Het Beautytopic #3

Niet de persoon aan wie je het vraagt maar ik ben fan van de sticks van Kiko!

3 likes

Theoretisch gezien zou dat kunnen, maar dan maak je wel een beetje misbruik van de service. Ik zou dan aanraden om te oefenen met een tutorial van youtube. Daar zijn genoeg video’s te vinden die je allemaal gratis kunt bekijken -en 100x kunt terugspoelen, ook handig!

En je kunt gelijk een beetje kijken wat voor looks er mogelijk zijn en wat het beste zou passen bij je schoonmoeder. Brianna Fox heeft bijvoorbeeld wel een aantal makkelijke tutorials die geschikt zouden kunnen zijn

9 likes

Misschien de video’s van Lisa Elridge. Zoals deze playlist. (Ga er even vanuit dat je schoonmoeder geen 30 is, vandaar deze playlist).
Lijkt me best lastig om als iemand jouw gezicht opmaakt je dat over moet doen op het gezicht van iemand anders. Dat heeft toch weer een andere vorm.

3 likes

Dat kan wel bij Mac (of kon een aantal jaren geleden toch). Je moet dan betalen maar mag voor dat bedrag producten uitkiezen volgens mij.

2 likes

Misschien ben ik vies, maar ik gebruik een blush gewoon tot hij op is/ik hem niet meer draag. Met poeders kun je zo lang doen en ik vind het zonde om die dan weg te moeten gooien.

33 likes

Ik gebruik net als @George poeders echt tot ze (zo goed als) op zijn. Of de substantie moet echt zijn veranderd of zo, maar dat zie je gauw genoeg.

5 likes

Het kan ook bij bijna alle beauty counters in de Bijenkorf (MAC, Nars, Charlotte Tilbury, Laura Mercier, …).

2 likes

Met poeders kijk ik er niet naar. Ik gooi ze er uit als het doosje of de inhoud van ellende uit elkaar valt, hard pan blijft houden ondanks de tape methode of het gewoon echt niet (meer) mijn smaak of voorkeur heeft. Mijn Lightscapede van Mac en Mary-Louminizer van TheBalm zijn een golden oldie die het al jaren prima doen. Idem voor oogschaduw.

Mijn huid is niet supergevoelig. Mijn lippen wel

Vloeibaar gooi ik er wel redelijk snel uit. Met name lipproducten en mascara. Als ze anders ruiken, smaken, voelen of als ik er een koortslip of jeuk bij de ogen van krijg dan gaan ze. Bij hele mooie limited edition lipstick wil ik nog wel eens twijfelen maar bij een nieuwe poging=koortslip dan heb ik geen keus. Daarom haat ik eigenlijk limited edition. Vaak staan die qua ondertoon net iets beter als de reguliere versie die er op lijkt maar net te warm, te donker of te licht is. Maar ik kan ze dus niet vervangen… Voor mascara gebruik ik graag travelsize of monstertje. Dat is genoeg om te gebruiken tot het tijd is een andere te nemen.

2 likes

Douglas is €25 per half uur maar daar mag je geen producten voor uitzoeken, Mac is €65 per uur en dat mag je wel inwisselen voor producten. Counters in de Bijenkorf hanteren ongeveer diezelfde prijzen en ook allemaal inwisselbaar.

5 likes

Ik was vanochtend bij de huisarts omdat ik steeds zo’n geïrriteerde huid had. Rood, vochtarm, jeukend, bultjes. Ze denkt dat het rosacea is en ze heeft een gel voorgeschreven. Ik was sowieso al zoekende naar nieuwe skincare, maar weet er misschien iemand producten die fijn zijn bij rosacea? Zoek ook nieuwe reinigers en zo

1 like

Hele random tip maar ik heb wel eens ergens gelezen dat elke dag een shot of glas bietensap veel goeds doet voor de huid. Verder heb ik wel eens bij dr pimpel popper gezien dat iemand dat had en dan vooral aan dr kant waarbij hij t meeste in de zon zat. Dus misschien dat ook wat proberen te vermijden.

