Dankjewel voor je reactie!
Ben wel 100% zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik bepaalde medicatie neem waarbij dat absoluut niet mag, moet om de paar maanden bloed laten nemen om zeker te zijn en toevallig was dat gisteren.
Dankjewel voor je reactie!
Ben wel 100% zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik bepaalde medicatie neem waarbij dat absoluut niet mag, moet om de paar maanden bloed laten nemen om zeker te zijn en toevallig was dat gisteren.
Even een vraagje aan de mensen die de pil doorslikken. Na hoeveel strips hebben jullie last van spotting/een doorbraakbloeding? Ik merk dat ik hem max 2,5/3 strips kan doorslikken en daarna krijg ik last van bruin afscheiding tot ik de stopweek inlas. Vind dat echt heel kort en mega irritant eigenlijk, haha. Kan op internet niet echt vinden wat “normaal” is en vraag me toch wel af hoe dat bij anderen zit?
Max 2
max 5
Heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad, maar na 3 a 4 strips doe ik altijd een stopweek.
Ik kan meestal ook niet langer dan 2 of 3 strips doorslikken.
Vrienden! Ik moest in januari mn prikpil halen maar dat heb ik niet gedaan, maar ik ben nu nog niet ongesteld. Heb de prikpil maar 1 keer gehad in oktober. Bij meer vrouwen dat het zolang duurde voor je eigen cyclus weer opgang kwam?
Dit komt wel vaker voor, je kan er niets aan doen, het middel veroorzaakt langdurige ovulatieremming en bij de een duurt die remming langer dan bij de ander. Als je bijv ook nog overgewicht hebt duurt het vaak ook nog langer.
Thanks! Heb wel een beetje overgewicht dus dat zal het vast zijn! Hoop dat het snel doorzet heb al een paar zwangerschapstesten gedaan haha.
Ja je moet wel gewoon anticonceptie gebruiken he! Eerst komt de eerste ovulatie en dan pas na twee weken de eerste menstruatie.
Jaaa gebruik condooms! Maar toch bang dat het fout is gegaan zeker nu mn menstruatie op zich laat wachten
Ik was weer met de pil begonnen na mijn bevalling. Maar de omzwaai op zoveel vlakken is echt bizar. 6 maanden na mijn bevalling begonnen met de pil. En nu na 4 maanden geprobeerd te hebben toch weer besloten te stoppen omdat de dingen die ik ervaar echt heftig zijn. Zo heb ik ineens elke week zeker 3-4 doorbraakbloedingen. Mijn energielevel is ineens extreem laag. Ik ben onaardig en fel tegen re mensen om me heen en vaak chagerijnig. Het lontje naar mijn kindje toe is echt zichtbaar minder. Maar het allergekste is nog dat ik weer paniekaanvallen heb. Dit had ik tot 3 jaar geleden ook. Toen kwam ik bij een psycholoog, stopte toevallig ook met de pil. Maar heb altijd gedacht dat door therapie t weg was. Tot ik weer begon en ineens dezelfde paniek ervaar. En nu denk ik kwam het niet gewoon al die tijd dan door hormonen???
Anyway, stoppen is voor nu alles wat ik wil maar een tweede kindje absoluut niet. Heeft iemand tips, goeie ervaringen? Een spiraal durf ik eigenlijk niet, een implanon ook niet. Ik overweeg een nuvaring, condooms of de minipil. Help me out please!
Nou, condooms dan toch? Of hebben jij of je partner daar heel erg iets tegen? Ik gebruik al jaren alleen condooms (wel alleen de extra dunne van skyn) en ik vind dat top. Het is iets meer gedoe tijdens seks, maar weegt voor mij echt wel op tegen hoe ik me voel met de pil.
@JustinBieber ik sluit me hier helemaal bij aan! En verder is het de bedoeling dat mijn man zich laat steriliseren. Ondanks dat ik me niet kan voorstellen dat er nog een derde komt, vinden we dat nu nog wat te definitief dus we hebben afgesproken om daar over een jaar of twee wat serieuzer naar te kijken.
Ik heb zelf ervaren dat mijn angst/paniek heel erg in stand werd gehouden door de pil.
Ik vind condooms vaak toch een beetje zo’n kleine domper tijdens de seks. Maar idd bij gebrek aan beter prima. Ivm mijn chronische ziekte is het advies wel anticonceptie te nemen maar ik denk dat ik eigenwijs ga zijn en toch gewoon voor de condooms kies.
Mijn vriend zal zich ook laten steriliseren in de verre toekomst. Hier is wel echt nog de wens voor een tweede dus eerst die krijgen haha. Maar man wat lijkt dat me heerlijk zeg.
Het hangt heel erg af van wat ik neem! Zou het kunnen zijn dat deze combi niet lekker gaat voor je? Heb zelf nu al zo’n 6? jaar deze pil voor de nu nog aanwezige (destijds ook adeno) endo/pcos en sure, ben wat vlakker emotioneel maar daarvoor was het altijd ook mentaal veel meer drama met de hormonen die me we werden voorgeschreven.
In jouw geval zou ik dit bespreken met je huisarts. Wellicht is er een andere variant pil die je zou kunnen proberen en waar je deze klachten niet bij hebt.
Ik heb in het verleden al zeker 7 andere soorten geprobeerd. Ik heb voordat ik aan deze begon een afspraak gemaakt om anticonceptie te bespreken maar daar werd ik beetje dom aangekeken en kreeg ik mijn oude voorgeschreven terwijl ik had aangegeven dat die niet handig is met mijn endometriose. Dus op de huisarts vertrouw ik niet helemaal in dit geval.