Ah nee sorry, ik gebruik het alleen als ik een uitbraak heb. Moet zeggen dat het op is en ik al heel lang geen nieuwe heb gekocht. Ik gebruikte het dan een paar weken ofzo.
Ik zou het denk ik gewoon elke dag doen voor een paar weken/tot het ergste weg is. Het enige wat ik me kan bedenken wat het veroorzaakt is misschien wat droogte? Maar dat is niet mijn ervaring, ik merkte er eigenlijk niks van met die paar weken. Maar is natuurlijk ook voor iedereen weer verschillend.
Ik heb geen ervaring met betadine maar een 2% BHA body crème werkt top hiervoor. Bv die van Paula’s choice of dr leenarts
Ik gebruik al jaren producten met bha en aha, voor mijn rugacne prima, maar helaas werkt het niet tegen dit probleem ![]()
Een familielid heeft dit een tijd moeten gebruiken voor behandeling van terugkerende abscessen aan de oksel. Die sprongen natuurlijk constant door beweging waardoor het niet kon wegtrekken en telkens verspreidde. Die persoon heeft toen zo een fles betadinezeep moeten gebruiken, ik denk 2 à 3 flessen tot het volledig weg was alvorens te stoppen.
Ik zou het gewoon als “zeep” gebruiken tijdens het douchen op de probleemgebieden, kan niet bedenken waarom je het dan niet lang zou mogen gebruiken.
Edit: je kunt ook naar Hibiscrub kijken als alternatief.
Heeft iemand hier ervaring met een “verdwenen” spiraaltje? Ik heb 4 maanden geleden een spiraaltje laten zetten, en alles ging prima tot een week of 3 geleden. Sindsdien last van spotting, maar de laatste 4 dagen van hevig bloedverlies. Gisteren toch maar langs de huisarts geweest, en ze kan de touwtjes niet zien, en ook met een ragertje is het niet gelukt om ze te vinden.
Ik kan pas over 2 weken terecht bij de gynaecoloog, heb voor nu een kuur Primolut meegekregen, maar ik blijfffff gewoon bloeden. Ik voel me echt bezwaard om weer te bellen, ik zal vast moeten afwachten tot dat werkt denk ik? Maar ik kan dus momenteel niet langer dan een half uur zonder nieuwe tampon en maandverband ![]()
Dat vind ik (geen arts) wel veel bloedverlies dus ik zou wel even bellen.
Eens, gewoon weer bellen. Hou er ook rekening mee dat je spiraal uitgevallen kan zijn dus indien seksueel contact wel condoom gebruiken. Je weet pas zeker of hij er nog is en nog functioneel is als je een echo hebt gehad.
Hoe lang heb je nu dit hevige bloedverlies?
Ik zou toch even bellen, al is het maar om advies in te winnen over hoe lang je moet afwachten en wanneer je wel aan de bel moet trekken.
Ook @Philo en @Masterchef Thanks voor de bemoedigende woorden. Toch maar even gebeld met de assistente en ik word vanmiddag teruggebeld!
Weet je al wat meer?
Ik heb 6 weken geleden een kijkoperatie gehad i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Woensdag had ik een controle bij de gyn en bleek dat er een verdikking onder 1 van deze littekens zit waardoor zij nu denkt aan een buikwandbreuk. Ik krijg pas over een aantal weken een echo en de uitslag hiervan duurt dan weer een aantal weken maar ik zit zo te stressen hierdoor… Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Ik ben vooral ook benieuwd wat dit betekend voor mijn kinderwens, het lijkt me heel eng om zwanger te raken met zo’n ‘zwakke plek’ in je buik ![]()
Welke littekencrème zouden jullie aanraden? En vanaf wanneer kan je dat smeren?
Meestal is dit niet zo spannend hoor, het zal zeker je kinderwens niet in de weg staan.
Ook niet als het zo klein is dat ze er niks aan hoeven te doen? Wordt het dan niet groter zodra je buik groeit?
Dat kan in theorie, maar dat is dan maar zo. Een buikwandbreuk/littekenbreuk is vervelend en soms niet zo mooi, maar bijna nooit medisch gezien een ernstig probleem.
Staudt! Heb ik via mijn arts aangeraden gekregen en bij mij werkt het goed. Mijn lichaam is niet zo snel met herstellen dus ik was positief verrast. Ik mocht vanaf zes weken smeren, als het echt helemaal dicht was
Ja dat laatste kan ik me voorstellen, maar hoe wist jij of een wond echt helemaal dicht is? Kan je dat zien op een bepaalde manier?
Alle korstjes weg zei hij toen. Dus dat aangehouden
In elk geval héél goed beschermen tegen de zon. En siliconenpleisters.