Het auto- & motortopic

Is dit ook met je nieuwe schadevrije jaren en dezelfde dekking? Want meestal scheelt dit geen honderden euro’s per verzekeraar. Ik denk dat een opzegging/switch niet veel zal schelen.

2 likes

Huh dat zou niet moeten kunnen? Heb je ook ingevuld dat je nog maar 4 schadevrije jaren hebt? Of ben je van trede 9 naar trede 4 gegaan? Want tredes staan niet gelijk aan schadevrije jaren! Bij ‘ons’ gaat een premiestijging wel pas in na de eerste premieverjaardag na ongeval :face_with_monocle: (dus soms pas maaaaanden na een schade) maar ik weet niet of dat bij elke verzekeraar zo is.

Wat hierboven gezegd wordt: zou niet veel moeten kunnen schelen als je dezelfde dekking neemt. Ik zou nadenken over een no claim garantie, heb je nu niks meer aan mar stel je hebt nog eens een ongelukje door eigen schuld zak je iig niet in tredes.

2 likes

Ik zal morgen even informeren. Maar ik heb had inderdaad wel dezelfde dekking + 4 schadevrije jaren ingevuld.

Als schadebehandelaar kan ik zelf alleen informeren over terugval in tredes maar dat zegt dus niks over schadevrije jaren. Als je je meest recente polisblad kunt vinden staan daar als ‘t goed is wel je schadevrije jaren én je tredes op. Anders zou je echt bij de polisadministratie kunnen checken, die kunnen in Roy data waar je actuele schadevrije jaren staan. Zou dan evt. ook de verzekeraar bellen waar je naar wil overstappen dus niet dat je als ze je Roy data checken (want dat moet en doen ze na je aanvraag) en na overstappen ineens toch nog hogere premie hebt omdat je mss iets over het hoofd hebt gezien.

Het zou oprecht geen 100 per maand moeten kunnen schelen (tenzij je verzekerd was bij de vereende haha maar dat gok ik van niet).

1 like

Dus je moet echt kijken naar tredes, en vaak werkt dit alleen bij de huidige verzekeraar. En niet als je overstapt, behalve als je in de - staat

Edit: ik zie nu dat dit ergens in de afgelopen jaren is aangepast en ze wel verplicht zijn dit over te nemen.

Dit klopt ook niet. Je kunt in principe 20 schadevrije jaren hebben, een ongeluk rijden en in Roy data staan dan nog 15 jaar. Dat betekent in de praktijk vaak dat je daardoor alsnog in een trede valt net de hoogst mogelijke korting. Je komt na een aanrijding niet ineens op nul of in de min, het kan wel maar dat is volledig afhankelijk van de situatie voor ongeval.

Ja, ik had hem net voor je bericht nog geedit

2 likes

Haha nee, niet daarbij verzekerd!

Ik zat sowieso al niet lekker bij deze. Ik moest een jaar bij deze maatschappij zitten omdat ik anders mijn schadevrijejaren niet zou krijgen (stonden bij mijn ex erop …), en ze werken met DVO’s en ik snap er de ballen niet van haha.

Bedankt voor je reactie! Zal morgen alles even goed bekijken.

2 likes

Ik heb antwoord terug van de verzekeringsmaatschappij.

“Er is iets niet goed gegaan met de noclaim korting, dit staat los van de schade. We hebben dit weer hersteld en het teveel betaalde bedrag wordt weer gerestitueerd.
Het zou kunnen zijn dan de premie later wel aangepast wordt door de schade maar dat hier even los van.”

Oke, ik kan weer even ademen haha. :joy:

12 likes

Fijn! No claim is echt handig hahaha, iedereen kan een ongelukje maken maar no claim kan dan heel veel geld schelen :grimacing:

3 likes

Heeft er iemand goede ervaring met promovendum? Of een andere aanrader qua verzekering? Ik ‘krijg’ maandag mijn nieuwe auto, Ford Focus ST uit 2019. Heb 5 schadevrije jaren (who am I kidding, meermalen schade afgekocht maar oké).

