Hoeft niet altijd. Soms houden ze het BPM express laag om de kosten te drukken terwijl de auto zelf gewoon in perfecte uitgebreide staat is.
Met de auto?
haha godver
Na een vreselijke eerste auto, een fijne lease auto die ik niet kon over kopen (veel te duur) en nu wéér een auto die veel ellende heeft en niet bevalt heb ik de knoop doorgehakt en wil ik toch verder gaan kijken voor een andere.
Hebben jullie tips voor een merk of model? Door de slechte ervaringen weet ik echt even niet waar te beginnen
Wens/eisen:
Automaat, harde eis
Formaat van Up of iets groter
Cruise control zou fijn zijn, geen eis
Parkeer sensoren ook fijn, maar geen eis
Welke auto’s heb je nu gehad en vond je wel / niet prettig?
Een Citroen C1, een Up en nu een Mitsubishi. Alleen de Up vond ik onwijs fijn, de andere veel pech mee / niet fijn.
Weer gewoon een upje geen optie? Of ligt dat boven budget. Ik heb ook een up gehad, mega fijne auto!
Toyota aygo zijn vaak betrouwbaar en als vijfdeurs ook prima ruim. Dingen om naar te kijken zijn vooral eerste eigenaar/dealer onderhouden. Want ze kunnen soms als ze wat ouder zijn nog wel wat afgeragd zijn door de eigenaren
Dit wilde ik ook vragen. Ik heb zelf ook goede ervaringen met een Kia picanto (2019), maar ik weet niet of deze in een automaat te verkrijgen is.
Liefst wel, maar in automaat zijn ze wat prijzig idd… En met oog op kinderwens is ‘ie misschien net wat krap in de achterbak en zo.
@Babka dankje, Toyota had ik idd ook al getipt gekregen van iemand.
Is een volkswagen polo dan niet iets? Ik ben groot van van de volkswagengroep. Dus seat, skoda audi en volkswagen. Misschien even bij skoda en seat kijken? Die verkopen ook een soort up, maar vaak net wat goedkoper. Kwalitatief zijn ze hetzelfde en zelfde motor etc.
Ford fiesta?
En een kia picanto? Heb een vriendin die er 1 heeft. Heel blij mee, 5 deurs. En haar kinderwagen past prima achterin!
Die ziet er idd ook goed uit! Dankjewel allemaal, ik ga wat dingen uitzoeken en naast elkaar zetten. Dan gaat de garage/vriend van mijn vriend me helpen zoeken
Ik had tot voor kort een Toyota Yaris en dat is echt mijn lievelingsauto. Hij had heel veel bakjes en vakjes dus ideaal en je kofferbakruimte is goed te doen (niet zo mini als bijv de c1/aygo). Dus die wil ik je nog ff aanraden ;).
Heb nu zelf een Toyota Auris, maar die vind je misschien te groot voor wat je wens is. Ook een heerlijke wagen.
Heb je al gekeken naar Seat Mii of Skoda Citigo? Mijn ouders zochten ook een Up maar de Citigo bleek praktisch dezelfde auto en goedkoper, maar dan van een merk met van oudsher een minder goede naam.
Ja wist ik inderdaad! Ik ben alleen bang dat ‘ie net te klein gaat zijn maar staan wel op mijn lijstje
Vriendin van me kon moeiteloos haar kinderwagen kwijt in een UP. Ik verbaasde me daar wel eens over, maar het ging echt prima. Ik weet niet wat voor kinderwagen ze had.
Mii en Citigo zijn exact de Up volgens mij qua grootte (net als de oudere C1, Aygo en 108 hetzelfde waren).
Ik heb nu een skoda fabia qua grootte is dat de polo van VW. Wel uit 2021 die iets moderner uitziet als oudere modellen (die ik zelf niet mooi vind) en die rijdt echt heerlijk.