or D: all of the above
Ja en nog een beetje vitamine C hier en daar
Thanks allemaal! Op de Botox na ga ik ermee aan de slag
Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik op mān kin last van kleine puistjes en rode vlekjes. Normaal had ik daar nooit last van dus heb geen idee wat ik ervoor moet gebruiken. Iets met BHA? En welke zijn dan fijn? Had net een fijne huidroutine maar kan nu weer opnieuw beginnen haha
Ik ben op zoek naar een hyaluron serum en heb me via sproetonline, verschillende instagrammers en ingrediƫntenlijsten proberen te verdiepen. Nu heb ik er 3 waar ik tussen twijfel. De Hema Ultra Hydrate Skin Booster, The Ordinary Marine Hyaluronics en de Vichy Mineral 89 Booster. Is er iemand die er nog meer verstand van heeft die mij van deze 3 de beste kan adviseren?
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb die van de hema nu in gebruik en hij bevalt goed maar dan denk ik toch ergens weer dat die van Vichy beter moet zijn vanwege de prijs. Stom gedacht eigenlijk haha. En dat terwijl die van de Hema in verhouding duurder is⦠Ik ga nog eens kijken naar die van The Ordinary die jij noemt! Dankjewel!
Ik kan je voornamelijk The Ordinary Marine Hyaluronics afraden. Voor een droge huid is dit veel te weinig hydratatie. De andere HA is beter, maar vrij plakkerig. Is trouwens sowieso wel een eigenschap van HA.
Zelf gebruik ik Hada Labo Gokuijun Premium Lotion met verschillende soorten hyaluronic acid. De verschillende moleculaire vormen dringen ieder een andere huidlaag in. Daardoor is het ook zo waanzinnig effectief. Ik koop het bij Yesstyle, maar je kunt het bij meer sites krijgen.
Jammer dat is juist het beste
Dat valt nog tegen. In die Vichy zit er 1 soort. In de TO variant 2. In de Hema maar 1. In de de Hada Labo 5.
Ik hoopte stiekem al dat jij zou reageren maar wou je niet taggen. Bedankt voor je reactie! Heb even gekeken en zie hem ook op bol staan. Is dat de goede? Je hebt deze al eens eerder aan mij getipt dus denk er nu wel serieus over na om deze te proberen. Ben wel een beetje angstig want heb laatst de cosrx snail muccin geprobeerd en daar reageerde ik erg slecht op (rode huid, jeuk en zelfs rode ogen).
Wat heb jij trouwens gemerkt aan je huid na het gebruik van de lotion die jij adviseert?
Het is een soort vloeibare gel, die ik na reiniging meteen op mijn gezicht doe. Het is intens voedend en wordt snel opgenomen. Als ik erg droge huid heb, doe ik wel eens de 7-skins-method mee. Dan heb ik echt een babyhuidje. Nadat het is ingetrokken, doe ik mijn serum op en daarna een goede moisturizer. Kan echt ochtend en avond. Je merkt direct dat je huid het fijn vindt.
Overigens ik vond de Snail Muchin ook vreselijk. Kreeg er geen uitslag van, maar wat een naar spul. In de Hada Labo zit niet zoveel, wat water en soorten glycerine, soorten hyaluron en tot slot wat stabilisatoren en conserveringsmiddelen. Is een vrij clean product.
Ja die bij Bol is de juiste. Zorg dat er lotion staat, en geen moisturizer, of cream, of oil etc.
Dit is nog een interessante review:Review: Hada Labo Gokujyun Premium Lotion 2020 Edition | BTY ALY
Oeh die lotion klinkt erg interessant! Ik gebruik momenteel nog de Chanel Hydra Beauty Micro Essence en die vind ik echt heel erg fijn maar is momenteel zwaar buiten mijn budget, dus ik denk dat ik die Hada Labo ga proberen als mān huidige op is!
Dit klinkt erg goed! Watvoor serum gebruik je er nog naast? Sorry voor alle vragen. Ja ik had me zo verheugd op die snail muccin maar heb nog nooit zoān heftige reactie op een product gehad! Had de review trouwens al gelezen inderdaad!
Is het ook geschikt voor een niet extreem droge huid?
Ben je toevallig allergisch voor huisstofmijt? Dan kun je ook heel heftig reageren op snail mucin.
Ik vind zelf de Hada Labo erg fijn, als mijn huid erg droog is gebruik ik wat meer laagjes, als het wat minder droog is gebruik ik iets minder. Ik ben voor heel veel dingen allergisch, maar hier heb ik nog nooit last van gehad.
Nee geen allergie voor huisstofmijt. Ik gooi het maar gewoon in de prullenbak. Durf het niet echt nog een keer te gebruiken.
Ik vind ook een stippling brush het fijnst voor cream blushes!
Ik ben voor een vriendin op zoek naar een lipstick, maar hij lijkt niet meer te bestaan. Iemand super speurder die kan helpen me de juiste richting op te helpen (of definitief antwoord heeft)? Het gaat om LancĆ“me LāABSOLU nr 103 Rouge Mousseline
Als je denkt dat het te vochtinbrengend is (ik vraag me af of dat kan ) kun je ook de gewone versie van Hada Labo proberen. Die komt in 2 versies een light en een moist. Ik heb de moist versie 2 jaar gebruikt en ben toen overgegaan op de Premium, en die bevalt me het beste. Je kunt ook goed doseren, als in, een klein beetje geeft al goed resultaat, maar als je meer wil, kun je dat in laagjes opbrengen. De geltextuur maakt dat het heel makkelijk opgenomen wordt.
Qua serum, ik meng 3 serums van TO in mijn hand, van ieder 2 druppels:
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Ascorbyl Glucoside Solution 12%
- āBuffetā + Copper Peptides 1%
En dan sluit ik af met een moisturizer: Purito Deep Sea Pure Water cream of Dr Leenarts dag/nacht moisturizer. Maar momenteel zijn die niet vochtinbrengend genoeg. Als in, voor mijn avondroutine heb ik alweer een droge huid. Daarom heb ik net mijn oude vertrouwde Decubal besteld vanaf een Zweedse online beautywebsite, die ook naar NL verzend. Ik ben benieuwd.
Ohh decubal bestaat gewoon nog? Zou je willen delen welke Zweedse beautywebsite dat is?
Ja, in de Skandinavische landen nog wel. Het is Lyko.com, maar ik weet dus niet of het ok is. Het ziet er goed uit, en ik heb dus een test-bestelling gedaan. Zien of dat aankomt.