Het anticonceptietopic

Pff ik heb een nieuwe strip van een ander merk gekregen van de huisarts en ik heb direct weer een erge bloeding? Lijkt erg op een menstruatie. Moet haast wel door een net andere samenstelling oid komen? De vorige bloeding was bijna klaar :sob: baal hier wel erg van, eerst na de bevalling 4 weken gebloed en dan nu gewoon weer de hele tijd.

Late to the party maar ik slik al jaren door zonder stopweek en heb misschien 1 keer spotting gehad (en dat kwam waarschijnlijk dan nog door het uitstrijkje wat ik net voordien gehad had)

2 likes

Joe de update waar iedereen op zat te wachten: ben ongesteld :tada:

3 likes

Vandaag begonnen met de minipil! Voornamelijk om te kijken of het wat helpt tegen de hormoonschommelingen waar ik mentaal flink veel last van heb. Ik ben heel benieuwd :grimacing:

Ik heb 'm en voor mij doet het heel veel qua schommelingen. Geen zelfmoordgedachten meer iedere maand :smiley:

Wat fijn dat het bij jou zo goed helpt! Tot nu toe merk ik vooral dat ik wat extra vocht lijk vast te houden, ik had gisteren iets dikkere voeten en vandaag heb ik mijn ringen af moeten doen :smiling_face_with_tear: Hopelijk wordt dat de komende weken nog minder.

Ok update een paar weken later, geen idee of het ook maar iemand boeit maar ik had dit soort dingen met de zoekfunctie wel willen vinden haha. De angstgevoelens zijn veeeel minder heftig, eigenlijk dus precies wat meer flatline en stabiel. Dat is super fijn, want dat was de primaire reden om met de minipil te beginnen. Maar wat ik dan wel ervaar, is dat ik me over het algemeen zó down voel. Ik zit er 60-70% van de tijd zo negatief in, dat ik me een beetje afvraag welk van de kwaden nou erger is.

1 like

Ja lastig. Ze zeggen wel altijd dat je het echt 3 maanden de kans moet geven, kan zijn dat je je over een paar weken een stuk beter voelt.
Ik ben begin juni van Ryeqo (kunstmatige overgang, ik heb endometriose en adenomyose) geswitcht naar dubbele dosis minipil. Dit heb ik eerder 2 jaar gebruikt en merkte toen niet echt bijwerkingen. Nu was ik de eerste maand echt supermisselijk, weet niet of dat dan ook ontwennen van de Ryeqo was, maar gelukkig nu geen last meer van.

Ik gebruik nu sinds 1.5 maand ook de minipil, daarvoor gebruikte ik 7 jaar geen anticonceptie (veel last van bijwerkingen)

Mijn opvallende bijwerking van de mini pil is dat ik vaker moe ben(de gehele periode van deze pil was ik zeker veel vaker moe dan zonder de pil), en ik had plotseling een slechtere huid(dit was in week 3/4) nu is mijn huid weer rustiger.

Nu heb ik last van “spotting”(of word ik alweer ongesteld? Ik hoop van niet)

Ja ik wil het eigenlijk nog wel een kans geven totdat ik het drie maanden gebruikt heb, hoe ruk het soms ook is dat ik me dan zo down voel.

Dat misselijk zijn heb ik in het begin ook gehad, en ook de dingen die @Sawadee noemt heb ik allemaal gehad of nu ook nog. Ik heb zowat een volle bijwerkingen bingokaart haha. Die vermoeidheid is naar hè? Pfff.