Het Beautytopic #3

Een dunne gel, ik vind hem niet echt waterig. Hij zit in een dopflesje, ik giet hem altijd over in een pompflesje.

1 like

Echt vóór de lunch glimt mijn hoofd al. Ik word echt gek…

Heb nu al zoveel primers en poeders geprobeerd. Iemand nog een gouden maar betaalbare tip?

1 like

Ik gebruik deze zonnebrand elke dag. Helpt dus ook enorm tegen het ontwikkelen van een glimwormhoofd.

4 likes

Hebben jullie nog beauty aanraders die ik in Amerika kan kopen?

Wat is jullie favoriete haar masker? Ik heb haar dat snel vet wordt aan de aanzet maar de lengtes wat droger en pluiziger. Was eerst fan van die van Gisou maar die lijkt opeens niets meer te doen.

@George Tarte is een leuk merk om naar te kijken vind ik.

1 like

Tarte idd, Lady Speed stick, shaving cream van eos

1 like

Als je het alleen gebruikt op de wc zou ik bij douglas oid wat proefjes regelen en die in je tas meenemen :joy:

Ik heb hem gehaald en ben er echt tevreden over! Bedankt voor de tip.

3 likes

Vraagje over Australian Gold (deze: SPF 30 Spray Gel met bronzer - Zonnebrandcrème)

Hoe werkt dit nou precies? Is het een
A) gekleurde crème waardoor je er meteen zongebruind uitziet
B) een crème met echte zelfbruiner erin waarbij je dus ook op moet passen met vlekken en op je handpalmen enzo
C) een crème met ingrediënten die het tannen versnellen (maar stel je doet het op en blijft binnen dat er dan dus niks gebeurt)

Of een combi hiervan haha? Ik kom er niet helemaal uit met de info op sites en in reviews

1 like

Volgens mij c. Ik krijg er iig geen vlekken van zoals een zelfbruiner, ook niet met witte kleding of handdoeken

3 likes

Ja zoals c. Ik dacht ook dat ik meteen wat zou zien ofzo maar dat is niet zo.

2 likes

C inderdaad :grin: het helpt sneller bruin worden. Als je het smeert is het niet zo dat je ineens bruin bent. Ik vind het wel een fijne zonnebrand.

4 likes

@Sneakers @Katie bedankt voor jullie reacties!

4 likes

Is die Hado Labo ook te gebruiken in combinatie met Retinol? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik moet met beide nog beginnen, en ik ben van plan na de uitprobeerfase per dag af te wisselen tussen deze twee. Is dat een goed idee of beter van niet?

Ik gebruik de Hada Labo iedere dag in de ochtend, en Retinol (de Granactive Retinoid Emulsion) 3 keer per week in de avond. En als mijn huid erg droog is, in de winter, dan begin ik mijn avondroutine ook met Hada Labo. Geen enkel probleem. Er zit qua ingrediënten niet veel meer in dan Hyaluronic acid in verschillende vormen en glycerine. En HA en alle vormen van retinoides kunnen prima gemengd worden. Goed juist want van pure retinol kan je huid reageren door wat droger te worden.

3 likes

Moet dit weekend mijn moeder opmaken en dat kan echt niet met kwasten die al dik een jaar niet zijn gewassen.

De sponsjes kreeg ik niet schoon, dus die moeten nog de was in.

15 likes

Ah dankjewel! Kan ik wat mee😄. Nog één vraag; maken die acids die erin zitten je huid niet gevoeliger voor de zon dan? Daarom was ik namelijk van plan om beide alleen in de avond te gebruiken.

1 like

Nee, het woord acid in hyaluronic acid geeft een beetje een verkeerd beeld. Het is een zuur, omdat het een ph waarde van 4,5/5 heeft (je huid is trouwens ook zuur met een ph waarde van 5.5). Maar een exfolierend zuur moet om te werken een ph waarde hebben van 3 (salicyl) tot 3.8 (lactic) hebben. Alleen dan zijn ze zuur genoeg om de bovenste huidcellen op te lossen. Dus no worries, de HA is niet exfolierend en kan alle dagen worden gedragen en gecombineerd worden met retinoides, exfolierende acids en andere actieve ingrediënten.

3 likes

Dankjewel! Fijne uitleg😄

1 like

Krijg je die vlekken er in de was uit :scream: Ik koop altijd maar een nieuwe na zoveel tijd

3 likes