Het Beautytopic #3

Ik zou eigenlijk graag willen dat mijn make up wat beter blijft zitten. Met name tijdens werkdagen, als ik dan op het einde van een werkdag in de spiegel kijk lijkt het alsof ik niks meer op mn gezicht heb.

Ik gebruik de jelly primer van elf, cc cream van it cosmetics. Die ik niet af poeder en gebruik ook geen fixing spray.

Waarmee zou ik een langere houdbaarheid bereiken? Een andere primer, poeder of een fixing spray?

3 likes

Ik ben op zoek naar een budget fijne “blur” primer en een poeder, verkrijgbaar bij kruidvat.

Vooral om wat grove porien minder zichtbaar te maken en om gedurende dag wat af te kunnen poederen voor de foto’s. Liever niet té mat, beetje glans mag wel.

Heeft iemand aanraders? Zijn die primers van catrice goed bijv?

1 like

Ik heb de essence brighten up banana powder die vind ik zelf wel fijn. Maakt wel mat, dus geen glans maar is wel goed voor poriën.

Qua primer vind ik de Elf putty primer wel fijn, ik heb een meer glanzende versie, geen idee even hoe die verder heet

1 like

Ugh ik heb een ding met puistjes enzo uitknijpen. Ik kan een uur voor de spiegel staan met een kopspeldje en zo’n mee eter tangetje en zie dan steeds meer ipv minder :see_no_evil:
Maar nu heb ik al een week een mega onderhuidse puist en hij doet zo zeer maar ik wil er af blijven. Ik heb namelijk ook zo’n Carmen gezichtsreiniger sinds 3 weken en dacht: nou, misschien gaat het dan wel sneller weg?

Maar…
Gaat zo’n ding écht vanzelf weg?! Hij is sowieso nog net zo groot als afgelopen zaterdag 🫢
Ik had al de zoekfunctie gebruikt en ga om 8u voor de deur liggen voor blarenpleisters want dat ziet er echt geweldig uit. Maar heb echt moed nodig om niet NU een uur een halve operatie uit te gaan voeren :rofl:
Misschien moet dit in TMI? :thinking:
Of is het nog randje beauty haha?

1 like

Voor je onderhuidse puist nu: vanaf blijven, want dat zit te diep om uit te knijpen. Je maakt je huid en onderhuidse laag kapot, dat neemt langer de tijd om te helen, en laat donkere vlekken achter die nog maanden zichtbaar blijven. Wat wel te doen? De pijn verlichten met koude doekjes, een paracetamol (helpt echt!) en de huid schoon maken en houden. Bij mij helpt om alleen die plek te exfolieren met AHA of nog beter BHA, of een combinatie, als je dat in huis hebt. Dit aanstipspul werkt bij mij goed om de onderhuidse ontsteking te verminderen:

Die reiniger is vrij hard voor je gezicht. Als je het te vaak gebruikt, kun je je natuurlijke huidbarriere breken en zo extra veel puisten krijgen. Dat was al zo toen de Clarisonic een hype was, en dat is niet veranderd.

4 likes

Ik krijg door gebruik van haarlak/hairspray hele kleine bultjes/puistjes daar waar de haarlak m’n huid raakt, dus vooral langs m’n haarlijn op m’n voorhoofd en op m’n slapen. Ik had het heel erg met Elnett, maar nu met Wella ook. :tired_face: Ik houd nu al een handdoek voor m’n gezicht als ik spray, maar dat helpt ook niet honderd procent.

Iemand hier tips voor? Zowel voor producten als manier van gebruik?

1 like

Ik krijg juist kleine pukkeltjes doordat ik eerst m’n gezicht was en dan pas mijn haar, m’n huidtherapeut zei dat ik eerst m’n haar moet wassen (onder de douche) en dan pas m’n gezicht moet reinigen. Dan was ik ook de shampoo van m’n hoofd.
Ze zijn nu ook minder/bijna weg.

1 like

Huh maar wat zou ik dan moeten doen?

Want ik was maar 2-3 keer per week mijn haar (in de avond) en dan style ik het ook direct en in de ochtend voor ik ga werken fatsoeneer ik het een beetje met droogshampoo en wat haarlak. Zou ik dan dus eerst m’n haar helemaal moeten doen, en dan m’n gezicht reinigen en me dan opmaken?

Hoi, ik wil graag bruine mascara uitproberen. Ik weet niet of het was voor mij is dus niet meteen de hoofdprijs. En dierproefvrij. Iemand tips? Bij de drogist heb ik nog geen een kunnen vinden.

2 likes

Etos heeft een bruine toch? Heb Vera daar wel eens over zien posten

2 likes

Ph echt, nog niet kunnen vinden dan! Thanksss

1 like

Als ik het goed begrijp dus eerst je haar doen en haarlak sprayen en dan je gezichtreinigen. Dan haal je de haarlak op je gezicht en bij de haarlijn weg. Tenminste zo begrijp ik het haha

Edit: wat je dus zegt op het einde. Niet helemaal gelezen sorry!

Ik heb nu allemaal beautywinkels in de buurt waar ik normaal geen toegang tot heb (Sasa, met veel Koreaanse producten volgens mij en Sephora).

Nog tips waar ik naar moet uitkijken? Ben echt helemaal out of touch met beauty en verzorging nu. Of andere ups die je in Maleisië kan krijgen?

Iemand ervaring met “persoonlijk beautyadvies” van Bijenkorf?

“Boek nu voor € 10,00 een persoonlijk beautyadvies van 1 uur. Na het advies wordt het bedrag van € 10,00 verrekend met jouw Beauty aankopen.”

Ik ben dus op zoek naar de perfecte foundation voor mij huid. Ik koop altijd net de verkeerde kleur bij Kruidvat en na een tijdje zit het gewoon niet meer mooi. En ik ben ook op zoek naar een mooie concealer en blush/bronzer die bij mijn huidskleur past. Ik vraag me af of deze sessie dan iets is.

1 like

Je kunt ook gewoon een counter in de Bijenkorf of douglas/ici inlopen en gratis een advies krijgen

6 likes

Oeh! Glow Recipe? Of Purito! En qua make-up Rare Beauty (alles) en de Milk Hydrogrip Primer.

1 like

Heeft iemand een ervaring met een settingspray die je make-up echt langer laat zitten? Ik heb tot nu toe ELF en Too Faced gebruikt, maar dat had niet zoveel lasting power.

5 likes

Weet iemand een goed merk voor duochrome oogschaduw?

Goede tips! Wat voor merk olie en retinol gebruik je?

Retinol van Paula’s Choice en meestal squalane olie van the Ordinary!

2 likes