Heeft iemand blue&me in de auto? Ik heb een Fiat van 2012 en ik had mijn iPhone via Blue&me gekoppeld. Nu is het ontkoppeld, misschien door een update ofzo? En het lukt me gewoon helemaal niet meer hem te koppelen
Oke ik ga een domme vraag stellen misschien maar ik maak mezelf een beetje gek hiermee. Ik moest gister met mn auto over een stoepje de trambaan op omdat er een ah bus stond uit te laden. Ik hoorde toen heel hard tak van onder de auto en reed toen gewoon verder. Toen ik had geparkeerd zag ik dat ik een spoor van druppels had achtergelaten en ook onder de auto iets druppelde. Het was voor zover ik kon voelen en ruiken water. Het komt uit een soort slangetje onder de auto (zie foto) ter hoogte van de bijrijdersstoel. Mensen op me heen zeggen dat het airco condens kan zijn maar ik heb dit nog nooit gezien verder. Na een klein stukje rijden vandaag zag ik het weer toen ik ging parkeren. Komt dit jullie bekend voor? Gebeurt dit bij jullie ook? Ik moet morgen best een afstand afleggen en ben als de dood dat ik opeens naast de weg sta met een geel hesje.
Lijkt me niet toevallig dat je ineens lekt na je actie incl hard geluid, als je het normaal nooit hebt. Dus grote kans dat je wel ergens een lek hebt. Zou naar garage gaan, of anwb bellen voor advies als je lid bent.
Ja ben wel lid van de anwb maar vind het ook zoiets om die mensen te laten komen voor eventueel iets wat gewoon hoort. Vandaar dat ik hoop dat iemand hier het herkent of een handige vriend heeft haha. Het komt dus wel echt uit een slangetje waarbij het eruit ziet alsof t hoort vandaar dat ik twijfel
Is het een optie om voordat je die lange afstand af moet leggen langs de garage te gaan?
Je kan de ANWB ook contacten voor advies, zij bepalen dan of het nodig is om langs te komen.
Garage lukt niet, maar ik kan wel even de wegenwacht bellen morgenochtend voordat ik ga. Vind het geen spoed om nu de noodlijn te bellen.
Ik probeer ze te bellen maar ik krijg alleen de optie om 1 mn pech online te melden of 2 te blijven hangen als ik op een onveilige plek sta
Heb je überhaupt wel zo’n pakket met pechhulp voor thuis? Anders heeft de ANWB bellen geen zin.
Zou morgen gewoon je garage bellen en dit aan hun vragen/foto doorsturen.
Haha ja die heb ik! Heb ze te pakken gekregen en zij denken ook de airco omdat het geur/kleurloos is en stopt als de auto uit is. Dus dat is een geruststelling.
Maar als het is ontstaan na een hard geluid en het nooit eerder was, is het wel verstandig om het nog een keer te laten fiksen lijkt me, of niet?
Ik zie zelden dat auto’s drupjes achterlaten of lekken haha.
Het kan ook gewoon daarvoor niet opvallen. Wij hadden ook een keer over een rots gereden en dachten daarna dat er iets lek was omdat er water druppelde. Toen ook met behulp van anwb achter gekomen dat het gewoon water van de airco was, daar zit bij onze auto een speciaal gaatje voor aan de onderkant van de auto. Daarna ook vaker bij andere parkeerplekken gezien dat er druppels liggen, maar daar let je normaal niet op.
De airco van een auto doet dat vaker, zeker als het warm weer is. Groetjes van iemand die ooit een automobilist bij de pomp waarschuwde omdat er vloeistof onder zijn auto lekte (stroompje zelfs), bleek ook de airco te zijn…
Ja blijkbaar is het juist foute boel als het niet lekt haha
Het is een hyundai i20 geworden uit 2016! Multifunctioneel stuurwiel, bluetooth navigatie touchscreen achteruitrijcamera alles erop en eraan. Wel iets meer dan mn budget (budget was 8k en deze was ruim 9k). Ben helemaal happy
Lekker bakkkkkie
Turbo motor allezzzzz
Had vandaag weer een (dom) avontuur met m’n auto hoor.
Ik ging vanochtend rijden met mn 2 kinderen, muziek op enzo… het regent hard. Na een tijdje al ergens in mijn wijk merkte ik dat de auto best wel herrie maakte, beetje alsof je op keien reed. En ook een brommend geluid zo BRRRRR alsof de motor hard moest werken (net als bij de leen auto in het bericht waar ik op reageer). Maar de toeren gingen niet echt hoog ofzo. Ik dacht ok komt omdat ik op stenen rij, geen asfalt. Ik ging de weg op en het bleef maar herrie maken. Ik dacht alleen maar aan dat het iets met de motor was, kijk in de spiegels of er rook ergens uit komt, maar door de regen zie je sowieso niks. Ik vind het wel vreemd en ook tijdens het rijden gaat de auto niet echt hard bij het optrekken en maakt dus steeds dat harde BRR geluid. Besluit er af te gaan bij een metro met parkeerterrein want ik moest bijna de snelweg op en dat vertrouwde ik niet. Ik bel mijn man, zeg dat de auto een heel raar geluid maakt net als die leenauto en dat ik denk dat er iets is met motor ofzo. Ik zeg tegen hem dat ik nog 1 rondje over de parkeerplaats ga en als hij nog zo doet bel ik anwb. Ik start de auto en bij wegrijden doet hij nog steeds zo. Anwb komt heel snel gelukkig. Stap ik uit om hem te begroeten, zeg wat er is… zegt hij Je hebt een lekke band! Was mn achterband lek Heb echt 4 km zo gereden
. Ik heb nog nooit een lekke band gehad en omdat ik dus ook in die leenauto had gereden die zoveel herrie maakte dacht ik dat er iets was met de auto zelf. Pff nou gelukkig had ik een “thuiskomer” wiel in de kofferbak maar daar mag je 80 mee dus geen zin meer in snelweg en de dagbesteding van kind maar afgezegd. Dus ik heb mijn kinderen meegenomen naar de garage en toen maar naar huis, het avontuur duurde 3 uur.
Voel me echt wel dom hoor dat ik niet wist wat er was, gelukkig hele aardige man van de anwb. Hopelijk geen verdere schade aan de auto hierdoor maar ja weer een leermoment
Haha oh nee wat kut, maar ik dacht de hele tijd bij het lezen: de handrem erop laten zitten
Haha ja die heb ik ook meerdere keren gecheckt…. Ik ging alles af.