Het anticonceptietopic

Hoihoi

Ik heb sinds april een implanon en het bevalt me heel goed. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden, maar heb nog wel fases dat ik een stuk meer eetlust heb. Toen ik nog menstrueerde kon ik die eetlust verklaren en nu niet meer. Vind ik best vervelend, want eten is nog een beetje een gevoelig onderwerp. Nu zoek ik een verklaring voor die eetlust.:smiling_face_with_tear: Weet hier iemand of je met een implanon nog steeds een soort cyclus hebt waarbij je meer eetlust hebt zonder te bloeden of bestaat de cyclus nu helemaal niet meer?

Ik heb sinds deze maand een nuvaring en dat bevalt goed. Maar even een praktische vraag voor de ervaringsdeskundige, als ik ‘m nu uithaal na drie weken, hoe snel word je dan ongesteld? Als in uren, een halve, hele dag, of later?

4 likes

In het FK staat:

1 like

Zijn er hier toevallig mensen die na een stopweek ook een paar dagen heel erg misselijk zijn na het weer starten met de pil? En helpt overstappen op een andere pil?

Wil liever geen andere vorm van anticonceptie en slik mijn pil oa hierom regelmatig door maar zat vanmorgen echt bijna kotsend in de auto weer. Echt golven van misselijkheid, kokhalzen etc. Tijdstip van de pil slikken lijkt ook niet echt iets te veranderen helaas.

Ik was wel constant misselijk de eerste maanden toen ik opnieuw startte met de pil, maar dat is gelukkig vanzelf voorbij gegaan! Misschien kun je wel een ander type pil proberen? Lijkt me heel vervelend als je dat vaker hebt.

1 like

Niet zo erg als jij omschrijft, maar ik herken het wel!

Ik ben in januari begonnen met de prikpil. Nu ben sinds januari 12 kilo aangekomen… Ik ben niet altijd stabiel in mijn gewicht en moet het sporten weer oppakken. Maar dit vind ik wel erg veel erbij.
Iemand anders die zo’n gewichtstoename herkent?
Ik moet eind oktober de nieuwe prikpil laten zetten. Maar ik twijfel toch om over te stappen naar de gewone pil.

Ik heb net een MAP genomen en een uur later had ik diarree, in de bijsluiter staat alleen iets over overgeven maar op internet staat dat ik ook met diarree een nieuwe moet nemen. Iemand die weet wat ik moet doen?

Wat zijn die dingen pokke duur trouwens

1 like

Nieuwe nemen! Binnen 12 uur overgeven of diarree is nieuwe nemen.

Ps: ja tering duur. Een condoom is goedkoper :joy:

1 like

Een condoom kan ook scheuren.

Nieeettt??

Dat begrijp ik ook wel. Was een grapje joh

2 likes

Kan iemand me adviseren? Ben na 5 jaar weer begonnen met de pil (Yasmin) en nu avond 2 dat ik hem slik. Word ik ongesteld :sweat_smile:. Moet ik nu doorslikken of gelijk een stopweek inlassen?

Ik ga het nemen als poging tegen de migraines, dus doorslikken in het algemeen was geadviseerd (bijvoorbeeld 2/3x per jaar een stopweek). Maar in deze situatie twijfel ik?

1 like

Ik zou gewoon doorgaan. Het maakt vooral voor bescherming tegen zwangerschap uit wanneer je begint in je cyclus.

4 likes

Bedankt!

1 like

Call me stupid maar ik heb deze week pas geleerd dat een MAP alleen je eisprong remt en niet werkt als je eisprong al geweest is. Zou zweren dat ik dat vroeger niet geleerd heb op school😂

3 likes

Daar kwam ik ook vrij laat achter.
Ik was helemaal verbaasd en in mijn omgeving bleken ook best veel mensen dit niet te weten.
Ik dacht dat de MAP een soort van heel vroege abortus was.
Maar bij onbeschermde seks op dag van eisprong doet de MAP niets.

2 likes

Jaa heel veel mensen weten dit niet! Er is sowieso heel weinig kennis over de cyclus denk ik, ik heb ook jaaaren niet geweten hoe dat eigenlijk allemaal precies werkt met je hormonen en wanneer je eisprong dan is. Maar een MAP heeft dus in week 3-4 van je cyclus waarschijnlijk al geen zin meer.

Ik heb tijdens mijn laatste pilstrip een week diarree gehad, ongeveer pil 11 tot pil 18. De pil beschermde dus niet tegen zwangerschap. We hebben onze voorzorgsmaatregelen genomen en ben gewoon normaal ongesteld geworden.

Vanavond neem ik mijn eerste pil van mijn pilstrip. Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of is het nog steeds niet veilig?

1 like

Normaal ongesteld worden zegt nooit iets als je aan de pil bent! Het is en blijft een gefabriceerde onttrekkingsbloeding!

Je moet er vanuit gaan dat als de pil echt niet heeft gewerkt in al die dagen (onwaarschijnlijk tenzij echt hoogfrequente waterdunne diarree, gewoon 3x per dag dunne poep: niet spannend) dat er geen ovulatieremming is geweest en dan kan je dus in twee weken een eitje ontwikkelen inclusief eisprong.

Allemaal zeer theoretisch, maar zou voor de zekerheid na de zieke periode nog 14 dagen aanvullende anticonceptie gebruiken.

1 like