Ik zoek een nieuwe poederkwast, wat is een aanrader? Liefst een lekkere zachte
Dit is een kleintje voor precieziewerk en makkelijk mee te reizen:
(ook handig voor blush en highlighter)
En dit is de grote versie, als je dat lekkerder vindt:
Zijn er mensen die in de ochtend double cleansing doen?
Ik heb eentje van ecotools, ook verkrijgbaar bij kruidvat, vind die heel fijn!
Een aantal klinieken hadden dat aangeraden, maar ik snap echt niet waarom Misschien dat het goed werkt voor mensen met een vettige huid?
Oh nee, ik heb een hele vette huid en zou dat echt nooit doen. Als je je kussensloop genoeg vervangt en 's avonds je hele routine doet zie ik echt niet in waarom double cleansing 's ochtends goed zou zijn. Geen spf of makeup die eraf moet en ook niet echt veel ‘vuil’ aangzien je gewoon in bed hebt gelegen
Ja ik denk dat het ook veel te veel is idd, maar die adviezen zijn een paar jaar geleden gegeven (via persoonlijk huidadvies) toen volgens mij veel mensen zwaar aan het overcleansen/exfoliëren waren. Ze zagen dan mijn lijntjes en dan was het advies om veel te cleansen. Uiteindelijk bleek het tegenovergestelde te werken voor mij.
Ik vind bepaalde TO producten gewoon goed hoor!
Ik heb het getest! Voor mezelf in ieder geval. Want ik was ook benieuwd wat TO uiteindelijk voor me doet. Ik had het een jaar gebruikt en toen ben ik een maand op vakantie geweest en alleen crème meegenomen, geen skincare verder omdat ik benieuwd was en bij mij was het echt een groot verschil.
Allemaal droge plekjes, ruwere huid, vergrote poriën en ook ineens zichtbare rimpels in m’n voorhoofd
Toen ik het thuis weer ging gebruiken was m’n gezicht in 2 weken weer zacht en glad.
Terwijl ik alleen 1x per dag (soms 1x in 2 dagen als ik druk ben) glycolic acid, Alpha arbutin en niacinamide+zinc gebruik
Natuurlijk zit er water in, in ieder huidverzorgingsproduct zit water. Naar mijn mening is TO prima qua ingrediënten, er zit echt geen troep in, maar ik vind ook dat er producten zijn die voor mij persoonlijk beter werken. Dat hoeft niet aan de producten te liggen, dat kan ook aan mijn huid liggen. TO is goedkoop en bij sommige producten merk ik dat ook, bv make-up brengt niet erg mooi aan over hun niacinamide, maar als je er geen problemen mee ervaart, zou ik het gewoon blijven gebruiken.
Ik vind wel een van de nadelen van TO dat ze allerlei losse producten hebben, dus als je een aantal verschillende ingrediënten wil gebruiken in je routine, moet je een aantal verschillende producten kopen. Ik ben nogal lui dus heb daar geen zin in, maar ook dat verschilt per persoon.
Ik moet wel zeggen dat de beste huidverzorgingsroutine er eentje is die je vol kunt houden. Producten die je hebt maar niet gebruikt zijn zonde van je geld, en als je de flesjes geopend hebt, een tijd niet gebruikt en daarna weer op je huid smeert, kan het zijn dat ze niet meer goed zijn. Dat is wel echt schadelijk voor je huid, dus als er dingen bij zitten die je vaker wil gaan gebruiken maar die je al een tijd open hebt staan, zou ik wel nieuwe producten kopen.
Yes bedankt voor jullie antwoorden! De mod heeft mijn vraag verplaatst naar het The Ordinary topic maar dat valt een beetje uit de toon daar omdat iedereen daar natuurlijk enthousiast is over The Ordinary Dus had het bewust in dit topic geplaatst.
@hoiikbenes ohh dat klinkt goed! Ik moet zeggen dat ik zelf alleen de niacinamide gebruik en de hyalorunic acid (dit schrijf ik allemaal verkeerd jemig) en hun standaard dagcreme. Ik ga eens kijken naar die alphba arbutin, wat dat dan is
@Baymax Thanks voor je antwoord! En je hebt helemaal gelijk: ik vind al die losse potojes ook irritant. Zo liggen de meeste potjes nog ongeopend in hun verpakking, wil ik me al een half jaar wagen aan retinol maar ondertussen weet ik niet eens meer waar ik de verpakking heb gelaten Ik laat idd zoveel mogelijk ongeopend tot ik zeker weet wanneer ik ze in mijn routine kan gebruiken.
Bedankt allemaal Ik ga het iig nog opmaken en dan even kijken of het voor mij niet fijner is om over te gaan naar een wat makkelijkere routine (met minder potjes
) en op zoek naar mijn retinol
(edit: moet dus niet nog meer van hun producten gaan opzoeken #notetoself)
Ja ik had deze regimen eigenlijk in eerste instantie gekocht om m’n pigmentvlekken (melasma) te verminderen. Dat werkt dus NIET maar verder helpt het m’n huid dus wel
ook goed
Ik zag in Duitsland het merk no cosmetics, het zag er wel goed uit maar ik ben niet zo heel goed in de verpakkingen lezen en weten of het nu echt wat doet:
https://www.dm.de/marken/no-cosmetics-63776
Is dit bijvoorbeeld een oké basis creme?
Aqua, Glycerin, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Sorbitan Stearate, Cetearyl Alcohol, Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Helianthus Annuus Seed Cera, Propanediol, Undecane, Panthenol, Isopropyl Myristate, Amylopectin, Lithothamnion Calcareum Extract, Agastache Mexicana Flower/Leaf/Stem Extract, Silica, Sodium Hyaluronate, Xanthan Gum, Tridecane, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Pentylene Glycol, Lactic Acid, Citric Acid
Ben ook wel benieuwd naar de serums. Ik gebruik normaal the buffet van TO.
als ik snel door de lijst ga ziet het er wel goed uit, een creme op basis van glycerine aangevuld met veel oliën, een vet alcohol en zonder parfum, siliconen en agressieve conserveermiddelen
het enige minpunt voor mij is dat er zoveel verschillende oliën inzitten, als je pech hebt ben je toch allergisch voor net een van die olies, ik reageer zelf ook vaak niet zo goed op zulke dingen maar dat is heel persoonlijk
Oh ja dat is wel een goed punt ja! Ik gebruik altijd de creme van neutral dat zijn een stuk minder ingrediënten.
Hoe/wanneer gebruik je deze lotion?
Ik gebruik hem in de ochtend, na gezichtsreiniging en voor mn creme. Hyaluronzuur moet je altijd ‘afsluiten’ met een creme.
Ik heb deze zomer ook een nieuwe tube gehaald en de vloeistof is nu ook veel geliger dan dan de crème van vorig jaar! Die van vorig jaar is echt wit! Dus wellicht een ingrediënten wijziging waardoor het extra gele vlekken achterlaat? Wij hebben onze zomervakantie vlekvrij overleefd gelukkig.
Je kunt glansspoelmiddel op de vlekken proberen, die tip werd hier eerder meerdere malen genoemd. Maar misschien je dat al geprobeerd.