like

Ik heb zelf ervaren dat mijn angst/paniek heel erg in stand werd gehouden door de pil.

6 likes