Het Beautytopic #3

Vitamine C vraag!

Ik gebruik sinds een paar weken vitamine C op mijn gezicht, deze van Madara. Hieronder de ingredientenlijst mocht het relevant zijn.

Ik kreeg bij het eerste gebruik de week erop flinke ontstekingen, vooral rond mijn kin. Ik ging dat Googlen en dat blijkt wel normaal te zijn, bij beginnen met vitamine C. Dus ik bleef het gebruiken maar nu heb ik weer 2 flinke pukkels.

Ik heb lang acne gehad en mijn huid is niet fantastisch, maar echt zulke pukkels heb ik eigenlijk nooit. Moet ik even doorzetten met de vitamine C of is nu al duidelijk dat dit product niet voor mij is?

Maybelline Superstay Matte Ink zijn top.

1 like

Ik zou denk ik voor jezelf overwegen wat je uit het gebruik van vitamine C wenst te halen en of je dat er nu uithaalt (en of dat de pukkels compenseert).

3 likes

Ik lees in deze ingrediënten eigenlijk veel olie, alcohol en vulmiddelen en weinig vitamine C, dus ik denk dat je wellicht reageert op de oliën. Ik zou dan eens kijken naar een vitamine c waar ascorbic acid in zit, bijv die van Paula’s choiche of drunk elephant.

4 likes

Dankjewel! Ook @George. Ik ga er dan inderdaad mee stoppen, een alternatief vitamine C product proberen en als dat ook zo blijft, is het het niet voor mij.

Fijn om hier even te kunnen vragen, dank!

1 like

Ik ben net begonnen met skincare van drunk elephant maar alles ruikt zoo naar vaseline???

3 likes

Ik heb de Hada Labo lotion en de Pyunkang yul tonic, maar twijfel nu toch weer over de volgorde:
eerst de tonic daarna de lotion toch? Of omdat het een vrij zware lotion is, hiermee starten?

Eerst de lichtere dingen en dan de zwaardere, ik zou dus eerst toner doenen dan lotion

3 likes

Ik zoek een warme creamy douchegel voor een budget prijsje! Vriend gebruikt zoveel van mijn fancy douchegels dat ik liever wat budgetopties ook in huis haal :sweat_smile: Ik hou van warme, herfst- en wintergeurtjes, maar niks te chemisch of aanwezig achteraf.

Die doen toch hetzelfde? Wat is de reden dat je ze samen wil gebruiken?

1 like

Is dat een overkill dus? Ik heb een vrij droge huid dus dacht de tonic voor vochtinbrengend en de hada labo omdat ik niets met Hyaluronzuur had en dit ook wilde toevoegen…haha oeps

3 likes

De Pyungkang yul toner is een geweldig product, en eigenlijk te vergelijken met de Hada Labo lotion ( de moist versie, de premium versie is nog sterker). Alleen heeft deze toner geen hyaluronzuur, en daarmee geweldig voor mensen die niet goed tegen dit ingrediënt kunnen of dat niet zo fijn vinden. Ik zou adviseren om op basis van je huid een van de twee te kiezen. Bijv op een goede dag, of als opkikker de Pyungkang en in de winter op droge dagen de Hada Labo.

En om daarna een goede routine op te bouwen. Dus de toner is de basis, nu een goede moisturiser, en die jouw huid beschermd en daarna een spf (voor droge huid zou ik altijd 2 laagjes kiezen en niet een alles in een product). En in de avond weer de toner met een extra vette nachtcrème.

Oh en de mildste reiniger die je kan vinden, bij voorkeur een olie reiniger.

6 likes

Oh ik kwam hier toevallig met dezelfde vraag. Ik ben benieuwd naar welke reacties je krijgt! Ik rook er gisteren een bij Hema uit de feestlijn en die was ook wel warm! Ik vond hem zelf wat te zoet uiteindelijk en daarom niet meegenomen

1 like

Dankjewel! Fijn, ik ga het uitzoeken

1 like

Geen idee in welk topic dit moet maar weet er iemand of er een parfum bestaat van deze geur? Het is echt mijn favo geur ever en er bestaat wel een olie, body butter, douchespul en een roomspray maar geen echt parfum.
Of iets wat er op lijkt. Ik wil het

2 likes

Heeft iemand deze al gezien/geswatched? Bobbi Brown Jadestone Eye Shadow Palette ✔️ online kopen | DOUGLAS

Ziet er zoo mooi uit :heart_eyes:

(@Spaarlamp misschien)

4 likes

Afgaand op de YT filmpjes is ie echt heel mooi😍

2 likes

Ooohhh waarom heb ik dit gezien IK WIL HET

4 likes

Kan je niet zelf wat fabriceren met die olie? Of is het een doucheolie?

Ja Ohh echt mooi, hoop dat wij m ook krijgen

2 likes