Wel de gewone 15% bij 2 producten, net zoals in de winkels
Ik heb nog nooit een primer gebruikt maar wil ik toch graag gaan gebruiken. Iemand tips?
Waarom wil je een primer gaan gebruiken? Om poriën te blurren, te matteren, een glow te geven, gewoon zodat je foundation wat langer blijft zitten, roodheid te verminderen enz?
Zodat m’n foundation beter blijft zitten. En soms zorgt een primer er ook voor dat het mooier zit toch of?
Ik zag op tiktok (geloof ik) de tip om je primer te matchen met de basis van je foundation. Dus waterbased foundation, waterbased primer. Dan blijft het beter en mooier zitten
Ik heb deze en ik heb het idee dat mijn make-up er langer goed blijft zitten (maar ik poeder ook af en dat helpt ook met de langdurigheid)
Als je een primer wilt proberen, zou ik in elk geval niet gelijk voor een dure optie gaan.
Heb je toevallig ook een tip van The Ordinary voor pigment vlekken wat je kan combineren met dat serum? Heb geen verstand van huidverzorging en gebruik nu producten van eucerin.
Ik gebruik een masker van Mario Badescu eens in de 2/3 dagen:
Vitamine C helpt onder andere hyperpigmentatie en andere donkere vlekjes en plekken vervagen. Dit zijn linkjes met informatie over alle voordelen van vitamine C, mocht je dat willen weten:
Je zou van The Ordinary kunnen kijken naar dit product:
Je kunt hier wat meer informatie vinden en evt ook andere producten van hen met vitamine C:
Oh bedankt voor je antwoord! Hier kan ik wel iets mee!
Mag ik nog iets vragen? Ik veronderstel dat je dan wel nog daarna een dagcreme en spf moet smeren? En de andere twee producten afwisselen per dag?
Dus ‘s ochtends op dag 1 reinigen, serum, dagcrème, spf en dag 2 reinigen, vitamine c, dagcrème, spf.
En dan ‘s avonds reinigen en nachtcrème.
Klopt dat?
Ja soooowieso spf, je kunt evt je dagcreme ook vervangen door een spf maar daar moet je huid wel geschikt voor zijn.
Ik merk op mijn werk dat veel mensen via Tiktok “leren” dat vitamine c beschermt tegen de zon en ze dus geen spf meer nodig hebben. Ze nemen dan ook echt niet van je aan dat dat niet waar is en smeren alleen een vitamine c serum op hun hoofd en that’s it.
Ik zou overdag het HA serum icm moisturizer en SPF gebruiken en 's avonds na het reinigen het vitamine C serum icm moisturizer.
SPF is altijd belangrijk, ook als je vitamine C producten gebruikt (zoals @Spaarlamp aangeeft). Deciem/The Ordinary adviseert trouwens ook om het serum wat ik linkte in de avond te gebruiken.
Bedankt @Spaarlamp en @Radio! Ik heb de twee producten besteld.
Ik ga mijn dagcrème van eucerin (https://www.nl.eucerin.be/producten/anti-pigment/dagcreme-spf30) verder gebruiken en de cerave reiniger. En dan maar hopen dat het helpt (hoop vooral dat pigment vlekken verminderen want is zo lelijk).
Ik moet deze week weer wat nieuwe make up kopen ivm een bruiloft komend weekend. Het wordt alleen 30 graden. Iemand aanrader voor een goed houdende foundation met een brede kleuren range? Gebruik er nu een van urban decay en Nyx maar merk dat het einde van de dag een vieze plakkaat wordt. Heb sowieso de all nighter om erover heen te gebruiken.
Moet ook een nieuwe poeder. Heb nu die dan Charlotte Tilbury maar die vind ik ook te nep/teveel op de huid liggen.
Heb trouwens een gemengde tot vette huid.
Voor de foundation: die van Lisa Eldridge
Een dunne gel, ik vind hem niet echt waterig. Hij zit in een dopflesje, ik giet hem altijd over in een pompflesje.
Echt vóór de lunch glimt mijn hoofd al. Ik word echt gek…
Heb nu al zoveel primers en poeders geprobeerd. Iemand nog een gouden maar betaalbare tip?
Ik gebruik deze zonnebrand elke dag. Helpt dus ook enorm tegen het ontwikkelen van een glimwormhoofd.
Hebben jullie nog beauty aanraders die ik in Amerika kan kopen?
Wat is jullie favoriete haar masker? Ik heb haar dat snel vet wordt aan de aanzet maar de lengtes wat droger en pluiziger. Was eerst fan van die van Gisou maar die lijkt opeens niets meer te doen.
@George Tarte is een leuk merk om naar te kijken vind ik.