Het Beautytopic #3

Ja wat @L.C zegt, jaren geleden zat er een soort shimmer in en dat haat ik haha. Maar thanks, dan ga ik er eens naar kijken! Klinkt goed.

2 likes

En @Mhysa - Wow haha jakkes!

Ik heb de lichtste kleur, 0,5 - 2 Very Light en die is prima!

3 likes

N.a.v. dit topic kocht ik deze zonnebrand voor over m’n make-up:

https://www.kruidvat.nl/garnier-ambre-solaire-sensitive-expert-spf50-beschermende-gezichtsspray/p/4055430?gbraid=0AAAAACnuMonkpYu7qHNdoS1uSpeEyCwsQ&gclid=CjwKCAjwzeqVBhAoEiwAOrEmzWFU3R-asqO6JMzgQSe-JspBzcgfLwQbBPeM_K9y5wTxmYwyM-FH4hoChvwQAvD_BwE

Maar vind hem eigenlijk helemaal niet fijn? Mijn eyeliner is wit, m’n wimpers ook en mijn make-up is er half af gegaan. Heb ik hem wellicht te dichtbij gehouden?

Ik las ook over een poederform (brush on block) voor over je make-up, is dat wellicht beter?

1 like

Ik vond deze ook niet fijn idd! Gebruik nu deze en die is echt top

Ben zelf niet zo’n fan van die sunblock poeders omdat ik gewoon niet zo van poeder hou en je best veel nodig hebt wil je een beetje beschermd zijn.

1 like

Deze is dus volgens jouw fijn om Ăłver je gezicht met make-up te sprayen?

3 likes

Ik heb bij sommige foundations dat ze heel erg lijkten te schiften/separeren op mijn huid. Bijvoorbeeld zoals op deze foto al die lichte puntjes zijn geen puistjes maar ophopinkjes van foundation. Primer helpt niet en een andere manier van aanbrengen ook niet. Op de plekken waar ik ook andere poducten gebruik zoals bronzer, blush etc. ziet het wel mooi uit. Maar toch als ik normale poeder gebruik gebeurt dit weer en als ik dan meer poeder gebruik worden het ene soort droge flakes.

Dit is foundation van Shiseido trouwens dus :-1:

Yes Yes!

@Bakkes exfolieer je? Dat kan soms al schelen. En wat gebruik je er onder? Kan zijn dat je basis op waterbasis is en de foundation op siliconenbasis en dan gaat dat schiften. Kan ook dat je huid bijv te droog is voor de foundation waardoor je huid m soort van opvreet.

3 likes

Kan het niet aan de poeder liggen?

2 likes

Zou setting spray helpen?

2 likes

Ok top tnx!

1 like

Weet iemand misschien wat een goede vervanger is van deze long lasting lipgloss? Dezelfde kleur en werking? Deze is helaas niet meer leverbaar maar echt perfect voor op mn trouwdag. De visagiste heeft hem dus wel maar wilde graag een bij kopen om op de dag zelf evt bij te kunnen werken alleen is deze dus uit het assortiment :pensive:

Ik heb deze wel gevonden, maar weet niet of dat de “vervanger” is?
https://www.kruidvat.nl/essence-stay-8h-matte-02-duck-face-liquid-lipstick/p/5067770

2 likes

Sorry heb geen idee, maar wat stom dat zij iets gebruikt wat niet meer gemaakt wordt. Zeker bij n bruiloft is het algemeen bekend dat de bruid vaak de lipstick wil hebben om gedurende de dag bij te werken.

1 like

Ja volgens mij is t niet een kleur die echt heel uniek is en daarom wel vindbaar. Maarja moet dan nu weer op zoek gaan naar iets wat “er op lijkt” terwijl ik dan niet zeker weet of het Ă©cht de juiste kleur is. Heb ook wat swatches op gehad van vergelijkbare kleuren maar die waren dan net weer te roze of te paars voor mij. En deze precies goed dus zoek daarom wel een die een goede dupe is zeg maar :sweat_smile:
Ze zei volgens mij dat ze ze ook wel eens uitleent (als je het dan met een penseeltje opbrengt) maar dat vind ik dan weer onhandig want dat kan je niet ff snel tussendoor doen. Aangezien je hand er dan ook weer onder zit enz

2 likes

L-Lysine slikken? Maar dat is vooral voor het vermijden als je hem voelt opkomen geloof ik, weet niet of dat ook tijdens helpt.

2 likes

Hee ik heb hier ook last van! Dezelfde dingen geprobeerd als jij, ik exfolieer m’n huid een paar keer per week en m’n primer is op dezelfde basis als m’n foundation. Echt stom en gek want een paar jaar terug had ik hier geen last van.

2 likes

Uitdrogen met pure alcohol, heel slecht maar issie wel snel weg

5 likes

https://vm.tiktok.com/ZMNhHYXMj/?k=1
Ik moest aan jou denken haha

2 likes

Nyx ZĂŒrich? Zou even tussen hun kleuren kijken, hebben best wat matte nude tinten en zijn budget vriendelijk

3 likes

Rimmel London Stay Satin Liquid Lip Colour - 720 Shoulder Pads | bol.com Volgens mij komt deze overeen?

4 likes

En @Mavrick bedankt voor de tips! Lijkt er wel op idd :grin:

2 likes