Het anticonceptietopic

Wat jammer en rot voor de vrouwen die meededen, het klonk zo veelbelovend

1 like

Had zelf ook hoop gehad dat het zou kunnen helpen voor de endometriose hier :frowning: maar dit is wel een compleet logische reden om het vroegtijdig te doen stoppen. Want ook hier was iemand die meedeed en net als die in het nieuwsartikel er tevreden over waren. Weet dat er in India ook een pil op de markt is die ongeveer net zo’n gelijk inname schema kent (Saheli) maar geen idee of ze naar hier sturen eigenlijk want ken het vooral uit internationale fora daarover.

Ik had begin dit jaar een spiraaltje laten plaatsen, die er ergens daarna is uitgevallen. Hoe ik dat niet door heb gehad, nog steeds geen idee. Halverwege juni heb ik veel bloedverlies gehad (zie deze post), maar eind juni/begin juli was dat gelukkig weer helemaal voorbij.

Nu zit ik met 2 dingen;

• Wanneer zou ik weer een menstruatie kunnen verwachten? Ik heb echt geen idee waar ik nu in m’n cyclus zit, of die de afgelopen maanden normaal is verlopen etc. Ook met het oog op seks dus die achteraf gezien onbeschermd geweest kan zijn. Vanaf wanneer heeft het zin om een zwangerschapstest te doen?
  • Ik moet dus nu wel iets nieuws qua anticonceptie. Zouden jullie nog een keer een spiraaltje doen? Ik vond het wel heel handig, geen omkijken meer naar, maar ik heb niet zo’n zin in nog een keer het kwijtraak avontuur…

Ik heb onlangs mijn kyleena spiraal laten vervangen, is de tweede. Ooit mee begonnen omdat ik van de pil veel hoofdpijn had, somber, emotioneel etc. Vorige kyleena nergens last van, ook niet net na plaatsing. Maar sinds die nieuwe veel hoofdpijn, buikpijn, soms zo duizelig dat ik bijna omval, somber als ik ongesteld ben. Herkent iemand dit dat je bij een nieuwe spiraal ineens klachten hebt die je met de vorige nooit had?