2 likes

De zon probeer ik sowieso al te vermijden of een pet oid te dragen als ik buiten ben. Dat van dat bietensap wist ik niet!

5 likes

Volgens mij heeft paulas choiche producten voor een rosacea gevoelige huid. Misschien dat je daar iets van een goede moisteriser kan vinden.

1 like

Voor mij en mijn huid is het sleutelwoord echt mild, milder, mildst. Geen agressieve reiniger, geen producten met parfum of andere geurstoffen, geen producten met alcohol, geen essentiële oliën… en mijn huid is absoluut nog steeds niet perfect, maar het is al veel beter dan het was.
Qua reiniger vind ik die van Jetske Ultee heel fijn, voor de droge huid. Schuimt helemaal niet, dat was in het begin wel wennen, maar het droogt niet uit en irriteert ook niet. Ook haar repair cream vond ik fijn basic, maar daar moet je wel echt een droge huid voor hebben want was voor mij te vet. Een andere fijne crème vond ik die van Drunk Elephant, Lala Retro, maar dat is dan wel weer een heel duur grapje. Ik ben nu een aantal andere moisturizers aan het testen, maar heb de heilige graal op dat gebied nog niet gevonden. De gewone moisturizer van Jetske zou ik vermijden, voor mijn huid zaten daar veel te veel actieve stoffen in. De producten van Paula’s Choice heb ik hier wel liggen, maar nog niet geprobeerd; ik hoor er wel altijd veel goeds over.
Verder gebruik ik altijd het centella serum van Purito, kalmeert bij mij ook goed, maar daar zit wel een laag percentage niacinamide in en ik weet dat veel mensen daar niet goed op reageren. Ik ben nu ook net begonnen met azelaïnezuur, dat zou tegen de roodheid moeten helpen, maar dat gebruik ik nog niet lang genoeg om iets zinnigs over te zeggen.

Ik zou dus teruggaan naar een heel simpele routine van reinigen met een milde cleanser, een basic crème gebruiken zonder geurstoffen en dergelijke, de gel van de huisarts proberen en daarna verder kijken of je eventueel nog iets toe zou willen voegen of willen veranderen. Nooit meerdere producten tegelijk introduceren, altijd spf dragen, en verder is het helaas heel veel trial en error.

9 likes

Ik zou als makeupreiniger gewoon Jojobaolie gebruiken, is ook nog eens heel goed tegen je rosacea.

Helaas heb ik ook rosacea en een behoorlijke heftige variant. In de winter zat ik helemaal onder de pijnlijke blaasjes en bultjes. Nu slik ik al 5 maanden doxycycline en is het gelukkig bijna weg. Zelf vind la roche posay wel fijne producten. Vooral de wasgel.

2 likes

Mijn lievelings blush is opgegaan en deze wordt niet meer gemaakt :cry: dus nu zoek ik een vervanger. Via temptalia vond ik al een dupe (MAC into the pink) maar misschien heeft iemand hier ook nog een tip voor eenzelfde soort tint? Of heeft iemand die van MAC toevallig? Is die goed gepigmenteerd?

1 like

Nars undefeated of Bobbi Brown Maui?

1 like

Wie heeft een goeie aanrader qua camouflage stick?
Ik leefde op een voorraad van Benefit hydrating sticks maar die zijn uit de voorraad voorgoed (tenminste, ben nu niet in NL maar kan deze nergens meer vinden lijkt het)

1 like

Bedankt voor jullie super goeie tips lieve allemaal :smiling_face_with_three_hearts: Uiteindelijk voor deze producten gekozen! Een deel online besteld en vandaag nog even langs de MAC counter geweest. Ik kan weer even vooruit!

Samenvatting

(Als ik een foto maak wil mijn kat er altijd bij op. Vandaar dat die ook op de foto staat :sweat_smile:)

49 likes