Het Beautytopic #3

Pfoe, 10 stappen is wel echt veel hoor. Ik heb in het verleden een 5-6 stappen routine geprobeerd; was wel benieuwd naar de hype. Hoewel mijn huid het de eerste week fijn vond, werd het na verloop van tijd alleen maar droger, en gevoeliger. Het werd zelfs zo erg dat ik periorale dermatitis kreeg (eczeem rond de mond). Dus ik doe dat nooit meer. Daarna terug naar een routine van 1-2 stappen (cleanser en soms moisturizer) en mijn huid is stabiel en rustig.

Begrijp me niet verkeerd, sommige mensen hebben er zeker baat bij. Maar er is volgens mij wel echt een ‘max’ aan wat je huid echt nodig heeft. Daarnaast is het bewezen dat zoveel producten gebruiken overgevoeligheidsreacties in je huidbarriere kunnen veroorzaken.

3 likes

Idd die van inconsign! Ik zou er wel even een YouTube filmpje bij pakken ipv de papieren instructies. Het is echt even pielen maar het resultaat is wel mooi! De extreme krul is nu ook wel wat minder bij mij

Dank je, hier kan ik wel wat, dat is nl ook precies waar ik bang voor ben, dat het te veel is. Ik doe het nu redelijk basic qua verzorging, misschien toch maar zo laten.

1 like

Het is echt de beste manier om je huid gevoeliger te maken en allergieën op te wekken. Tenzij je het hebt over dezelfde milde producten in verschillende laagjes aanbrengen (zoals meerdere laagjes hydraterende toner als je huid vochtarm is, of meerde laagjes spf om zeker te zijn dat je genoeg hebt aangebracht), zou ik het zelf nooit aanraden.

Als je echt wat extra’s wilt doen voor je huid zou ik zelf op zoek gaan naar de ingrediënten die echt voor jou werken en daarin investeren. Ik gebruik sinds afgelopen zomer minder skincare dan ooit, maar wel een ingrediënt dat heel goed voor mij werkt (Adapaleen, via de dermatoloog) en mijn huid is nog nooit zo mooi geweest.

4 likes

Ik gebruik al een paar jaar Cerave hydrating cleanser, hij schuimt niet (sommige mensen vinden dat vervelend) maar mijn huid voelt nooit droog nadat ik het heb gebruikt. Ben er heel tevreden over (soms heb ik een uitstapje naar een ander merk, maar kom altijd weer terug bij deze).

1 like

Ik heb zowel Cerave als Cetaphil gebruikt en vind Cerave veel fijner!
Cetaphil droogt niet uit maar de substantie vind ik minder fijn en er zitten miniglitters in lijkt het wel, vind ik heel raar voor het soort product. (blijven niet achter op je gezicht hoor)

3 likes

Hier hetzelfde!

1 like

Ik vind zelf deze erg fijn

Staat een grote pomp flacon in de douche voor het hele gezin, zacht in gebruik maar zeker effectief!

4 likes

Mijn favoriete poeder is op maar hij is overal uitverkocht :broken_heart: nu is het wel geoorloofd om gucci poeder van 55 euro te kopen toch

4 likes

Ja absoluut haha
Uit interesse, welke poeder was je favoriet?

3 likes

Kosas cloud set! Ik heb ook laura mercier/charlotte tilbury/mac/etc. maar die van kosas vind ik het best (voor mijn huid)

1 like

Ik ben echt fan van de Vinoclean Instant Foaming Cleanser van Caudalie! Mijn huid voelt echt super zacht als ik die gebruikt heb.

2 likes

Hi! Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed gezichtspalette en wellicht heeft een van jullie een aanrader.

Ik ben op zoek naar een cheek palette voor de lichte huid, met een koele bronzer (of 2) een blush (of 2) en een highlighter. Graag in een handzaam formaatje zodat 'ie mee op reis kan.

Ik zag het natural face palette van Too Faced al voorbij komen, die vind ik wel mooi maar aardig donker qua bronzers. Het Peach glow palette vond ik ook heel mooi maar de bronzer weer te shiny. Nars heeft ook mooie paletten maar dan vaak zonder bronzers erin :expressionless:

Één van jullie een aanrader? :slight_smile:

1 like

Bij benefit gekeken?

2 likes

Ik weet je budget niet, maar Nars bij de Bijenkorf heeft een aantal mooie pallets. De full acces heet het pallet

@Wijntje en iedereen die geïnteresseerd is in groene oogschaduw. Dit palette is weer op voorraad

1 like

Deze beschrijving doet me denken aan het Face Form palette van Sleek! Een matte koele bronzer met een glanzende blush en highlighter.

Heeft iemand een tip voor een budgetvriendelijke primer voor de gemengde huid (gevoelig, droog en pukkels)? Dat wat ik heb geprobeerd creërt alleen maar “velletjes” :confounded:

2 likes

Velletjes betekent vaak dat je of te veel gebruikt of dat je niet lang genoeg wacht met aanbrengen na je dagcreme en er zo een te dikke laag ontstaat die niet in kan trekken. Ik vind de Primera van nyx en elf fijn, zo’n groene tube van elf lijkt op de milk hydrogrip, da’s een van mn favo’s.

1 like

Bedankt voor de tips! :blush: en prijs valt me idd ook erg mee! Ik ga kijken bij de douglas :blush:

3 likes