Het Beautytopic #3

Ja dat had ik ook al gevonden, maar dat is de Amerikaanse site. Er is ook nog een Europese :thinking:

1 like

Toen ik daar een tijdje geleden een flinke bestelling plaatste hoefde dat in elk geval niet

3 likes

Uit europa hoef je sowieso geen douanekosten te betalen toch?

4 likes

nee klopt, maar wel als het uit de VK komt. Sommige webshops zoals Beautybay verekenen dat al zelf, maar niet allemaal helaas

4 likes

Je kunt kiezen tussen VK en EU. Binnen de EU hoef je nooit verzendkosten te betalen

3 likes

Zit inderdaad op de eu site dus dan zou het goed moeten zijn. Thanks!

Lekker verwarrend wel dat er zoveel verschillende sites zijn

2 likes

Hebben jullie wel eens parfum besteld bij parfumerie . nl? Parfum die ik wil hebben is daar meer afgeprijsd dan bij douglas, maar durf niet zomaar te bestellen. Soms lees je van die berichten dat parfums dan nep zijn.

1 like

Haha ja dat was ik. Ik had het toen met de Lovette geloof ik (6/7 jaar geleden?). Nu had ik het recent met de Yasmin weer, maar met Lovette had ik een witte plek onder mijn neus (die wegging toen ik stopte) en met Yasmin een donkerbruine plek op mijn voorhoofd. Ik heb nu de Nuvaring en (nog) geen plekken maar die gebruik ik nog maar kort. En de bruine Yasminplek is wel weer weg gelukkig.

2 likes

Ahh, ik heb dit op mijn decollete en rug! Ik gebruik de pil ook niet. En ik gebruik wel altijd SPF 50!

1 like

Ik denk niet dat je hier niet iets aan kan doen behalve uitkijken met de zon. Mijn moeder en zus hebben dit ook, op de rug en arm wat vlekjes. Ik wil je verder niet bang maken, maar heb zelf een hele milde vitiligo en geloof me die witte vlekjes vallen als wit persoon andere bijna niet op. En mijn dermatoloog heeft ooit gezegd dat bij mensen met alleen wat depigmentatie het pigment soms wel weer vanzelf terug kan komen :grin:

Edit: en oh ik heb weleens gelezen dat het samengaat met een b12 tekort. Maar dat is alweer een tijdje geleden.

En nog een edit maar ik lees dat er ook zoiets bestaat als Confettihuid en dat komt ook alleen door zonschade. Dus spf lijkt mij de enige oplossing

2 likes

Ik heb aan de voorkant vrij bruine benen maar de achterkant is nog helemaal wit :grimacing: Weet iemand een goede bodylotion met zelfbruiner daarvoor? Ik gebruikte tien jaar geleden nog wel eens die van Dove maar dan kreeg ik eigenlijk alleen maar lelijke oranje vlekken :+1:t2:

Ik vind die van Dove heel fijn eigenlijk, krijg geen oranje vlekken en wordt gewoon mooi natuurlijk.

1 like

En @Snoeptomaatje en @Indigo

Afpoederen deed ik eigenlijk niet meer, maar dat zou ik kunnen proberen! Waterproof mascara gebruik ik niet omdat ik dat altijd zo rot vind om te verwijderen. Maar ik zou het natuurlijk wel alleen op mijn onderwimpers kunnen gebruiken. Of die van Clinique, maar mijn favoriete mascara is van Essence dus dat prijsverschil is wel groot :nerd_face:

Iemand nog een tip voor het tijdelijk (dus niet met haarverf) bijwerken van duidelijk zichtbare uitgroei? Die sprays lijken me wat viezig, misschien is er nog een goede tip wat ook werkt?

1 like

Wat is een fijne niet te dure vitamine C voor onder zonnecrème? Ik smeer het altijd 's avonds omdat ik tot nu toe niets heb gevonden dat echt lekker zit onder mijn spf en/of makeup.

1 like

Ik vind die van Drunk Elephant heel fijn!

1 like

Ascorbyl Glucoside van The Ordinary is heel fijn voor overdag, onder je make-up!

4 likes

Die bruinende bodylotion van kruidvat eigen merk. 2/3 euro en werkt top!

1 like

Ik gebruik deze 1-2 keer per week sinds een maand of 2: Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant | Paula's Choice
Daarnaast ook deze gestart rond die tijd: CeraVe SA Smoothing Cleanser with Salicylic Acid for Dry, Rough & Bumpy Skin 236ml | Koop online bij lookfantastic Netherlands
Maar sindsdien opeens veel meer last van puistjes (dagelijks ipv maandelijks zoals eerder), ook op plekken waar ik dit normaal niet had. Ik vraag me af of het purging is of dat ik gewoon niet goed tegen salicylic acid kan… Weet niet of ik moet blijven volhouden of beter maar kan stoppen. Iemand anders dit ook gehad?

Het kan ook zijn dat beide producten tegelijkertijd je huid teveel exfolieren. Dan maak je je huidbarriere juist zwakker in plaats van sterker. Ik zou met beide producten eerst even stoppen en tot wel 3/4 weken je huid tot rust laten komen. Dan beginnen met 1 product, degene die je het fijnst vindt. Gebruik dat product eerst 4 weken. Krijg je opnieuw puistjes, stoppen en weer je huid rust geven. Niet? Dan kun je het andere product proberen (zonder het ene product) voor 4 weken. Beide ok? Dan samenvoegen. Maar soms kunnen producten niet goed samen.

Heb je een reden dat je 2x in je routine salicylic acid wil gebruiken?

3 likes

Heeft iemand tips voor fijne wax om wenkbrauwen te waxen? Ik knip nu strips op maat maar het lijkt me handiger om de wax mooi langs de randen te kunnen smeren.