@Nestley_Toulhouse heb deze optie met mijn huisarts en endometriose arts besproken en zijn allebei geen fan. Denk ook dat dit komt doordat ik persoonlijk zelf heel slecht op hormonen ga. Veel pillen geprobeerd en bij alles krijg ik heftige bijwerkingen. De reden dat zij hem afraadde was vooral dat als het niet bevalt je er wel 3 maand aan vast zit wat zuur kan zijn. Ook waren ze heel specifiek dat je er best wel wat van kan aankomen & dat zag ik zelf persoonlijk niet zitten. Ik heb 1 vriendin gehad die het deed en die zweerde erbij. Het lijkt me wel fijn dat je gewoon maar 1x per 3 mnd eraan hoeft te denken.
Heeft hier iemand ervaring met de NUVA ring? Ik heb hem geadviseerd gekregen via mijn endometriose arts na heel wat pillen versleten te hebben maar merk dat ik een beetje bang ben. Ik vind een tampon eruit halen al niet fijn en zie ik tegenop. Ik merk dat ik die ring er straks uit moeten halen een eng idee vind. Ook ben ik bang dat ik hem niet goed plaats ofzo & hier liever voorlopig nog even geen babies. Weet iemand of de nuva ring handig in gebruik is? Anders ga ik toch de martelgang met de pil weer aan.