Het Beautytopic #3

Ja, ik wilde graag die van Paula’s Choice uitproberen in de hoop dat mijn poriën wat minder zichtbaar zouden worden. Die cleanser had ik besteld via internet en niet heel goed op gelet dat er salicylic acid in zat haha… Toen dacht ik dat blijft niet op de huid, omdat je het meteen afspoelt dus zal wel meevallen, maar blijkbaar is het beiden idd toch te veel geweest.
Dankjewel voor je antwoord in elk geval, ik ga ze beiden stoppen voor de komende weken en daarna weer rustig proberen één voor één.

3 likes

Dat is in mijn omgeving wel een normale prijs voor balayage voor lang haar, misschien kun je een aantal andere kappers bellen om te kijken of ze een richtprijs kunnen geven? Het voordeel van balayage is wel dat het mooi uitgroeit, dus je hoeft het ook niet bij te werken. Ik laat het meestal 1 keer per jaar doen en dan heb ik geen gekke uitgroei.

5 likes

Ik wilde je mijn oude salon tippen (betaalde daar altijd ongeveer 180 euro incl knippen) maar ze hebben hun prijzen flink verhoogd zag ik. Ben er voor het laatst in 2018 geweest, en het kost nu zeker 250 euro :flushed:

2 likes

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wanneer is een kapper hoofddoekvriendelijk? Als je een privé ruimte hebt om je hoofddoek af te nemen ofzo? Of enkel voor vrouwen?

3 likes

Ik vind het echt belachelijk veel geld kosten tegenwoordig. :(. Ik hou het ook alleen bij knippen tot ik grijs ga worden denk ik.

1 like

Heeft iemand van jullie ervaring met de producten van Violette? Ik overweeg wat dingen te bestellen (de baume shine en petal bouche matte), maar twijfel omdat ik het niet uit kan proberen.

Ik ben overboord gegaan met salicylzuur en nu is mijn huid enorm gedehydrateerd met puisten en het voelt echt niet fijn :frowning: Het enige wat ik nu zeker kan is alleen een moisturizer gebruiken en wachten tot het weer rustig is? Ik heb nog wel ergens de la roche posay cica gel liggen, helpt dat nog enigszins om boven op je moisturizer te doen?

1 like

Ja, cicaplast is op siliconen basis dus ik dacht dat je dat over je moisturiser moest gebruiken, want dat houdt dan je vocht vast? Maar ik twijfel soms heel erg met al die volgordes haha

2 likes

Ik gebruik een van de lip whips van Beauty Bakerie dagelijks, bevalt heel goed.

3 likes

Ik heb gisteren een jurk gedragen zonder iets van broekje oid en heb nu last van allemaal rode pijnlijke bultjes. Kan ik iets doen zodat dit zo snel mogelijk over gaat of blijf ik er beter volledig af?

2 likes

Waar zitten de bultjes? Ik heb dit weleens met warme dagen in m’n liezen. Dan smeer ik er altijd sudocreme/baby luierzalf op!

1 like

Is iemand wel eens overgestapt van jetske ultee naar een ander merk? Ik wil eens wat anders proberen als moisturizer, graag ook minder prijzig. Op haar blog worden wel alternatieven genoemd, maar ik ben benieuwd of iemand iets heeft gevonden dat niet daar wordt genoemd. En dan wel alles netjes zonder parfum ed! Voor een vette/gemengde huid.

Na de moisturizer van Jetske ben ik overgestapt op de nmf van the ordinary en deze gebruik ik nu al jaren. Mijn huid is alleen wel droog/gevoelig, maar de nmf is niet heel vettig of voedend. De moisturising lotion van cerave is ook fijn en goedkoop en vind ik vergelijkbaar met die van Jetske.

1 like

Yes, ik ik heb een tijdje bijna uitsluitend producten van Jetske Ultee gebruikt maar nu heb ik voor bijna alles een goedkoper alternatief. Heb ook een vette/gemengde huid trouwens.

Moisturizers die ik fijn vind:

• Paula’s Choice Resist Anti-Aging Clear Skin Nachtcrème
  • Paula’s Choice Skin Balancing Nachtcrème
  • Olay 7-in-1 parfumvrije dagcrème
  • Drs. Leenarts dagcrème spf 25
4 likes

Gebruikte je toevallig ook de cleanser voor de droge huid en heb je daar een alternatief voor? Ik vond die cleanser heel fijn, vooral dat-'ie niet schuimde, maar ik wil eigenlijk niet alleen bij Jetske bestellen voor maar 1 product, dus als je (of iemand anders) nog tips hebt…

1 like

Ik gebruikte de cleanser voor vette huid denk ik. Maar ik gebruik nu de reinigingsgel van Cerave (heel fijn) en gebruikte hiervoor PC Calm Nourishing Gel Cleanser (ook fijn).

edit: die van Cerave idd via het forum gevonden! :grin:

1 like

Ik heb mijn zoektocht naar een ‘natuurlijke’ deo voor nu gestaakt en ben toch maar weer terug gegaan naar mijn Rexona. Ik bleef maar stinken en met dit weer is dat nu niet echt aangenaam… Plus al die deo’s uitproberen begon ook wel op te tellen. Als iemand toch nog een holy grails natuurlijke deo vindt ooit, laat maar weten.

1 like

Die cerave is eigenlijk voor de droge huid toch? Of zijn er meerdere?

Ik heb dezelfde ervaring, heb een jaar lang van alles geprobeerd, denk zo’n 6 tot 10 merken maar niets werkte. Zelfs Nuud niet. Oh behalve deze:

Maar daar kreeg ik dan weer rode geïrriteerde jeukende oksels van.
Dus terug naar Rexona/Dove etc. Dan maar niet.

1 like

O ja, er zijn meerdere, ik gebruik dus deze:

image

4 likes