Het Beautytopic #3

Huda vind ik fijn. Ruikt ook heerlijk.

2 likes

Ik ben fan van de soft matte lip creams van NYX!

2 likes

Vond dit op de Belgische website van nivea. Het lijkt hetzelfde. https://www.nivea.be/nl-be/producten/clear-glow-lip-olie-60010510044610032.html

5 likes

Die van Maybelline en coloured raine zijn mijn lievelings.

2 likes

Niet proefsiervrij volgens mij, maar die van Max Factor is heel goed, en vaak 1+1 gratis!

Edit en wat @Daelyss zegt, Maybelline is ook heel goed, deze in ieder geval:

De anderen zonder gloss vind ik wat minder goed.

4 likes

Zou deze ook voldoende zijn voor iemand die snel last krijgt van pigmentvlekken?

2 likes

Als ze verkopen in China is een merk nooit 100% proefdiervrij dacht ik

Edit:
Het zit ietsje ingewikkelder in elkaar

1 like

Eens hoor, ik koop ze ook niet meer. Maar volgens mij mag vanaf volgend jaar niks meer verkocht worden wat niet proefdiervrij is (of vergis ik mij?)

3 likes

Ik heb de laatste tijd best weer wat last van (onderhuidse) puistjes. Wat de oorzaak is, daar ben ik nog niet helemaal achter (voeding, hormonaal, zweten in beddengoed etc), maar wat kan ik het beste gebruiken op mn huid op die puistjes? Bestaat daar een wondermiddel voor?

Nee :smiling_face_with_tear:
Je zou eens kunnen beginnen met salicylzuur?

2 likes

Ik gebruik blarenpleisters als pimple patches! Na een nacht slapen zit er dan heel veel pus in :shushing_face:

3 likes

Ik heb ook last van dikke pijnlijke onderhuidse pukkels en nu na een jaar onder behandeling te zijn geweest bij een huidtherapeut met wel wat verbetering maar niet genoeg heb ik van de huisarts nu antibiotica creme gekregen. Ze zijn minder pijnlijk en veel sneller weg

Die patches doen niet veel bij diepere onderhuidse acne. Sowieso als het echt diep is dan doet huidverzorging in het algemeen helaas weinig, dat dringt niet zo diep in. Wel handig voor een puistje / Whitehead! Het kan inderdaad hormonaal zijn. Misschien even naar de huisarts om te kijken of bv (andere) hormonale anticonceptie een optie is? Ook stress en je dieet kan een invloed hebben.

Enige wondermiddel is roaccutane maar dat is echt een laatste redmiddel wanneer niks anders werkt!

Edit: Qua dieet: het enige wat aangetoond is dat effect kan hebben bij sommige mensen: zuivel en overdreven veel simple carbs. Betekent niet dat je geen brood of pasta meer mag eten, maar een dag met voornamelijk beige eten kan wel voor acne zorgen! Chocolade etc is bij mijn weten echt wel een fabeltje.

3 likes

heeft iemand ervaring met de nepwimpers van Queen Tarzi? ik had voorheen steeds de Ardell whispies, maar zie queen tarzi steeds vaker voorbij komen

1 like

Zelfs na roa heb ik uiteindelijk gewoon weer acne :sweat_smile: Gelukkig vind ik een beetje acne niet het einde van de wereld haha.
Ik vind “voeding” altijd zo lastige qua advies, omdat zoveel niet bewezen is en elk dieet wordt weleens genoemd, maar minderen in zuivel is wel redelijk makkelijk om eens uit te proberen.

3 likes

Ja ik ook omdat ik die adviezen vaak krijg en het meeste is echt onzin.

Ik zet aan m’n zesde of zevende kuur ondertussen, I feel you…

1 like

Dont do it. Je maakt daar vgm meer mee kapot dan dat het goed voor je is. Gewoon je huid goed schoonmaken en peelings enzo gebruiken.

8 likes

Bezoek aan de huidtherapeut als het blijft. Heb combi van acne/rosacea. Lang traject maar mijn huid is daar heel erg van opgeknapt. Nog steeds wel wat plekjes af en toe en bij de neusvleugels gaat het niet helemaal weg. Het is wel heel veel minder en ben stuk minder onzeker nu over mijn huid. Hiervoor met huidproblemen ook bij dermatologen geweest maar die kwamen toch heel vaak met heel grof geschut aanzetten waar mij huid dan weer extreem van uitdroogde. Of allerlei medicatie die ik liever niet slik omdat het weer voor andere bijwerkingen zorgt. Ga nu eens in de twee maanden ongeveer nog langs bij de huidtherapeut en als mijn huid heel onrustig in schuif ik soms mijn afspraak naar voren.

Verder ben ik erg te spreken over de salicyzuur van Meditopics.
Reiniger van la roche posay cicaplast

4 likes

Dat is inderdaad wel een goede om te overwegen als het niet opknapt!

3 likes

Wat vinden jullie fijne handdoeken om je haar in te wikkelen? Ik wikkel er nu een gewone handdoek om, maar mijn haar is vrij lang waardoor er altijd wat uit steekt en nat blijft. Ik heb ook grote handdoeken, maar dan wordt het zo zwaar en trekt het aan mijn haar. Iemand een tip voor een grote lichte handdoek voor lang haar?

2 likes