Ben dus opzoek naar een goede/betaalbare verzekering. Dacht zelf aan WA plus als dekking.

2 likes

Ik zou het niet doen. Ze zijn niet aangesloten bij het verbond van verzekeraars. Dat is voor mij, werkzaam in die branche, wel een dealbreaker. En hun rechtsbijstand is zum janken.

En bij het afsluiten van je verzekering: schadeverzekering inzittenden/inzittendenverzekering niet vergeten! Die is voor de bestuurder, die anders nul dekking heeft voor letselschade!

4 likes

Persoonlijk zou ik all risk dekken, zeker omdat het nog geen oud beestje is :).
Ik zelf zit bij Allianz Direct en toen ik een ongeluk kreeg hebben ze mij ook goed geholpen daarnaast had ik de optie dat ik tot 3 jaar mijn nieuwwaarde zou krijgen.

4 likes

Die zou ik persoonlijk ook niet kiezen :no_mouth: maar die is iig wel bij het verbond aangesloten! Dus sowieso beter dan promovendum. Verzekeringen zijn een hele persoonlijke keuze eigenlijk? Zo extreem veel keuze ook.

En @Lovepink ik zou denk ik ook nog all risk doen, zeker als je bijv. ergens een verzekering kunt afsluiten met 3 jaar aanschafwaarderegeling.

1 like

Mijn vorige was een twingo uit 2018 (stuk goedkoper natuurlijk) met allrisk bij Allianz. Maar met schade door mij veroorzaakt zou m’n premie echt flink omhoog gaan en schadevrije jaren kwijt. Dus toen heb ik het afgekocht. Daar ben ik nu ook ‘bang’ voor, dat het niet rendabel is om all risk te nemen.

Ik zit nu te kijken naar unive (via Independer, maar echt independent is dat niet hè)

@Bridgetogantry @mikselke

1 like

Ja het gaat mij om specifieke hulp bij een onderdeel schade waarvan ik zou zeggen: nope, not for me en zou het mijn naasten niet aanraden. Maar dat ziet niet toe op het casco, dat is veel zwart-witter. En met jouw wagen/motorpark kan ik me voorstellen dat je ook niet zomaar overal terecht kunt hihi.

Wat ikzelf prettig vind, maar dat is omdat ik zelf geen spaarder ben en weet dat ik zelf ook schade kan rijden, is dus toch all risk. Maar dat doe ik zelf alleen voor de eerste 3 jaar waarin ik aanschafwaarde vergoed krijg. Stel ik slip zelf eens tegen de vangrail/boom oid en die auto is TTL, krijg je 99% van de gevallen bij WA+ niks betaald. Ik heb niet zomaar dat bedrag liggen om dan zelf een nieuwe auto te kopen en voor het geld dat je dan nog voor de restanten krijgt koop je ook niks gelijkwaardigs.

Over wat je vertelt van die schade: sluit een no claim beschermer af. Terugval in schadevrije jaren heb je altijd, maar dan blijf je iig op dezelfde kortingstrede staan bij de verzekeraar waar je op dat moment zit.

Uiteindelijk hoop je bij verzekeringen eigenlijk dat je gewoon je leven lang betaalt en nooit schade hoeft te claimen. Maar zeker bij een autoverzekering zit die kans er gewoon wel in dat je het ooit nodig zult hebben.

1 like

Ik heb bij Alliance Direct een WA plus afgesloten bij mijn auto (wel veel ouder). Ik zou tot 6-8 jaar een all risk afsluiten als je het kunt betalen. Dat is de auto wel waard. Ik ben blij met mijn WA+, heb steenslag/ruitschade uitstekend opgelost gekregen. Ik check ieder jaar of ik een goedkopere partij kan vinden voor mijn combinatie van schadevrij/auto/locatie en ik kom altijd weer bij Allianz uit.

1 like

Hoe verschilt elektrische rijden van diesel? Ik bedoel niet qua kosten of milieu. Ik bedoel letterlijk het rijden.

Heb al even niet gereden en wil een elektrische auto huren.

Ben alleen een schakel gewend. Hoe lastig is het dan?