Het anticonceptietopic

Dit mag inderdaad niet. Het mocht ook niet toen er te weinig van op de markt was.

Oke oke jammer, gooi ik het wel weg. Zonde maar ja.

Officieel moet je het bij de apotheek inleveren en niet zomaar weg gooien.

Ja dat bedoel ik haha, is voor mij hetzelfde want weggegooid geld. :laughing:

Een vraagje:

Heb voor het eerst een doorbraakbloeding (ik slik de pil 2 maanden door altijd). Begon woensdag al maar het was zo licht dat ik de pil bleef doorslikken en hoopte dat het wegging. Dat gebeurde niet en nu is het erger. Nu wil ik dus een stopweek inplannen, alleen ik begin normaal altijd op zondag weer met slikken zodat ik nooit op dinsdag ongesteld ben. Om nu zondag alweer te beginnen lijkt me een te korte stopweek. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb geen seks op dit moment en zowel doe ik het sowieso veilig. Kan ik ook nu een te lange stopweek doen (dus volgende week zondag weer beginnen) of maak ik mijn lichaam daar heel erg mee in de war?

(Ik wil dus echt niet op dinsdagen ongesteld zijn! Snap dat ik dan deze dinsdag dat wel ben, maar het gaat om die dinsdagen erna)

Ik zou geen te lange stopweek doen, want volgens mij geldt dat dan als pillen vergeten in de eerste week. Ik zou nu gewoon een week doen (of 6 dagen als dat beter uitkomt) en dan met je volgende strip niet na 6 weken maar na 5,5 ofzo stoppen zodat je het als het ware weer rechttrekt met hoe het was.

1 like

Wanneer moet je eigenlijk stoppen?

Ik zou volgende week zaterdag mijn laatste pil nemen van de strip

edit: Kan ik eventueel vandaag en morgen ook nog de pil slikken? Dan stop ik soort van een week te vroeg maar dan kan ik wel volgende week weer op zondag beginnen.

Ohja dat is misschien een idee! Thanks

1 like

Ja ik denk het dus wel, als je hem langer dan 3 weken hebt genomen kan je een stopweek inlassen

Hmm misschien weet iemand hier welke pil ik het beste kan hebben. Ik had/heb de goedkope versie van microgynon 30 maar mijn onderhuidse ontstekingen lijken er erger door te worden dus ik weer aan de prikpil maar ja dokter denkt nu dat die niet meer goed werkt bij mij dus moet weer de oude pil slikken. MAAR ik wil eigenlijk geen ontstekingen weer, het is net een beetje rustig. Iemand een idee welke pil acne enz niet erger maakt?

Ja had dokter kunnen vragen maar vergeten.

Bij mij was de Minerva perfect maar die is niet meer verkrijgbaar denk ik. Daarna Yasmin geslikt en die hielp wel, maar wel 50-70% minder goed denk ik.

Ik slik de Diane en ben hier heel tevreden over!

1 like

Die wordt niet meer overal uitgegeven of voorgeschreven vanwege de risico’s.

1 like

Ah ja dat zou kunnen. Ik moest er een aantal jaar geleden ook mee stoppen van de huisarts en kreeg een andere pil. Maar daar was ik absoluut niet tevreden over. Een paar jaar later ben ik weer naar de huisarts geweest en heb ik er weer om gevraagd (was wel een andere stad). Die huisarts zei dat er in eerste instantie veel paniek was, maar dat hij het nu wel weer kon voorschrijven.
Of ze het doen hangt natuurlijk af van je huisarts, maar ik deel dit zodat ook degenen die het niet meer mochten slikken weten dat sommige huisartsen niet (meer) moeilijk doen.

1 like

Ik slik al een paar jaar maandelijks de pil door op advies van de huisarts door onhandelbare menstruatieklachten. Ik raak nu alweer in lichte paniek, ik heb nu sinds midden oktober een zwaardere pil omdat de vorige pil doorslikken op een gegeven moment niet meer lukte door doorbraakbloedingen. Dit is nu de eerste maand die ik heb overgeslagen en ik heb nu alweer last van tussentijds bloedverlies. Dit kan natuurlijk ook zo zijn omdat mijn lichaam moet wennen aan de nieuwe pil, maar wat zouden jullie aanraden? Doorslikken of stopweek inlassen? (Ffe Tmi: het is our bloed wat er vrij komt. Als ik ongesteld word dan zit ik de eerste 3 dagen gaan ziek thuis, dus vandaar dat ik dit het liefste uitstel)

Ik heb echt een rare maar fictieve vraag over de pil, even hier want verkeerde topic
Je bent natuurlijk in je stopweek een week beschermd, dus je kan gewoon seksen. Stel, je sekst zondagavond en maandagavond zou je je eerste pil weer slikken maar die vergeet je. Maak je dan kans om zwanger te worden? Of is dat zaad dan al dood?
Rare vraag hoor

Zaad kan een paar dagen overleven dus ja dan bestaat er een kleine kans. Sowieso geeft de eerste pil vergeten en in de eerste week, het meeste risico.
Je ziet dit ook terug in dat schema bovenaan.

Correctie ik zie dat bij de meeste pillen dit geldt bij meer dan twee pillen te laat (meer dan 12 uur).

Ik heb die gehad! Vond hem wel chill. Ik werd er emotioneel iets vlakker van, maar verwaarloosbaar, en mn huid ging er een tikkie kak van doen (puistjes op mn voorhoofd) maar verder deed hij zn werk prima.

Ik ben gestopt toen ik een andere kreeg met zogezegd dezelfde werkzame stof maar toch echt een héél andere werking met héél andere bijwerkingen. Dus pas op als ze je iets anders willen geven :sweat_smile:

Iemand ervaring met een pil waar je geen migraine van kan krijgen. Ga morgen langs de huisarts voor informatie.