Het Beautytopic #3

Yes bedankt voor jullie antwoorden! De mod heeft mijn vraag verplaatst naar het The Ordinary topic maar dat valt een beetje uit de toon daar omdat iedereen daar natuurlijk enthousiast is over The Ordinary :sweat_smile: Dus had het bewust in dit topic geplaatst.

@hoiikbenes ohh dat klinkt goed! Ik moet zeggen dat ik zelf alleen de niacinamide gebruik en de hyalorunic acid (dit schrijf ik allemaal verkeerd jemig) en hun standaard dagcreme. Ik ga eens kijken naar die alphba arbutin, wat dat dan is :slight_smile:

@Baymax Thanks voor je antwoord! En je hebt helemaal gelijk: ik vind al die losse potojes ook irritant. Zo liggen de meeste potjes nog ongeopend in hun verpakking, wil ik me al een half jaar wagen aan retinol maar ondertussen weet ik niet eens meer waar ik de verpakking heb gelaten :joy: Ik laat idd zoveel mogelijk ongeopend tot ik zeker weet wanneer ik ze in mijn routine kan gebruiken.

Bedankt allemaal :smiley: Ik ga het iig nog opmaken en dan even kijken of het voor mij niet fijner is om over te gaan naar een wat makkelijkere routine (met minder potjes :sweat_smile:) en op zoek naar mijn retinol :sweat_smile: (edit: moet dus niet nog meer van hun producten gaan opzoeken #notetoself)

2 likes

Ja ik had deze regimen eigenlijk in eerste instantie gekocht om m’n pigmentvlekken (melasma) te verminderen. Dat werkt dus NIET :sweat_smile: maar verder helpt het m’n huid dus wel :woman_shrugging:t4: ook goed

3 likes

Ik zag in Duitsland het merk no cosmetics, het zag er wel goed uit maar ik ben niet zo heel goed in de verpakkingen lezen en weten of het nu echt wat doet:

https://www.dm.de/marken/no-cosmetics-63776

Is dit bijvoorbeeld een oké basis creme?

Aqua, Glycerin, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Sorbitan Stearate, Cetearyl Alcohol, Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Helianthus Annuus Seed Cera, Propanediol, Undecane, Panthenol, Isopropyl Myristate, Amylopectin, Lithothamnion Calcareum Extract, Agastache Mexicana Flower/Leaf/Stem Extract, Silica, Sodium Hyaluronate, Xanthan Gum, Tridecane, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Pentylene Glycol, Lactic Acid, Citric Acid

Ben ook wel benieuwd naar de serums. Ik gebruik normaal the buffet van TO.

als ik snel door de lijst ga ziet het er wel goed uit, een creme op basis van glycerine aangevuld met veel oliën, een vet alcohol en zonder parfum, siliconen en agressieve conserveermiddelen
het enige minpunt voor mij is dat er zoveel verschillende oliën inzitten, als je pech hebt ben je toch allergisch voor net een van die olies, ik reageer zelf ook vaak niet zo goed op zulke dingen maar dat is heel persoonlijk

2 likes

Oh ja dat is wel een goed punt ja! Ik gebruik altijd de creme van neutral dat zijn een stuk minder ingrediënten.

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete parfum

Hoe/wanneer gebruik je deze lotion?

1 like

Ik gebruik hem na m’n facewash en voor m’n crème. Meestal doe ik het zo: facewash, hyaluronzuur, niacinamide + zink ('s avonds) / azelaic acid ('s ochtends), crème.

2 likes

Ik gebruik hem in de ochtend, na gezichtsreiniging en voor mn creme. Hyaluronzuur moet je altijd ‘afsluiten’ met een creme.

3 likes

Even een waarschuwing. Ik vind deze zonnebrand fijn voor mijn gezicht, maar hij maakt echt lelijke gele vlekken in mijn witte kleding die er in de was niet meer uit gaan :+1: Het heeft even geduurd voordat ik ontdekte dat het de zonnebrand was die dit veroorzaakte. Had ik eerder kunnen weten want als ik s avonds een reiniger gebruik is mijn watje altijd erg geel en je ziet ook duidelijk een verschil in hoe geel mijn gezicht is en naar verhouding roze de rest van mijn lijf is wanneer ik het draag.

3 likes

Ik heb deze zomer ook een nieuwe tube gehaald en de vloeistof is nu ook veel geliger dan dan de crème van vorig jaar! Die van vorig jaar is echt wit! Dus wellicht een ingrediënten wijziging waardoor het extra gele vlekken achterlaat? Wij hebben onze zomervakantie vlekvrij overleefd gelukkig.

1 like

Je kunt glansspoelmiddel op de vlekken proberen, die tip werd hier eerder meerdere malen genoemd. Maar misschien je dat al geprobeerd.

3 likes

Die tip werkt, had het op witte kleding. glansspoelmiddel en zo’n schoonmaakmiddel met bleek in verwerkt. De was weer helemaal wit.

4 likes

:sos: hoe kom ik in één nacht van een puistje af met huis tuin en keuken ingrediënten? Lees vanalles over aspirine of zeezout, maar misschien heeft iemand nog een gouden tip!:crossed_fingers:

Blarenpleister op plakken

6 likes

Een papje maken met zeezout en water en dat er op plakken

4 likes

Ja, shit. Goeie. Alleen heb ik niet en drogist is niet meer open… misschien morgen ochtend nog even snel.

2 likes

& @Tobvit hoe zit het met als je zelfbruiner op je gezicht gebruikt? Kleurt hij dan mee met je “neppe” kleur of echt je eigen huidskleur?

Kwestie van erop doen en gelijk wassen of in laten trekken?

1 like

Iemand een idee wat ik kan doen met gebruikte paletten behalve weggooien?
Ik ben alles aan het opruimen en heb een paar paletten waarvan ik het zonde vind om weg te gooien maar ik gebruik ze ook nooit. En in mijn omgeving ook niemand.

Het gaat om het Jeffree Star Bloodsugar palette en van Anastasia heb ik Soft Glam en Prism. Die JS is nog zo goed als nieuw, echt maar paar keer gebruikt en sommige kleuren nog helemaal niet. Die van Anastasia zijn wel gebruikt, moet morgen even kijken hoe die er aan toe zijn.

Hoef er geen geld voor ofzo maar vind zonde om weg te gooien dus mocht iemand ideeën hebben of zelf interesse laat het me weten. Kan evt morgen foto’s maken dan ben ik thuis.

1 like