Het Beautytopic #3

Echt? Ooh ik gebruikte dat eerst samen maar werd juist afgeradenšŸ¤” ik had er (op korte termijn ) goede resultaten van, dus vond het als zo jammer dat ik het niet voort kon zetten. Miss dan toch de acid stoppen en deze combi weer oppakken. Goes to google!

4 likes

Paula’s choice zegt bijvoorbeeld dit:

Niacinamide werkt goed samen met Ć”lle producten in je huidverzorgingsroutine, inclusief producten die retinol, peptiden, hyaluronzuur, AHA’s, BHA, vitamine C en alle typen antioxidanten bevatten.

Je routine mag gerust meerdere producten met niacinamide bevatten. Dat zal niet voor gevoeligheid of irritatie zorgen, omdat vitamine B goed getolereerd wordt door alle huidtypen. Niacinamide is zelfs geschikt voor wie last heeft van een gevoelige of rosacea-gevoelige huid.

Ik gebruik zelf tretinoine samen met niacinamide, echt een gouden combo. Oh en 's ochtends smeer ik het ook, ik merk dat m’n huid er echt dol op is en het zorgt nooit voor irritatie.

2 likes

Ja ik wissel het per dag af en mijn huid is nu zoveel beter dan toen ik nog alles elke dag gebruikte. Ik doe nu in de avonden:

Dag 1: Exfoliant + niacinamide
Dag 2: Niacinamide + retinol
Dag 3: Alleen niacinamide.

En na dag 3 dus weer dag 1. Hiervoor doe ik dan elke dag een toner en erna een oogcreme + moisturizer.
Ochtenden zijn wel elke dag hetzelfde, dat is altijd toner + vitamine c + oogcreme + moisturizer + spf.

2 likes

Ik ben toe aan een nieuwe kwastenset. Hebben jullie aanraders qua goede oogschaduwkwasten? Ik heb nu een witte met rose gouden details van Boozyshop. Maar die is al jaaaaren oud.

1 like

ik heb gisteren de adventset van linda halberg besteld, ben benieuwd

4 likes

Ik vind de kwasten van Zoeva heel fijn :blush: heb sommige ook echt al jarenlang.

1 like

Welke vitamine c gebruik jij? Ik krijg van die van mij juist onzuiverheden.

1 like

Eerst die van The Ordinary, die vond ik mwoah. Daarna die van Drunk Elephant, die vond ik top maar was toen ik pas net iets over de helft was al helemaal geoxideerd en kon ik dus weggooien. Superzonde voor dat geld dus ondanks dat ik hem heel fijn vond koop ik die niet meer. Nu heb ik even tussendoor wegens geldgebrek die van de Hema want cheap en las daar ooit goede verhalen over dus altijd onthouden. Gebruik ik pas net dus kan ik nog niet zoveel over zeggen, tot nu toe iig geen gekke break outs ofzo. Hierna (als ik het geld er wel voor over heb haha) wil ik die van Paula’s Choice proberen.

4 likes

Die van Revolution skincare is echt top, en maar 11 euro ofzo. Ik gebruik het op mijn armen (littekens van keratosis pilaris) en geeft mooie resultaten!

8 likes

Wie gebruikt cicaplast spray? Hoe en waarvoor gebruik je het?

1 like

oh dat doet me aan iets denken: bij deze wil ik @Feather nog bedanken voor de cisaplast baume tip bijna een jaar geleden voor de brandwond op m’n hand. Is indd zo goed als weg en sindsdien ben ik echt verliefd op dat spul haha

4 likes

Ik lees wel vaker over de cicaplast voor brandwonden, littekens voorkomen etc. Maar vanaf wanneer kan je dit smeren? Zo snel mogelijk of wachten tot de wonde echt genezen is?

3 likes

Ik zou sowieso pas iets gaan smeren als de wond dicht is, vaak is dat na een paar dagen, afhankelijk van hoe ernstig het natuurlijk is.

1 like

Jaaa dit is echt fantastisch spul, fijn dat het voor je gewerkt heeft!

@Sandy pas als de huid dicht is. Het kan bv wel over een korstje maar niet op een open wond.

2 likes

Gebruiken jullie producten van Babor en welke raden jullie aan? ik heb zin om mijn skincare collectie uit te breiden

Douglas heeft steeds meer uitzonderingen op hun ā€œkorting op allesā€, dit wordt toch steeds belachelijker:

:joy:

11 likes

En dan is zo ongeveer alles wat wel mee doet en ik op mijn lijstje had staan ook nog eens al weken niet op voorraad. Vind ook echt dat de bevoorrading bij hun tegenwoordig echt slecht is (en niet alleen nu tijdens de crisis maar vorig jaar bijvoorbeeld ook al)
Duurt echt eeuwen voordat er weer eens iets op voorraad komt

2 likes

ik vond het prijs kwaliteit niet echt interessant, waar loop je tegenaan?

2 likes

Dat ligt niet aan Douglas (of ici of Bijenkorf of welke winkel dan ook), maar de bevoorrading vanuit de merken is mega slecht door Corona, grondstoffen en personeelstekort.

1 like

Maar dat speelt bij de douglas al langer. Niet sinds de laatste tijd. Voor corona was het ook vaak al zo dat het erg lang duurde voordat er weer voorraad kwam van bepaalde dingen terwijl bij andere sites het wel veel sneller op voorraad weer kwam

3 likes