Het Beautytopic #3

kan je daar decubal bestellen? :astonished: edit: nou mou ze verzenden niet naar belgiƫ lijkt het :face_with_symbols_over_mouth:

ik moet dus bekennen dat heel mijn skincare echt op z’n gat is gevallen sinds corona, de tuinen die stopte met decubal en zarqa alles veranderd had. Het forum motiveert me wel terug om beter te doen

2 likes

Welke van de DM?:relaxed: Van Balea? Ik ben nu toevallig onderweg.

1 like

Heb jij misschien nog andere beauty-aanraders (winkels of merken) voor Zweden? Ik ga er binnenkort heen :grin:

1 like

Ik heb heb goede ervaringen met de toleriane lijn van La Roche Posay ter vervanging van decubal.

2 likes

Klopt!

2 likes

Ik sta in de rij bij Glossier, bedenk me net dat ik wel voor 1 of 2 mensen wat kan meenemen. Moet ik het alleen wel binnen nu en 20 minuten weten haha. Mocht iemand willen stuur maar een pb

1 like

Klopte helemaal niet wat ik zei sorry, verkeerd gekeken. Ze zijn hier 49 pond.

2 likes

image
Dit in een opwelling gekocht maar zoals verwacht doet het niet veel. Krijg er enkel een glimhoofd van :’)

Ik heb net even in mijn badkamerkast gekeken maar ik was er al bang voor, ik heb eigenlijk weinig Zweedse favorieten. Ik sla nog altijd groots in als ik in Nederland ben, niks kan op tegen Kruidvat-prijzen :grimacing:
Wat ik wel altijd in huis heb en je hier vrij kunt krijgen (en in NL volgens mij niet) zijn een creme met hydrocortison (1%, goed voor kleine eczeemplekjes en insektenbeten) en creme met lidocaĆÆne (verdovend, ook heel fijn bij insektenbeten en jeuk)

2 likes

Haha nou toevallig ben ik best gevoelig voor exceem en extreme reacties op insectenbeten, dus goeie tip!

2 likes

Dan heb ik nog een tip: Kestine tabletten. Die zijn tegen hooikoorts en reacties op insectenbeten. En dit heb ik nog niet bij Kruidvat kunnen vinden haha

Ik slik in hooikoortsseizoen standaard van antihistamine, maar voor de vakantieperiode switch ik naar Kestine. Ik krijg normaal gesproken gigantische rode bulten van muggen, maar sinds ik dit slik gebeurt er NIKS. Ook op vakantie in een waar muggenparadijs vorig jaar, normaal zie ik er dan niet uit met benen die helemaal vol bulten zitten. Met Kestine zag je er niks van (ben vast wel gestoken maar het werden niet van die plakaten).

1 like

Ik heb nu ook lidocaĆÆne creme omdat ik de azaron thuis ben vergeten en ik wil nooit meer iets anders! Azaron hielp bij mij wel een beetje maar die jeuk ging nooit weg. Die lido creme zorgt echt dat ik binnen 1 minuut niet mee de drang heb om met een hooivork over die bult te krabben.

1 like

Ik vind deze toner fijn voor dagelijks gebruik:

En deze als peeling:

3 likes

Ik zoek een fijne (budget) foundation voor een droge huid (dus geen matte finish).
Kleuren zijn bij mij altijd te geel/oranje of roze. Volgens mij heb ik een neutrale/koele ondertoon. Eerder een beetje grijzig/groenig (olijf?)
Heeft iemand een tip? Ik had een tijdje een fijne maar ik weet niet meer hoe die heet :sweat_smile:

1 like

Wat voor crĆØme gebruik je?

Deze!

1 like

Deze van de Franse farmacie vind ik ook goed werken. Aanrader om in Frankrijk te kopen.

2 likes

Ik zit er over de denken om de CT pillow talk te kopen. De gewone. Zijn jullie er tevreden mee of ben ik voor een hype aan het vallen?

2 likes

Lippenstift idd. Is het dan ook nodig een lippotlood erbij te doen. Gebruikt dat laatste eigenlijk nooit (iets te veel herinneringen aan het donkere lijntje van de jaren 90)

1 like

Als je die twee samen doet (eerst lippen inkleuren met potlood, daarna lippenstift eroverheen) zit het wel als een huis!

4 likes