Het auto- & motortopic

Veel is wel gezegd denk ik @Hectometer , al blijft het ook gewoon lastig en geluk hebben. Ken ook weer een verhaal van een vriend van me die altijd nieuwe auto’s verkocht, mensen moesten er maanden op wachten, ze zijn amper daar de straat uit en er gaat iets gruwelijk mis met die motor dus alles is dan al kapot. Blijft techniek. Ik heb ooit eens een autootje van €800 gekocht en die was ook voor korte stukjes en dat geld er prima uitgereden. Uiteindelijk was ‘ie heeelemaal op en stuk, voor €50 is toen een of andere sloop hem komen halen. Maar voor mij was het een goede overbrugging voor die periode waarvoor ‘ie was

3 likes

Ja Punto! Mijn grote autoliefde, Fiat moet echt met een nieuwe komen! 3 keer een Punto diesel gehad, echt geweldig leuke auto’s, niet te klein en niet te groot en heel betrouwbaar.

Ik hoor ook altijd iedereen schieten op Renault, ik heb er ook al aardig wat jaren probleemloos Renaultrijden op zitten en mm ouders ook. Zelfs op gas nooit problemen gehad.

Aygo/C1/107 etc zijn inderdaad exact dezelfde auto’s, technisch supergoed maar ze hebben wel vaak last van lekkerij bij het 3e remlicht, en het zijn wel echt basisauto’s.

1 like

Wij willen onze auto verkopen en nu wil ik dat de auto er spik en span uitziet. In de wasstraat wordt de auto nooit helemaal goed schoon. Nu wil ik voor het eerst de auto met de hand de wassen, in een wasbox. Moet je als je zelf zeep en een spons mee nemen?

En zijn er nog tips om je auto voor zoveel mogelijk te verkopen?

In zo’n wasbox is in principe alles wat je nodig hebt! Meestal zijn er 2 ‘gereedschappen’ (hoe noem je dat?) en een kastje met een knop voor elke stap. Er is een hogedrukding om het eerste vuil eraf te spuiten, een borstel waar water met zeep uitkomt om te boenen, en dan kan je weer afspoelen met het hogedrukding. En daarna kun je vaak ook nog een soort wax over de auto spuiten!

2 likes

Moet je deze wax ook uitpoetsen?

2 likes

Nee hoor, volgens mij niet. Doe ik nooit in ieder geval en zie ik ook niemand doen eigenlijk

2 likes

Hoger bedrag vragen dan wat je er voor wilt. Mensen willen altijd afdingen. Weet de mankementen en wat vooral pluspunten zijn. En wat de prijs gemiddeld in de markt is.
Als geen haast heeft niet te snel weg doen.
Ik ben altijd heel standvastig geweest, minimaal x ervoor anders doe ik hem niet weg. Altijd mijn minimale bedrag gehad.

Dankje! Wij hebben totaal geen verstand van auto’s en vind het toch best lastig wat nou een juiste prijs is. Ben al wel op het internet aan het kijken wat een goede vraagprijs zou moeten zijn. Kom alleen om in verschillende edities van die zelfde auto. Blij als die auto verkocht is.

1 like

Voor de prijs, kijk goed naar de markt en jouw auto.
Lage km is een pluspunt. En als net allemaal dingen zijn vervangen. Of nog apk heeft.

Ik vroeg altijd een vriend die verstand van heeft, kan ik x vragen? en zei da ja of nee en gaf tips.

2 likes

Maar hoe krijg je m dan goed schoon in zo’n wasbox??

1 like

Als de auto door de was straat ging was die nooit helemaal schoon. Daarom dacht ik doe 1 keer met de hand helemaal grondig.

Dit is onze eerste auto, hebben hem nieuw gekocht. Rijden nu een lease auto dus totaal geen verstand van kopen en verkopen.

@Lichtknopje ik had mijn vader gevraagd die heeft wel verstand van auto’s. Die noemde alleen een veel lagere prijs dan wij op internet elke keer tegen komen. Verder ken ik niet echt iemand die verstand heeft van auto’s.

Joe hallo. Ik had afgelopen maand schade gereden (volledig casco) en nu lijkt mijn maandbedrag met 100(!!!) euro per maand omhoog te zijn gegaan? Dat is niet oke toch?

Eigen risico heb ik al betaald bij de garage, dus dat kan ook niet.

Dat is toch juist wel hoe het werkt?

1 like

Je bent terug gevallen in je schadevrije jaren dus dan gaat je premie omhoog. Heb je geen bericht van je verzekeraar ontvangen hierover?

1 like

Daardoor val je helaas terug in schadevrije jaren en dat heeft invloed op je premie.

Soms is t goedkoper om reparatie zelf te betalen, ipv eigen risico en terugval in schadevrije jaren.

2 likes

Ik heb het wel eens eerder gehad ja. Ik ben nu van 9 schadevrije jaren terug naar 4 als het goed is. Maar 100 euro per maand is toch ziek veel. 1200 euro meer per jaar betalen haha.

Van 34,55 naar 131,14

Maar je bent ook meer dan de helft van je schadevrije jaren kwijt. Ik denk dat dat dan ongeveer wel in verhouding is helaas😭

1 like

Godsiedorie. Nou, dat wordt overstappen haha. Ik kan 'm elders weer voor 37 euro verzekeren.

1 like

Echt bizar. Ik betaal nog niet eens de helft van je nieuwe bedrag met 0 schadevrije jaren.

2 likes

Ja, ik heb nu ook eerst een mail gestuurd waar ik om uitleg vraag. En als het inderdaad door de schade komt is de eerst volgende terug mail mijn opzegging. :joy:

1 like