Het auto- & motortopic

Ik heb die ook, al meerdere gehad. Ik heb nu wild fig en die ruik ik nu al wel 2 maanden. Wel uiteraard telkens minder geworden maar vandaag viel het me weer op dat ik er zo’n vlaag van rook

2 likes

Ik heb van Woodwick en die vind ik echt top! Blijft erg lang ruiken in de auto, heb de mijne sinds December, en nog steeds ruik ik ze :grin:

2 likes

@anon3219017 waar haal ik deze beide :slight_smile:

1 like

Ik zie wel op deze website dat ze nog niet leverbaar zijn :sweat_smile:

2 likes

Vind die van Rituals prima, best snel leeg wel. Ik heb er nu eentje van Lampe Berger, die is niet vloeibaar, maar een vast blokje in een houder; heb de indruk dat die langer houdt, maar je went zelf zo snel aan de geur!

1 like

Ja blijft lang ruiken kreeg zelfs een keer een compliment van de monteur dat de auto zo lekker rook hahaha

1 like

Wij gaan straks even langs wat autozaken om eens te kijken naar wat voor auto ons aanspreekt. Ik rij nu in een Peugeot 107 van 10 jaar oud met maar 40 duizend op de teller. Maar hij is klein en niet praktisch met de oog op de toekomst. We blijven hem er wel bij houden als het kan.

Maar we zijn aan het kijken of leasen wat voor ons is. En dan nog even afwegen wat voor soort.
We willen een auto waar we mee op vakantie kunnen en we hebben op dit moment 1 peuter van 3 jaar.
We maken verder weinig km voor werk. Ik werk thuis en mijn vriend moet vanaf deze zomer 20 km per dag rijden naar zijn werk.

Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag.

2 likes

Als je weinig km rijdt dan kan een leaseauto misschien wel een goed idee zijn. Als je 50k aan km rijdt niet echt.

Als je lease gaat bekijken: vraag of er een schadeverzekering inzittenden bij zit (is voor de bestuurder) en bij welke maatschappij de verzekering wordt afgesloten incl. de voorwaarden. Vraag goed door naar de voorwaarden waarmee je onder een contract uit kunt en wat het dan kost. Houd er rekening mee dat het een registratie in de BKR is (niet negatief) die ervoor zorgt dat je bij een hypotheekaanvraag flink minder kunt lenen mocht je verhuisplannen hebben.

Soms hebben dealers of merken acties voor kortdurende leasecontracten tegen een gunstige prijs. Dan kun je proberen of het wat voor je is en zit je er niet meteen 5 jaar aan vast!

3 likes

Ik ben 2 jaar geleden ook overgestapt op private lease en heel erg over te spreken. Geen gedoe, altijd nieuwe auto (ook lekker). Uiteindelijk is het een verdien model waar je zelf geld op inlevert maar het gemak voert voor mij de boventoon.

Heb eerst voor 1 jaar geleast om te kijken of het wat voor me is. Zit nu 2 jaar vast aan de nieuwe.

Prijzen/voorwaarden verschillen enorm, zelfs regionaal bij hetzelfde landelijke autobedrijf, ivm bepaalde gekke regeltjes.

Zou eerst kijken welke type modellen jullie aanspreken. En idd heel goed doorvragen naar voorwaarden. Er bestaan div varianten, qua jaren (hoe langer; hoe goedkoper. Hoe korter (meer flexibiliteit) hoe duurder). Soms betaal je vast voor km, als je minder rijdt, krijg je het restant (via bepaalde verrekening) terug. Soms valt het bij/betalen mee, bij andere is het grof.

3 likes

Ik zie de laatste tijd zoveel lynk&co auto’s rijden, dus ging eens Googlen wat dat was. Zij werken met lease abonnementen die je per maand op kan zeggen. Misschien is dat wat? Wel hybride en suv, moet dan weer je ding zijn.

2 likes

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt. Ik heb zelf al meerdere leasecontracten gehad via autocollectief van de Consumentenbond. Zij hebben goede deals met gunstige voorwaarden voor private lease. Mocht er nog geen keuze zijn gemaakt, dan is het zeker de moeite om daar nog te kijken.

1 like

Ik ken de auto’s. Mijn schoonzus heeft hem ook.
Leuke en mooie auto. Maar 500 in de maand is voor ons wel wat hoog. Wel groot voordeel dat je er altijd vanaf kunt !

Ik ga eens kijken !

1 like

We hebben waarschijnlijk een auto.
Nog even kijken of we hem mogen leasen(ik ben zzp dus zie zo in dat ze alles afkeuren want wat een drama altijd)
Maar het is geen mega bedrag dus komt vast goed

2 likes

Is een budget van €2000 een beetje realistisch voor het type tweedehands auto dat ik in gedachten heb? Kleiner model, redelijke km-stand, airco, piepers achter, geen rare mankementen. Ik ken niemand die met mij mee kan denken. Mijn vriend een beetje, maar die heeft gewoon een dure/duurdere gekocht met het idee dat het dan goed zit. Met mijn budget moet ik voorzichtiger zijn denk ik, ik wil geen kat in de zak.

Edit: hahaha nou, ik geloof het niet als ik rondkijk op autoscout… :frowning:
Aan welk budget moet ik denken?

Ik heb een jaar geleden zo’n model gekocht. Of misschien een maatje groter. Ford Fiesta, airco, piepers etc. Kilometerstand 120k. Daar heb ik €5k voor betaald.

2 likes

Ligt er een beetje aan wat jij een redelijke km stand vind. Maar bijvoorbeeld parkeersensoren zijn volgens mij redelijk ‘luxe’ en zit niet op basic / goedkope auto’s.

Toevoeging: ik keek altijd naar auto’s met km stand onder 100.000. denk dat je dan wel richting 7k zit

3 likes

Ik denk eerder rond de 5 a 6k eigenlijk

1 like

Misschien kijken naar een citroen c1 of een volkswagen up? En dan van rond 2012/2014

Denk wel dat je je budget moet verdubbelen als je perse die sensoren wilt

1 like

Aha, dat heb ik dan zwaar onderschat! Nog even verder sparen dus.

Ja het stomme is dat ik al die opties gewend ben door de auto van mijn vriend. En die piepers heb ik een paar keer wel echt nodig gehad.