Het Beautytopic #3

Wat voor rosacea type heb je? Ik heb zelf rosacea met acne en een vette huid namelijk, maar veel mensen met rosacea hebben juist een droge huid.
Voor mij werken voorgeschreven zalfjes, zoals soolantra uiteindelijk wel het beste.

1 like

Rosacea met couperose. Plus dat de rode plekjes opeens nog roder worden en heel warm. Sta dan helemaal in de fik.

Thanks! Ook @tuthola @Spaarlamp @LuckyLucy

1 like

Fijn dat je het even tipt, dank je! Ik kom helaas nooit in Duitsland. En op bol verkopen ze dat merk voor € 89,00 euro terwijl hij dus maar 30 kost :rage: Fijn dat het voor jou werkt!

Ah wat lief. Ik hou me aanbevolen, geen haast!

1 like

Gek genoeg werkt een heel dun laagje sudocrem bij mij heel goed om het te temmen. Wellicht het proberen waard!

1 like

Ik heb die opvlammingen ook maar heb zelf het idee dat daar qua huidverzorging niet zoveel aan te doen is en dat dat meer ligt aan eten, alcohol, warme ruimte, stress etc.

Wat voor mij nu heel goed werkt is het behandelen al een gevoelige huid. En ik heb nu een routine gevonden die goed helpt bij het kalmeren van m’n huid en het wegnemen van kleine bultjes op m’n wangen:

Om de dag een milde exfoliating toner, elke dag de pyunkang yul essence + 1 van de serums

En dan ‘s avonds de nachtcrème en overdag deze dagcrème. Vind deze allebei heel fijn!

4 likes

Ik heb gister een blauwe eyeliner gemaakt met de kleur Amsterdamnuit het Nikkietutorials x beautybay palette, was echt mooi, maar de kleur stained wel dus ik heb nu een paars/blauwe eyeliner. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik! Niet per se dat ie snel leeg gaat maar wel snel uitdroogt ofzo. En het is fijn dat ie goed blijft zitten maar ik moet altijd zo boenen om het er af te krijgen!

1 like

Ik heb ook Lash Cocaine gebruikt een paar jaar geleden, was ik tevreden over! Ik gebruik nu Nanolash en die is ook top.

1 like

Wat is de beste handcreme voor kloven ? Nooit zo erg last van gehad.

Misschien is Cetomacrogol iets? Dat kun je kopen bij de apotheek. Het is heel vet maar het werkt wel.

2 likes

Thanks het zit tussen mn vingers, vettigheis maakt niet zo veel uit.

1 like

Cicaplast van La Roche Posay! Ik kreeg een soort eczeem tussen mijn vingers van de droogte en dit heb ik gewoon weg gekregen door te smeren.

3 likes

Ja dit heb ik ook! Hiervoor gebruikte ik de gewone Lash Sensational van Maybelline en die ging voor mijn idee veel langer mee dan de sky high versie

3 likes

Rapidlash werkt ook als een tierelier, sta echt versteld

2 likes

Ik heb al een hele tijd last van een vochtarme huid (voornamelijk veel schilfers). Afgelopen tijd heb ik werk gemaakt van -ik denk- een goede hydraterende routine. Dit heeft wel wat geholpen want heb in ieder geval minder schilfers. Maar meestal heb ik er toch nog wat last van. Ik denk er aan om een licht exfoliërend product te proberen. Heeft iemand hier een aanrader voor? Wel liefst max €30. Of als iemand een andere tip heeft hoor ik het ook graag.

2 likes

Ik had hierboven mijn routine gedeeld, maar specifiek dit product zou ik dan aanraden. Is echt mild voor je huid en maakt het toch heel erg zacht:

5 likes

Iemand die tevreden is van clay & glow? Met name de maskers

Ik heb mijn tangle teezer denk ik al wel 10 jaar, in ieder geval heel lang want ik heb hem nog gekocht in de webshop van MissLipgloss.

Ik wilde hem dus eigenlijk wel een keertje vervangen maar hij is nog in prima staat en toen ging ik me afvragen of ik het überhaupt ‘nodig’ is om je borstel te vervangen? Heb hem altijd goed schoongehouden dus hij is verder niet ranzig ofzo.

3 likes

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

Ik gebruik nu die Bioré aqua rich spf en vind m wel fijn, maar hij gaat rullen en ain’t nobody got time for that als ik m’n make-up erna wil doen. Heb ook het idee dat het best lang duurt om in te trekken en het een beetje op mijn huid blijft liggen. Op Tiktok zag ik dat die van Bondi Sands niet gaat rullen en geen white cast achter laat.

2 likes