Het Beautytopic #3

Ik heb deze lichtblauwe van PC ook en heb ongeveer dezelfde huid. Vochtarme bij wangen en vettig bij voorhoofd en kin. Gebruik het al 5+ jaar en erg blij mee! Heb ook een beetje het gevoel dat het vettige wat beter in balans blijft op mijn voorhoofd en kin.

2 likes

Wat is dé fixing spray? (Finishing spray whatever) Liefst een die ik bij bijv. de Douglas in de winkel kan halen.

1 like

Urban decay!

2 likes

Ze verkopen UD niet meer toch?

1 like

Ik vind die van Morphe wel fijn, heel fijne nevel ook

1 like

Nee, zalando wel

3 likes

Wat is een fijne nagelriemcreme? Vroeger gebruikte ik weleens Lemony Flutter van TBS, fijne consistentie, maar vind ik nu zo stinken…

2 likes

Ik gebruik het liefst nagelriemolie. Ik heb een basic van Etos eigen merk en vind die prima.

Heeft iemand tips voor een fijne dagcrème/primer/iets anders om een glimmend gezicht tegen te gaan? Ik gebruik normaal de double wear foundation en die houdt mijn hoofd redelijk matte, maar op kantoordagen vind ik dat echt te veel moeite 's ochtends. Maar nu erger ik me elke dag aan m’n voorhoofd die na een paar uur enorm gaat glimmen.

Edit: @George met de zoekfunctie zag ik dat jij de Laura Mercier Pure Canvas Primer Blurring getipt kreeg. Heb je die nog gekocht? En zo ja, bevalt hij?

welke gebruik jij dan? Ik kan niets lager vinden op de site van TO? Eigenlijk best wel bijzonder dat ik drie jaar zoveel skincare kennis ben verloren :see_no_evil:

2 likes

Heeft iemand zin om een project pan te doen tot 1 december (oid)?

5 likes

Ja leuk!

2 likes

Van laag naar hoog AHA’ van The Ordinary:

  • Mandolin Acid 10% - Grotere moleculen dan Lactic acid, daarom trekt het minder diep de huid in en doet het langzamer zijn werk. Fijn om mee te beginnen, of als je heftig reageert op zwaardere acids.

  • Lactic Acid 5% - Laagste variant van Lactic acid. Als je hiermee begint, kun je na 1 flesje over op de 10%

  • Lactic Acid 10% - Kan wat irritatie geven, als je hiermee begint, zonder eerder acids te hebben gebruikt. Maar is na gewenning goed te gebruiken als dagelijks, of 2/3 maal per week, wat je huid nodig heeft.

  • Glycolic Acid Toner 7% Glycolic Acid is de krachtigste van alle AHA’s en kan verrassend krachtig werken. Tenzij je een hele makkelijke huid hebt, zou ik deze niet dagelijks adviseren voor je gezicht. Kan prikken, en irritatie geven. Wel uiterst geschikt voor het verzachten van de huid met ketosis pilaris of bij (jeukende) droge benen. Hier is de huid veel dikker en kan de kracht van deze AHA veel beter aan.

  • 30% AHA + 2% BHA Peeling Solution - Bevat 4 soorten AHA (Glycolic, Lactic, Tartaric en Citric) en 2% BHA. Niet vaker te gebruiken dan 1x per week. Maar kan ook minder, als boost wanneer je huid het nodig heeft. Hoe beter je huid gewend is aan exfoliants, hoe langer je dit product op je huid kan laten. Max 10 minuten op je huid laten. Goed te gebruiken voor kleinere delen van je gezicht die wat meer exfoliatie nodig hebben, zoals een neus (ivm mee-eters) of de T-zone als je een gecombineerde huid hebt.

Tot slot, er zijn nog 2 producten met BHA. Beide soorten acids, AHA en BHA kunnen dode huidcellen losweken van de bovenste huidlagen. BHA is, in tegenstelling tot AHA in staat om talg op te lossen en zo via de talgklieren, dieper in de huid te dringen. Daarom is BHA ook erg effectief tegen mee-eters en andere onzuiverheden, en geschikt voor de vettere huid. Het verschil tussen de 2 BHA serums, is dat de ene in een waterige basis zit, en de andere in een vettere (squalane) basis is opgelost. Wat je zelf het prettigst vindt.

9 likes

oh maar dan lijkt het wel mee te vallen? Als ik nu begin met wekelijks de LA 5% en dit opbouw naar twee-wekelijks en aanvul met de GA 7% wekelijks/om de week als het goed gaat?

3 likes

Klinkt goed. Let met name op de Glycolic. Omdat het gemarket wordt als toner, lijkt het een dagelijks product voor het gezicht, maar dat is echt te heftig.

1 like

Ik moet meteen denken aan de all about matt primer van essence, maar ik weet niet of die nog bestaat.

De blurring primer van LM heb ik ook, die is ook mooi! Al vind ik die met foundation erover soms wel heel heftig of zo (moeilijk te omschrijven), maar dat ben jij toch niet van plan. Iig niet te veel gebruiken van die primer, dan gaat die bij mij namelijk rullen.

4 likes

En niet met een wattenschijfje aanbrengen, dat is dubbele peeling en te heftig voor de huid van je gezicht.

3 likes

je 7% leek me ook al heel heftig hoor, vandaar ook mijn initiële vraag over hoe anderen beide producten gebruikt. Beste beiden afwassen/neutraliseren met water dus?

1 like

Je kunt neutraliseren met alles. Zodra de PH waarde boven een bepaalde waarde komt, stopt of vertraagd de werking. Dus langer wachten met de volgende stap = meer exfoliatie. Bij heftige producten ga ik sneller door met serum en moisturizer. (Behalve bij de 30% peeling, die moet eraf.)

3 likes

Ik heb hem uiteindelijk nooit meer gekocht! Ik heb vroeger de Instablur primer van TBS heel veel gebruikt. Daar bleef mijn gezicht mooi mat en egaal van, maar ik kan er niet zo goed meer tegen en ik krijg er nu vaak puistjes van, ik reageer niet zo goed op siliconen namelijk. Mocht je daar geen last van hebben zou ik hem zeker aanraden.

1 like

Charlotte tilbury, bijenkorf te kopen. Ik vind m beter dan UD daar merkte ik niks van

2 likes