Goed om te horen! Ik rij een hyundai i20, ook heel tevreden mee!
Oh dat is heel goed om te horen!! De reviews online (Independer en Consumentenbond) waren echt bizar slecht, alleen maar 1 of 2 sterren. Vandaar haha. Maar dit is heel fijn om te horen!
Ik wil mijn auto gaan verkopen, maar wil hem eigenlijk tot het laatste moment gebruiken. Ik moet hem 5 januari verkocht hebben. Wanneer zouden jullie hem op auto websites zetten? En hoe snel gaat zoiets normaal gesproken. Het gaat om een seat ibiza uit 2011 met net een nieuwe distributie ketting en verder in goede staat.
Haha dan zou ik m zeker al online gezet hebben!
Hahaha oké dam ga ik daar maar mee aan de slag
aan welke auto website zat je te denken? En wil je ‘m ook op marktplaats (wel aanrader)
Ik heb echt geen idee nog! Maar dan doe ik wel marktplaats ja!
Hoe heb je het aangepakt? Ik zit te twijfelen of ik m’n auto zelf wil verkopen of aan een handelaar of dealer uit gemak. Hoe werkt het als iemand (uiteraard) een testrit wil enzo haha. En als iemand ineens na een week klaagt over iets wat je onbekend voor komt enzo.
Liefst zou ik hem inruilen maar we gaan ws auto importeren
Oeh fun heb ik ook gedaan! Ga je het laten doen of zelf regelen?
Weet ik nog niet! Wat heb jij gedaan? En ook uit Duitsland?
Volgens mij is het prima zelf te doen alleen best veel stappen die je moet nemen?
Ja uit Duitsland!
Ik was al een tijd aan het sparen en had zulke specifieke wensen dat mijn droomauto in Nederland al een tijdje niet op de markt was gekomen.
Toen heb ik via zo’n Duitse site gezocht, afspraak gemaakt, 3-4 uur gereden naar een plek ten noorden van Hamburg voor de proefrit. Daar ben ik blijven slapen zodat ze de rode kentekens konden laten maken. Voor die rode kentekens heb ik BPM ontheffing aangevraagd. Er was niet te vinden of je dan echt helemaal safe bent qua boete dat je als Nederlander met een buitenlands kenteken rijdt, maar ik woon niet te ver van de grens dus durfde het wel aan.
Toen de auto achter het huis gezet, van de weg want niet verzekerd, tot de afspraak bij de RDW. Die dag ben ik met eendagskentekens gaan rijden, die je los moet verzekeren.
De middag na de keuring kon ik de BPM al betalen en toen had ik met een paar dagen mijn kentekenbewijs in huis.
De RDW nam de TÜV over, dus ik heb een apk voor twee jaar na aankoop.
Als je de VIN vraagt aan de verkoper kan je alvast een afspraak maken voor de keuring, sommigen doen dat direct de dag van aankoop.
Klinkt als veel werk maar vond het prima te doen!
O wat lief dat je het helemaal hebt uitgeschreven. Ja dit klinkt idd zoals ik het voor me zou zien, dacht zelfs nog dat je ontheffing kon aanvragen voor dat rode kenteken. Best te doen, gewoon even wat handelingen
Model en uitvoering die ik wil is het meest betaalbaar helemaal richting Oostenrijk en Tsjechië, dus een proefrit en daarna hotel klinkt ook logisch. Wel echt zeker weten dat het de moeite waard is en de auto niet toch ineens doorleefd is haha. Echt ver rijden. Alles bij de grens van Nederland is weer duurder
Kocht je bij een merkdealer en had je nog garantie bij het merk zelf?
Heb je enig idee of de aanschaf van de auto veel goedkoper was dan een Nederlandse auto? En kun je iets vertellen over de ‘extra’ kosten die je hebt moeten maken om de auto in te voeren.
Ik ben zelf ook rond aan het kijken voor een andere auto en zat ook te denken aan invoeren uit Duitsland. Moet zeggen dat ik het best spannend vind maar het klinkt best simpel zoals jij het beschreven hebt.
Ja in aanschaf was ie wat goedkoper.
Dagwaarde bij de verzekering is 1100 euro meer dan ik betaald heb bij de dealer, vergelijkbaar model + KM-stand maar met 3 ipv 5 deuren staat nu online voor 2000 euro meer dan ik betaald heb. Wel is de vraag of ik er bij verkoop evenveel voor krijg als een Nederlands model omdat de KM stand niet geverifieerd kan worden.
Qua kosten heb ik niet betaald voor TÜV (dus 2 jaar APK) en die rode exportkentekens, dat zat bij de prijs is.
Ik heb wel betaald voor de reis heen, een hotel, BPM van 550 euro, eendagskenteken + verzekering (60 euro totaal ofzo), keuring bij RDW (136) en kentekens.
Ook had ik geen kosten voor het stallen van de auto tot hij op kenteken stond, bij ons kon hij op ons eigen terrein van de weg staan.
Wij gaan een nieuwe auto kopen.
Maar het is echt diep triest wat onze Peugeot station uit 2016 maar oplevert. Bizar dat een nieuwe iPhone nog duurder is
Is het een 308? Met een THP?
Geen idee precies.
Wel een 308 sw. 1.2 motor.
Wij hebben laatst een tweedehands auto uit 2007 gekocht voor 2500 euro. En dat is geen luxe auto, maar wel lage km-stand. Een 308 moet toch nog wel flink wat opleveren? Of is de km-stand heel hoog?
Km stand was idd over de 2 ton.
En het zijn helaas dus auto’s met probleem motoren.
Wij waren er wel tevreden mee. Maar verbruikt veel olie. Dus geen idee hoe betrouwbaar hij nog was.
Maar wel zonde !
Dan is het waarschijnlijk een THP motor en die wil idd niemand hebben en levert daardoor weinig op.