Google is your friend.
maar wat ik kan vinden verschilt het per verhuurder. Zij kunnen zelf geen BKR-registratie inzien, maar ik lees dat veel verhuurders het bij de huurder opvragen. Lever je het niet aan dan kom je niet in aanmerking.
Ik heb heel google al afgezocht maar zie voornamelijk bericht over hypotheek aanvragen. Ook nergens wat gevonden op fora over private lease, alleen over bijtelling/zakelijk leasen. Vandaar dat ik benieuwd was naar een persoonlijke ervaring!
Maanden later maar bij een clio gaat dat lampje na zoveel km op de teller aan en dan moet je naar een gecertificeerde clio dealer voor je onderhoud en die zet het lampje weer uit. Als je dus dingen als olie ofzo zelf doet dan kan het lampje niet uit.
M’n zwager had ook een clio en heb 'm weleens in paniek gebeld omdat dat lampje brandde. (het kan zijn dat m’n verhaal hiaten heeft maar m’n zwager is iig mega nauwkeurig met onderhoud)
Wat voor auto zou je kopen met een budget van 8000 euri? Ik ben er (denk ik) al uit (opel corsa waarschijnlijk). Maar ben benieuwd wat jullie zouden kiezen!
Edit: ik heb een mini gehad (lease) en was echt me liefde maar zooooo duur in onderhoud en wegenbelasting en stond om de dag te tanken
Een Kia (picanto, rio) of Hyuandai denk ik (i20 evt i30, weet niet of die haalbaar is met dat budget)
Wij zitten naar een Nissan Note te kijken.
Maar onze eisen zijn:
- Automaat
- Trekhaak
- Minstens 1:15
- Airconditioning
- Grotere achterbak
Ik weet niet wat jij zoekt in een auto.
Ik zou een fiat panda kopen met Bovag garantie. Heb zelf ook een fiat panda met Bovag garantie gekocht voor minder dan 5000 euro, maar die is dus ook wat ouder. Als ik zo’n budget had zou ik denk ik hetzelfde kopen maar dan wat nieuwer want het is echt een topauto, veel research gedaan!
Enige jammere is dat die nieuwere panda’s wel lelijker zijn vind ik
Ik hou erg van praktische auto’s zonder gezeik
Ik zou denk ik voor een cabrio gaan: Mazda MX-5 of een Mercedes-Benz SLK (rijd ik nu).
Ik zou vooral kijken welke opties je wil en kijken wat er voor dat budget beschikbaar is. Als ik een nieuwe auto koop kijk ik altijd naar km stand (<100k) en ik wil ook wel wat luxe opties zoals airco, cruise control en bluetooth of android auto/apple car play. Dan ben je best wel beperkt in je keuzes denk ik, maar het is dus maar net wat je zoekt. En ik wil ook wel een mooie auto en geen oudemensen model zeg maar, al is smaak heel persoonlijk natuurlijk.
Zijn die er voor € 8.000?
Zeker! Maar dan heb je het niet over nieuwe modellen, maar ouder. Ik rijd zelf liever wat oudere auto’s waar de elektronica nog niet al te ingewikkeld van is. Mijn SLK kostte rond de 5K.
Bedankt voor jullie input! Was gewoon benieuwd wat jullie voor dat geld zouden kopen. Ik ga morgen kijken naar een peugeot 208!
Mijn eisen:
- vijfdeurs ivm kind
- bluetooth
- multifunctioneel stuurwiel
- ongeveer een ton gelopen
- niet te duur in onderhoud/wegenbelasting etc (dus HELAAS geen audi/bmw/mini echt kut voor mij maar heb geen sugardaddy)
- beetje power (dus geen botsautotje zoals c1, aygo etc)
- en geeeeen oude wijven bak (i10,karl etc)
- oh en geen suv/lijkenbak (volvo etc)
Ga je kijken bij zo’n nieuwe 208? Die heb ik 3 jaar gehad, echt een hele fijne auto! Zeker een aanrader.
Ik heb een Fiat Punto Evo en ik had (buiten dat ik geen kind heb) dezelfde wensen als jij. Heb hem nu een jaar en het is echt een chille auto. Je kan voor dat geld een goeie kopen. Je hebt wel veel verschillende versies qua interieur. Die van mij is een soort business-uitvoering met alles wat luxer op het dashboard, een leren stuur met knoppen etc. Dat voegt echt wel wat toe. Heb ook gereden in eentje met veel plastic en dat voelt toch goedkoper.
Ik ga naar deze kijken! Vandaag niet gelukt dus ga morgen even langs
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
Koop hier alsjeblieft geen auto! Dit is zo’n onwijze ballentent.
Ja hoor ik van meer mensen! Ga nu mirgen langs bij een bevriende autohandelaar
Omg ja ik ging vorig jaar even oriënterend kijken daar omdat het toch om de hoek is. Is echt auto’s schuiven daar. Ze hebben veeeeel te veel staan om echt te weten wat ze verkopen. Kan alleen maar ellende opleveren.
Beter kleinere occasiondealers uitzoeken.
Heeft iemand misschien een tip om zo’n typische “nieuwe” geur uit een auto te krijgen? Ik vind het echt zo erg stinken (ik denk dat het de stoelen zijn) en een luchtverfrisser helpt niet. Gister ook al de boel door laten tochten, maar vanmorgen was het weer zo sterk aanwezig. Echt een soort van typische plastic/auto lucht
Een schaaltje azijn een nachtje in de auto zetten, zo heb ik in het verleden zelfs rookgeur grotendeels uit een auto gekregen!