Het auto- & motortopic

Ik heb beide gehad en vind zelf een kabeltje het makkelijkste. Zou dan wel een kabel/adapter nemen waar zowel de aux kabel als je oplaadkabel in kan, dan kan je muziek blijven luisteren en telefoon opladen tegelijk!

Ik heb ook een bluetooth systeem gehad dat over de radiofrequentie afspeelde, werkte ook makkelijk, maar vond ik als nadeel hebben dat het snel ging kraken en je dan weer de frequentie bij moest stellen.

1 like

Of dat je dan ineens de muziek van de voorganger hebt die hetzelfde systeem en dezelfde frequentie gebruikt.

Ik had hetzelfde probleem en ben met deze oplossing gekomen waar ik heel blij mee ben.

Ik heb dit, waarmee je bluetooth in je auto krijgt, deze stop je in de sigarettenhouder.

En dan heb ik zo een soort houder, en de usb kan dan in het bovenste ding, waardoor je telefoon ook op kan laden.

Ik stond op het punt om een scherm met Apple CarPlay in mijn auto te installeren, maar deze combi is echt top.

2 likes

Ik heb een leenauto gekregen van de garage, het is een citroën c1 uit 2012, alleen wat rijdt dat ding vreselijk. Heel hard geluid maakt het de hele tijd en bromt en zoeft en gaat me toch tekeer de hele tijd. Ik dacht ook echt dat het een veel oudere auto was tot ik het kenteken op ging zoeken. Mijn hyundai i10 uit 2009 rijdt echt heerlijk (sowieso wel) maar vergeleken daarmee al helemaal en maakt ook niet van die rare geluiden. Ik vond de paar minuten naar huis ermee al doodeng ook omdat het niet echt aanvoelde als een stevige auto, maar nu moet mijn auto onverwachts langer bij de garage blijven en moet ik morgen de snelweg op met die rare auto en ik vind het echt maar eng.
Heb echt alleen in mijn hyundai gereden sinds ik rij, maar is dat iets dat citroen c1 autos wel vaker hebben dat ze aardig aanwezig zijn? Kan me wel herinneren dat ik in een renault twingo zat als bijrijder en die bromde ook best hard omdat de motor daar onder je auto zit ofzo.

Ja die Citroen C1/Toyota Aygo/Peugeot 107 voelen allemaal een beetje aan alsof ze op gaan stijgen als je meer toeren maakt vind ik, maar je kunt er prima mee de snelweg op hoor. Gewoon de radio wat harder zetten. :wink:

2 likes

Ja idd! Die radio moet ook wel harder, anders hoor je ee niks van :joy: Wij hadden op werk ook peugeot 107 en die vond ik ook altijd zo beroerd rijden. Maar heb vele ritjes op de snelweg overleefd.

1 like

Haha de c1 is echt een brombeer ja.
Ik had er eentje een paar jaar als leaseauto en heb er toch best lekker in gereden. Ook vaak 130 zonder problemen. Op een gegeven moment wen je wel aan het harde geluid, maar voelde me nooit onveilig in dat ding.

1 like

Haha, herkenbaar, ik heb een Peugeot 107 (van binnen dezelfde auto als een C1). Volgens mij maakt ‘ie relatief veel lawaai omdat er een driecilinder in zit. (Al zegt Google dat een i10 ook een driecilinder heeft, dus dat is vast niet de enige reden.)

1 like

@Krabsalade @Luipaard @Cajun-moon @Peachpuff haha oh wow dus het hoort echt bij die auto dan… ik ga proberen me eraan over te geven morgen en nu ik weet dat het een beetje bij die auto hoort stelt het me al iets meer gerust. :joy:

3 likes

Haha ja @Croky die auto’s zijn net veredelde brommobielen. Kan me goed voorstellen dat je even twijfelt, maar je kunt gewoon veilig op pad!

1 like

Nou ik moet zeggen…. Vanochtend ging ik rijden en ik had me al voorbereid op het erge gebrom dus dat stoorde me al veel minder. Maar op de snelweg reed hij eigenlijk heel lekker haha. In zijn 1-2-3 bromt hij erg (echt een opstijgend vliegtuig indd) maar daarna eigenlijk heel weinig en rijdt hij gewoon goed, ook vond ik de vering wel goed. Dus gelukkig de snelweg overleefd, en vanmiddag mijn eigen auto weer terug gekregen :partying_face:

1 like

Ik hoorde donderdag ineens 2x een rammellend geluid met schakeken. Ik heb meteen de garage gebeld en kan hem morgen langs brengen. Nu heb ik hem in de tussentijd wel 2 keer gebruikt en toen had ik nerfebs last van.

Nu twijfel ik een beetje of het dsn morhen nodug is, maar ik viel me wel fijner als ik weet dat hij nagekeken is…

Ik zou eerder m’n toetsenbord laten nakijken als ik jou was :laughing:

Wel goed dat ze ‘m even nakijken, dan weet je maar of er iets aan de hand is. Zal waarschijnlijk wel meevallen als je het niet continu hoort.

6 likes

Een update over mijn bedrijfswagen: ik mocht vandaag bij de fleet manager langs om de auto’s te bekijken en het is de Mercedes A160 geworden.
Cockpits van de VW was zoals @Daelyss zei inderdaad nogal underwhelming. En de Mercedes zat ook gewoon het comfortabelst.

Niet om opnieuw een gesprek aan te zwengelen dus druk :clap: als ik de goede keuze heb gemaakt of :angry: als je denkt dat ik een fout heb gemaakt.
(Een duimpje interpreteer ik als jaloezie :pray:)

14 likes

Huh is dit per ongeluk uit een chat gekopieerd?

1 like

Hahahaha nee @Lula heeft 'm van het WJEKW-topic naar hier verplaatst :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Oh oops verwarrend, ik dacht echt hoe kan dit ineens hier staan haha

Hoe krijg ik vuil - dat er al een tijdje op zit - van een auto zonder de lak te beschadigen :grimacing:
Ik dacht het er wel af te krijgen met wat water en een spons maar het doet echt helemaal niks. Ik lees overal dat je geen schoonmaammiddelen moet gebruiken maar wat werkt wel? Heb eigenlijk ook geen tijd om een speciaal middel te kopen.

1 like

Ik zou het bij de wasstraat proberen met zo’n hogedrukspuit

Ja, dan is je vuil weg ja. Maar ook je lak.
Ik heb autoshampoo gekocht bij de action, nog niet gebruikt, maar wel van plan.