Het Beautytopic #3

Heb drie dagen heel fanatiek elke 1,5 uur de biodermal matterende zonnefluïde spf 50 op mn gezicht gesmeerd omdat ik op het strand was. Heb nu echt een stuk of 10 inimini puistjes op mn kin?? Terwijl ik nooit puistjes heb. En branden dat het doet. Wat een rotspul :woozy_face:

1 like

Is een wimperkruller een wimperkruller of is er ook een supervariant van die ik móét hebben? Al m’n wimpers staan zo kaarsrecht naar beneden :rage:

In mijn ervaring zit er wel echt verschil tussen wimperkrullers. Dan niet echt in de kwaliteit an sich, maar vooral in hoe ze gevormd zijn en aansluiten op de vorm van je ogen/wimperrand. Bij mij werkt de Shiseido wimperkruller het allerbeste, en ik heb krullers geprobeerd van bijv. Tweezerman en Dior die voor mij echt niet werkte omdat ik daarmee niet alle wimpers gepakt kreeg.
Misschien een onnodige toevoeging, maar ik heb toevallig vandaag voor de tweede keer een lashlift gedaan, omdat mijn wimpers echt in dramatische staat waren naar jarenlang zeer intensief krullen met een wimperkruller. Ik heb ook zeer rechte wimpers die af en toe zelfs naar beneden staan haha. Maar ben dus heel enthousiast over lashlifts ook!

3 likes

In aanvulling op @Fleures : er bestaat echt verschil, zoek maar eens op ‘curvature’, de bolling van de wimperkruller schijnt echt uit te maken

2 likes

Hebben jullie een tip voor een crème/zalf die wondjes op het gezicht (van puistjes) snel geneest?

De a Vogel echinaforce crème gebruikte ik vroeger veel hiervoor.

Dankjewel! Zie dat die gewoon bij Kruidvat te koop is, die ga ik morgen even halen.

4 likes

Komt ie weer hoor: la roche posay cicaplast baume 5. Voor nog dichte puistjes la roche posay effaclar AI

9 likes

Heel simpel, maar witte vaseline. Werkt echt!

1 like

Sudocrem!

1 like

Ik heb nog wel eens puistjes aan de binnenkant van mijn dijbeen, hier knijp ik niet in ofzo maar het worden nu altijd hele lelijke donkere plekken. Iemand een tip wat je hier aan kan doen zodat die donkere plekken weggaan?

1 like

Heeft iemand de Nimya lipglosses geprobeerd? Zo ja, is het wat?

Wat ik zelf gebruik maar niet zie in je lijstje is iets voor je wenkbrauwen.

Qua lippenstift ben ik heel erg fan van Charlotte tilburry lipstick in de kleur pillow talk. Of Nars in de kleur Raquel of Barbara.

En @Bakkes, hier ben ik ook benieuwd naar! Zag toevallig gister dat Nimya nu ook bij douglas wordt verkocht, zag alleen de glosses nog niet. Wel fijn wat meer verkooppunten. (Maar wellicht verkoopt de douglas het al een tijdje).

—-
Ik was zelf te laat met een back-up van mn dagcreme van Drunk Elephant te kopen. Nu is hij op en heeft douglas korting behalve op DE op dit moment. Zo irritant :persevere:

2 likes

Ik zag ze vandaag bij de Bijenkorf, maar zonder tester dus ik heb ze niet kunnen proberen

2 likes

Ohh dat is ook onhandig zeg!

Nee het zijn echt donkere plekken die blijven nadat het puistje weg is :frowning:

1 like

Ik heb hier ook last van :weary: heb het redmiddel nog niet gevonden helaas

1 like

Ja echt klote, ben al niet blij met mn benen en dit maakt mn onzekerheid alleen maar groter

1 like

Je zou eens bodylotions met bha of aha exfoliant kunnen gebruiken en verder ook gewoon ureum creme, cicaplast etc.

Linkje naar mijn fav internet dermatoloog.

2 likes

Ik heb dit ook heeeel erg, maar dan op mijn billen. Heb er ook echt littekens van, het zijn echt een soort steenpuisten. (laatst eeeindelijk naar de huisarts geweest er voor en toen was er geen bacterie te vinden dus moet maar gewoon blijven wassen met betadine scrub. Doet niet zoveel voor mij heb ik het idee maar kan wel helpen om het niet erger te laten worden!)

Geen tips hier maar wel: ik voel je, heel erg :joy: