Heb jij een aanrader qua creme?
De mascara!
Mijn favoriet is er een van een huismerk van de apotheek in Zweden… Lidl heeft er ook een met 10%, die is ok maar niet geweldig.
Ik zou zoeken naar een crème met een hoger percentage ureum, 15 of zelfs 20%. Er bestaan ook varianten met een nog hoger percentage, maar die zijn meer bedoeld voor echt lokaal gebruik op knobbels geloof ik. Ik heb er ook een van 30% van Uriage, die smeer ik af en toe op mijn ellebogen en het eelt aan de zijkant van mijn grote teen (sorry voor de tmi )
Als je aan de grens woont: DM heeft een hele fijne!
@simsalabim welke? Ik ga zaterdag naar Zweden!
Deze! Tweede ingrediënt is ureum, in Zweden noemen ze dat trouwens meestal karbamid, daar was ik in het begin steeds in verwarring door als ik in de apotheek was. Het is wel hele dikke creme, maar hij maakt mijn voeten heerlijk zacht.
Dank je wel, ik ga deze bij Lyko bestellen!
(Moet toch weer Decubal moisturizer bijbestellen)
Ik werd bij de Boots hier in Noorwegen helemaal hebberig en emo toen ik Decubal zag staan
Ik ben helemaal gelukkig dat het nu weer makkelijk te bestellen is. Mijn huid is direct weer rustiger.
Ik ging (nu helaas minder vaak, omdat ik m’n geld moet besteden aan andere dingen ) iedere 8 weken naar de pedicure, maar dan niet een waar je met je voeten in een badje zit en ze een beetje raspen. Het was er een die met een mesje alles wegsnijdt en mijn voeten zijn er toen zoooooo op vooruit gegaan. Ik kan het echt aanraden om het af en toe te doen, of misschien eenmalig en het daarna bijhouden.
Maar nu ga ik daar eens per 6 maanden ofzo heen en houd ik zelf het bij met deze vijl:
En ik smeer iedere ochtend exfoliërende voetencrème op, nu in de zomer ook iedere avond. Mijn voeten worden echt snel droog, zeker door het dragen van sandalen en slippers. De exfoliating voetencrème van Working Hands vond ik best fijn, gebruik nu een van Ceravé.
Ok net gedaan! haha
kan je daar decubal bestellen? edit: nou mou ze verzenden niet naar belgië lijkt het
ik moet dus bekennen dat heel mijn skincare echt op z’n gat is gevallen sinds corona, de tuinen die stopte met decubal en zarqa alles veranderd had. Het forum motiveert me wel terug om beter te doen
Welke van de DM? Van Balea? Ik ben nu toevallig onderweg.
Heb jij misschien nog andere beauty-aanraders (winkels of merken) voor Zweden? Ik ga er binnenkort heen
Ik heb heb goede ervaringen met de toleriane lijn van La Roche Posay ter vervanging van decubal.
Klopt!
Ik sta in de rij bij Glossier, bedenk me net dat ik wel voor 1 of 2 mensen wat kan meenemen. Moet ik het alleen wel binnen nu en 20 minuten weten haha. Mocht iemand willen stuur maar een pb
Klopte helemaal niet wat ik zei sorry, verkeerd gekeken. Ze zijn hier 49 pond.
Dit in een opwelling gekocht maar zoals verwacht doet het niet veel. Krijg er enkel een glimhoofd van :’)
Ik heb net even in mijn badkamerkast gekeken maar ik was er al bang voor, ik heb eigenlijk weinig Zweedse favorieten. Ik sla nog altijd groots in als ik in Nederland ben, niks kan op tegen Kruidvat-prijzen
Wat ik wel altijd in huis heb en je hier vrij kunt krijgen (en in NL volgens mij niet) zijn een creme met hydrocortison (1%, goed voor kleine eczeemplekjes en insektenbeten) en creme met lidocaïne (verdovend, ook heel fijn bij insektenbeten en jeuk)
Haha nou toevallig ben ik best gevoelig voor exceem en extreme reacties op insectenbeten, dus goeie tip!