Ik ben recent begonnen met oogcreme van Kiehls het avocado treatment. Ik was sceptisch in het begin omdat ik ook eczeem en urticaria heb, maar wil vw m’n leeftijd toch wat preventief gaan smeren. En deze bevalt mij echt goed. Geen gejeuk of irritatie. Soms smeer ik vaseline, maar heb het idee dat deze oogcreme net wat meer voedend is.
Ik weet niet of dit het juiste topic is want gaat niet over een beautyproduct, maar over materialen ervan.
Ik heb een aantal kwasten van Real Technique die 10 jaar oud zijn. Sommige heb ik amper gebruikt, dus de kwasten zijn zeker nog goed, maar dat onderste deel van het handvat is zo vies en plakkerig.
Hoe los je dat op dat het niet meer zo plakkerig voelt? Wassen met afwasmiddel en handzeep doet helemaal niets. Het materiaal is precies beetje vergaan en blijft plakkerig voelen.
Zijn er trucjes voor om dit te verhelpen?
Wat leuk! Ja de primer vind ik echt geweldig, foundation blijft daardoor echt muurvast zitten! Nog steeds heel erg tevreden met alle producten en gebruik ze meerdere keren per week
Als het trucje bestaat heb ik het nog niet gevonden. Dat is helaas een nadeel van silicone-achtige materialen, uiteindelijk gaan ze zweten omdat ze traag terug ontbinden tot hun oorspronkelijk vorm: olie.
Bij Mac zit je wel in de counter en krijg je vaak geen drinken en dan betaal je voor een uur €60/€65 die je mag inwisselen in producten achteraf. Vind de vibe heel erg afhankelijk van de mua die er is, bij ons in de winkel is het altijd heel gezellig, maar kan me ook voorstellen dat het minder gezellig is als de mua niet leuk is.
Charlotte Tilbury en Nars enzo hebben regelmatig masterclasses, die zijn dan in aparte ruimtes in de Bijenkorf en daar zit ook wat drinken en een hapje bij, is vaak in een grotere groep van 10 personen ofzo, maar geen idee wat de prijs daarvan is. Ik denk ook wel rond de €50/€60 en inwisselbaar in producten.
Ja snap ik, zeker nu richting de kerst zal zo’n masterclass wel helemaal vol zitten. Heb wel eens meegemaakt dat er maar 4 mensen waren, dat was heel chill. Als je op een doordeweekse dag in de ochtend gaat is het in de counters vaak rustiger, in het weekend nemen wij iig geen afspraken aan omdat het te druk is.
Ik heb dit toevallig deze week opgezocht, want dit probleem heb ik ook met bepaalde handvatten. Ik las vooral dat isopropanol alcohol zou werken, daarmee kan je dat zachte plastic/rubberen laagje eraf wrijven. Zelf heb ik het alleen nog niet geprobeerd dus succes niet gegarandeerd.
Ok, dat is misschien het proberen waard. Ik werk nog 2 dagen in een labo met Isopropanol.
Maar dat is wel geen veilige tip! Isopropanol is giftig, wil ik toch even duidelijk zeggen voor als nog mensen dat zomaar gaan proberen. Al weet je dat hopelijk wel als je aan de isopropanol geraakt.
Ik ben benieuwd.
Mijn ander alternatief is plakband. :-/
Heeft iemand een positieve ervaring met het wimperserum van The Ordinary? Ik gebruik het nu ongeveer 3 maanden maar zie geen verschil
Jongens ik wil toch wel deze ultieme skincare life hack met jullie delen. Ik zag het voorbij komen op Tiktok en geïnspireerd hierdoor heb ik er ook een gekocht en ik wil nu nooit meer anders!
Voor iedereen die skincare heeft uit een potje waar je met je vingers in moet is dit de oplossing. Veel hygiënischer.
Je drukt erop en voila. Ik vind het echt geweldig . Enige jammere is dat je wel een redelijk vloeibaar product moet hebben maar voor de snail cream vind ik dit echt handig.
Ik heb de mijne van Ali (zoek op pump jar) maar je hebt ze ook op Amazon.
Ja, heel irritant. Het zijn de weekmakers in dit kunstof/rubberachtig materiaal. De tips zijn: talkpoeder (helpt even als het nog niet zo erg is) of spiritus (werkte bij mij niet) of Dasty. Maar het effect is altijd min of meer tijdelijk en ik heb ze om die reden weggegooid. En dezelfde nieuw gekocht, want die hebben het niet meer. En zijn nu bij de Douglas met korting.
Makes sense! Die stomme Nars doosjes worden ook altijd lelijk bij mij, ondanks die dertig euro…
Ja daarom ben ik eigenlijk vooral fan van karton geworden de laatste jaren
Dat kan ook niet, er zit geen enkel werkend ingredient in. Allemaal mooie ingrediënten voor een zacht huidje, maar niets om je wimpers te laten groeien. Helaas, een puur marketing product! (en ik ben over het algemeen best fan van TO)
Ja goed dat je het zegt! Dat ben ik vergeten er bij te vermelden. Plakband/tape is inderdaad een goed alternatief. Het is ook zonde om nog goede kwasten weg te moeten gooien.
Helaas, dan toch maar revitalash
Of Miralash, of Nanolash, of andere serums. Check de ingredientenlijst en zoek naar ingrediënten die het stukje “prost” in zich hebben. Dat zijn derivaten van Bimatoprost (dit ingredient mag niet meer zonder recept) of prostaglandine analogen.
Overigens even een “nuance” op mijn harde reactie op het wimperserum van TO. Daar zitten peptiden en arginine in, en onderzoeken hebben uitgewezen, dat deze ingrediënten helpen met de aanmaak van keratine (= waar je haar voor 90% uit bestaat), en dus kun je hier dikkere wimpers van krijgen, of iets sneller groeiend. Kan, maar duurt lang, en de vraag is of het zichtbaar is. Het is dus geen slecht serum voor je ogen of de huid om je ogen.
Helaas woon ik niet in de buurt, maar ga het wel onthouden. Dank je wel
Deze raad ik trouwens niet aan, krijg er geïrriteerde ogen van en heb al van meerdere mensen de vraag gehad of ik heb gehuild. Mijn wimpers zijn er wel langer door maarja.
Deze vind ik wel chill en merkte echt al verschil na een paar dagen
En deze vind ik ook fijn, kreeg er geen mega lange wimpers van maar het leek wel of mijn wimpers steviger werden ofzo.
Dank u voor de tip!
Zuivere iso propanol heeft mijn handvaten weer plakvrij gekregen. Ik ben benieuwd hoelang het blijft, maar als is het maar een jaar, ik vind het wel fijn dat ik ze niet meer zo ‘vies’ vind.