Het Beautytopic #3

Ik heb vandaag voor de 2e keer een lash lift gedaan en 1 kant is heel mooi gekruld, bijna too much maar dat zakt wel in. Bij de ander is er echt amper krul te zien. Ik zag het gelijk al en had het aangegeven. Toen zei ze ja soms pakt het minder en het zijn zusjes. Maar dit is echt een groot verschil. Vorige keer waren ze wel allebei goed gekruld.

Ik had het eigenlijk gedaan voor vakantie volgende week, maar baal dus echt wel. Weten jullie of er nog iets is om dit te fixen? Ik ga haar morgen ook wel appen maar vraag me echt af wat er nog aan te doen is.

1 like

Mocht de wimperstyliste je Ă©cht niet willen helpen om de minder gekrulde kant te herstellen, dan denk ik dat één van de opties is om het tijdens vakantie zelf te krullen met een wimperkruller
 Of je kan een setje kopen om zelf je wimpers te liften (ik heb 2 jaar geleden zo’n setje besteld en dat werkte helemaal prima). Maar ik vind het wel vreemd dat er zo’n groot verschil is. Kan toch niet zo zijn dat het ‘oké’ is dat men met twee verschillende wimperkrullen rondloopt omdat het zogenaamd zusjes zijn?

1 like

Klinkt bijna alsof ze aan 1 kant een te kleine Krul heeft gebruikt waardoor het overkrult en aan de andere kant een te grote zodat het amper krult.

Heb je last van hormonen/ben je misschien zwanger? Dat kan invloed hebben op de lift. Maar anders zou ik zeker contact opnemen, dan kan ze het gewoon nog een keer liften, het zijn idd wel zusjes net als wenkbrauwen maar als je aan 1 kant gewoon geen verschil ziet dan is het weggegooid geld.

1 like

Ik heb een donkerblauwe eyeliner gekocht, maar nu vraag ik me af welke kleur mascara het best is om erbij te gebruiken. Ik ben qua teint erg licht. Hebben jullie aanraders?

Donkerbruin of blauw, paars

1 like

Staat zwart zo vreemd dan?

4 likes

Nee, maar heb ik ook niet gezegd. Vind het bij mezelf erg hard staan vaak maar dat zal voor iedereen anders zijn. Misschien was het vermelden van de teint hier niet erg relevant.

Als ik op blauwe eyeliner zoek, zie ik vaak eveneens blauwe mascara, dus vroeg me daarom af welke andere kleuren er eveneens goed bij zouden staan.

Ik heb deze gisteren gekocht - wel in andere kleur, 030, beetje oudroze - en vandaag opgehad. Hele dag fysiek werk gedaan en zit er nog op! Nog steeds glow en kleur en niet verschoven. Wel heeeel goed schudden en even lastig met doseren want je hebt maar een piepklein beetje nodig. Maar de rest smeer ik dan op mn lippen dus dat is wel prima en matcht meteen goed. In het begin wel olieachtig, je kan het ook niet over je hele wangen uitsmeren vanwege de kleur dus dat is even deppen tot het goed is. Deze kleur is precies een natuurlijke blos effect voor mij, en mn wangen zien er de hele dag goed gehydrateerd en glowy en jong (haha) uit. Dus tot nu toe heel blij mee, dank voor de tip!

8 likes

Leuk dat je ook zo positief bent, graag gedaan!

1 like

kan ik Azelaic Acid toevoegen aan mijn skincare die al bestaat uit niacinamide en retinol? En is de volgorde dan niacinamide, retinol en dan azelaic acid?

Gebruik je retinol en niacinamide samen? Volgens mij kan je die beter afwisselen

Ik gebruik eerst de acid (salacylic in mijn geval), dan niacinamide of retinol of niets (mn routine per 3 dagen en dan steeds herhalend).

4 likes

Niacinamide kun je beter niet gebruiken icm zuren, dus zou dan niacinamide in de ochtend gebruiken en de rest ‘s avonds.

1 like

Weet iemand wanneer de kerstcollectie van Benefit in Nederland verkrijgbaar is?
Ik zag op ASOS UK allerlei leuke dingen, waaronder dit palletje welke ik graag wil hebben.
Wegens Brexit durf ik het echter niet aan om op een Engelse website te bestellen, en bijv. ASOS verzend ook niet meer naar NL vanaf hun UK website.

5 likes

Soon :eyes:

6 likes

Ik heb vanochtend voor het eerst de exception’eyes mascara (waterproof) van Douglas eigen merk gebruikt en ben super tevreden tot nu toe. Zeker voor een eerste keer gebruiken, de krul zit er nog goed in. Hij vlekt wel een klein beetje onder mijn wenkbrauw, maar dat had ik ook met mijn holy grail Too Faced better than sex.

Dus goede aanrader voor 10 euro (in de aanbieding).

En ik had de bareminerals barepro foundation getest daar en die ga ik met de eerstvolgende kortingsactie bestellen. Zag er super goed uit op mijn huid en ook qua kleur heel mooi. Vond het wel verbazingwekkend dat kleur 7.5 mijn match was, want normaal zit ik in de categorie witter dan de lichtste kleur

1 like

Bestel anders via Lookfantastic?

1 like

Dankjewel voor de tip! Ik had op Lookfantastic gekeken, maar daar kon ik het niet op vinden maar dat scheen de NL site te zijn. Op de internationale site staat 'ie als coming soon dus heb nu een notificatie ingeschakeld, dankje!

2 likes

Niacinamide en retinol gaan juist heel goed samen hoor!
Ik zou 's avonds eerst niacinamide gebruiken en dan retinol.
Azelaic Acid is awesome maar is ook een beetje exfolierend dus dat zou ik dan weer in de ochtenden doen, anders is het best heftig alles tegelijk.

5 likes

Ja ik zit een beetje met te veel producten. Heb ook nog salicylzuur en vitamine C maar mn huid word alleen maar slechter.

Zou ik ook dagelijks de niacinamide kunnen gebruiken en de retinol afwisselen met de azelaic acid?

Het zijn allemaal goede producten maar alles samen daar kan je huid wel sterk op reageren idd.
Je kan retinol prima afwisselen met azelaic acid.
Misschien is het wel goed om helder te hebben wat je wil met je huid, en wat zijn de ‘problemen’ en daar dan gericht de juiste producten voor gebruiken. Heb je een droge/vette huid, pigmentatie of roodheid etc.

Azelaic acid werkt erg goed bij roodheid of rosacea en pigment. Retinol voor een algehele verbetering van je huid. En Vitamine C zweren veel mensen bij, het kan echt een glow geven, maar zelf krijg ik er helaas juist onzuiverheden van. En zo blijft het soms ook gewoon een beetje uitproberen wat voor jou werkt. Maar rustig opbouwen en niet te veel producten tegelijk is altijd verstandig!

4 likes