Er zijn hierboven al goede tips genoemd. Mocht je voor een foundation kiezen, dan is de manier van aanbrengen belangrijk. Wat voor mij top werkt is: eerst dagcrème, dat heel even laten intrekken maar niet volledig, en dan verdeel ik stipjes foundation op mijn gezicht. Vervolgens blend ik die uit met een vochtige beautyblender. Zo kun je het goed opbouwen en krijg je geen (plaatselijk) masker-effect. En dan inderdaad afpoederen! Probeer de producten goed te doseren (aangezien je aangeeft een make-up noob te zijn, en verder weinig draagt denk ik dat zoân natuurlijke look bij jou het mooist staat).
Verder moet je ook goed op de ondertoon van je huidskleur letten bij het uitkiezen van producten. Dat maakt veel uit bij het bedekken van roodheid. Bij de drogisterij is er niet altijd veel kleurvariatie, maar het is al beter bij Douglas, ICI en vooral bij webshops zoals Boozyshop. Soms moet je even experimenteren. Revolution (Kruidvat, Normal), Elf (Douglas) en NYX (Etos, Douglas) zijn voorbeelden van relatief betaalbare merken waarmee dat kan.