Het Beautytopic #3

Ja die! Ziet er wel heftig oranje uit, maar ik heb best een lichte huid en het is niet alsof ik ineens knaloranje wangen heb, haha. Consistentie is wel weer net iets anders dan de originele ook maar ik vind ze allebei fijn. Edit: oh haha je hebt het zelf ook over die structuur al idd

Ik gebruik t niet per se op mn lippen verder of soms een beetje maar daar is t wel snel weg heb ik het idee.

2 likes

Ja ik heb dus nav dat filmpje vandaag mascara op gedaan en vind het niks

Ongevraagde mini revieuw van de Chanel touche de teint (die je nu overal voorbij ziet komen en waardoor ik ontzettend geinfluenced ben): ik vind hem fantastisch! Hij is best nattig voor een foundation/skin tint en het voelt alsof je een serum op je huid smeert. Lekker fris wel en als je hem eenmaal hebt aangebracht en hij is ‘opgedroogd’ voel je hem niet meer zitten. Hij heeft een lichte dekking, maar toch wel wat meer dan ik van een serumtextuur zou verwachten (ik dacht nl echt dat je er amper iets van zou zien). Hij maakt mijn huid mooi egaal met een lichte glow, echt een soort my face but better haha. Nadelen: je krijgt er een kwastje bij maar dat is zo’n mini ding dat ik die hoogstens voor concealer ofzo zou gebruiken, beetje nutteloos dus imo. Verder is het flesje kleiner dan andere foundations (20ml tov 30ml) en is hij takkeduur. Ondanks dat zal ik hem waarschijnlijk gewoon nog een keer kopen want love it.

10 likes

Ja ik vind m ook echt mooi, maar sorry die prijs is echt te achterlijk voor woorden.
Maar Chanel noemt het zelf niet perse een foundation, meer een concealer of iets voor plaatselijk dus vandaar dat kleine kwastje.

1 like

Heeft iemand wel eens een website zoals findation gebruikt als enige leidraad om een kleur foundation te kiezen? Ik moet superver reizen naar een ‘grote’ parfumerie om echt kleuren te testen. Dus moest dit betrouwbaar zijn, zou het voor mij een ideale uitkomst zijn.

3 likes

Ik gebruik heel vaak de foundation matrix van Temptalia en het klopt 90% van de tijd dus ik zou het wel aanraden.

3 likes

Ah ik zag dat ie bij Douglas als foundation stond, vandaar. Concealer vind ik het eigenlijk ook niet, vanwege de textuur is het onmogelijk om m zo plaatselijk te gebruiken (of dat moet aan mijn skills liggen haha). Wel echt een skin tint/tinted moisturizer.

1 like

laat antwoord maar ik ben nu eenmaal lui
eigenlijk heb ik er ook niet iets tegenin te brengen behalve dat het waarschijnlijk ook wel irrationeel is van mezelf om hen hierop af te rekenen terwijl dat waarschijnlijk een algemeen fenomeen is :sweat_smile:
echt waardeloze post dit, ik vond gewoon van mezelf dat ik echt nog even moest aangeven dta ik het eigenlijk wel eens ben met de punten die je aanhaalt :’)

1 like

The cream van Augustinus Bader zat in een adventskalender die ik vorig jaar kocht en ik wou dat ik foto’s had gemaakt van de status van mijn voorhoofd voor ik deze trouw (ben daar nogal slecht in) ben gaan gebruiken (denk nu 2 maanden wel in combinatie met af en toe een andere crùme en evengoed vaak vergeten). Deze was erg grauw, zag er sneller groeven in verschijnen en ik weet dat een crùme deze hooguit verzacht maar mijn huid ziet er veel frisser uit en voel me echt weer fijn met mijn huid.

Maar het prijskaartje wat er aan hangt vind ik slikken. Ben al gaan googlen op dupes maar die lijken er niet echt te zijn :sweat_smile: dus vrees toch dat het sparen gaat worden als deze op is.

1 like

Jaaa deze is echt zo fijn! Ik gebruik the rich cream als dagcreme (‘s avonds retinol, anders zou ik hem ‘s avonds ook gebruiken haha) en wil echt nooit meer anders. Ik bestel beauty dingen vaak bij Space NK want zij hebben echt een goed spaarprogramma: 1 euro = 1 punt en 100 punten is €5 korting. Als je het deluxe niveau haalt is het zelfs 2 punten per euro. Per maand mag je ook 10 reviews achter laten waarvan elke review je 10 punten oplevert, dus eigenlijk kan je sowieso elke maand €5 sparen ook al zou je niks bestellen. Dus ik spaar dat meestal op en als er dan een keer 20% korting op skincare (of alles) is bestel ik het met die korting en wissel ik m’n punten in, scheelt weer. Lekker ongevraagde tip maar misschien heb je er wat aan.

6 likes

Fijne tip juist! Dank je wel :slight_smile:

1 like

Godverdmm, 60 euro. Spuugde mijn drinken bijna uit.

3 likes

240€ voor 50 ml đŸ« đŸ«  toen ik 79€ zag staan dacht ik al ohhhh das veel, bleek het de 15 ml te zijn haha.

Weten jullie een fysieke winkel waar je glitter voor je gezicht kunt kopen? Of eventueel een webshop die snel kan leveren.

1 like

Ik heb glitters van xenos en so low. Officieel zijn het knutselspullen maar :woman_shrugging:

2 likes

En wat voor lijm gebruik je daarbij?

1 like

Wimperlijm (catrice) als ik heel precies een patroon wil maken van losse glitters, glitterlijm (nyx) als ik gewoon random glitters wil op een grotere oppervlakte. Voor dat laatste werkt Vaseline ook, maar dat vind ik minder prettig als ik ook foundation em zo draag omdat vaseline heel vettig is en blijft en daardoor de makeup aantast. De glitterlijm die ik heb droogt op zonder de makeup eronder te verpesten

2 likes

AloĂ« vera gel werkt top! Heb dit al een paar keer zelf gebruikt zowel privĂ© voor dnd of voor feestjes maar ook voor fotoshoots. Natuurlijk valt er na een tijdje wel wat af, maar aloĂ« vera trekt goed in maar blijft toch “plakken” zonder een heel plakkerig gevoel.

3 likes

Bij Boozyshop verkopen ze een hoop festival-achtige make-up, zoals glitters, zag ik. Geen idee hoe snel ze leveren alleen.

4 likes

Ik gebruik van die desinfect handgel die we tijdens de Corona pandemie veel gebruik(t)en. Werkt top!

3 likes