Het Beautytopic #3

Goede tip! Maar ik zoek echt iets simpels voor de momenten waarop ik geen tijd heb (maak) voor een routine.

Ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over Cerave, is dat dan die creme in een pot? Ik kwam ook Embryolisse tegen maar weet niet of die vooral goed voor je huid of goed als basis voor make-up diende

1 like

Ik vind het stom dat Chanel deze niet meer maakt. Dat was een highlighter, blush en concealer in één en allemaal creme producten. Mocht iemand een tip voor iets soortgelijks hebben!

3 likes

La roche posay hydreane is net iets boven 10 euro en heel neutraal. Ik vind het fijn dat die in een tube zit. Het grootste deel van het jaar gebruik ik de Legere variant en als mijn huid echt droog is de Riche.

1 like

Heb het hier geloof ik al vaker genoemd, de droge & gevoelige huid crème van Bepanthen, ook te gebruiken als dag-/nachtcrème. Vet genoeg voor in de koudere maanden en er zitten fijne ingrediënten in. Het lijkt een wat duurder product (€15-20), maar er zit met 200 ml echt veel in de verpakking. Ik experimenteer best veel met andere crèmes maar kom altijd weer bij deze terug! Het heette voorheen trouwens Bepanthen Sensiderm, misschien wordt het soms nog onder die naam verkocht.

Linkje naar Etos site: Bepanthen

Ingrediënten door de Inci decoder gehaald:

5 likes

Oh echt mooi! Ik ga dit in de gaten houden thanks, ze lijken een beetje op de Unleashia glitters maar dan met meer kleur omg

1 like

Ja maar ook wel iets groter/opzichtiger. Willam heeft ook wel videos op youtube waar je ze in actie kan zien (al is hij moeilijk serieus te nemen). Er schiet me nu ook nog iets binnen van een indie merk dat werd gebruikt op de set van Euphoria dat soortgelijk formules had, misschien dat je het terug kan vinden in interviews? Een internetvriendin was destijds laaiend enthousiast erover in ieder geval.

2 likes

Oh ik heb dat nog niet gekeken maar dat is echt een goed idee, maar aan de andere kant moet ik wel kappen want ik heb net nog een Romand palet binnen gekregen :sob:

2 likes

Welk merk heeft de fijnste (betaalbare) kwasten. Is Real Techniques beter of Morphe? Of nog een ander merk?

1 like

Hmm het zou kunnen, al was het volgend mij wel dellender en groter qua glitter, ik ga het straks toch eens even nakijken

Ik vind Real Techniques goed en betaalbaar, Amazon heeft een leuke gezichtsset te koop nu voor iets van 13 euro (heb ik hiervoor ergens een link naar gezet

Goede tip, deze ga ik halen, bedankt @Zaza

1 like

Mocht je aan de grens wonen dan is deze heel fijn, zeker met een paar druppels jojobaolie;

https://www.dm.de/balea-tagescreme-reichhaltig-lsf15-p4066447101034.html

2 likes

Ik ben altijd heel tevreden over Zoeva!

1 like

Bestaat bdellium tools eigenlijk nog? Die hadden ook hele goede kwasten

1 like

Swatches van het Romand glitter palet @jigglypuff! Ik heb niet zo’n hele geweldige camera dus je ziet het niet zo goed, maar ik heb wat foto’s zonder focus toegevoegd want daar komen juist de glitters goed uit.

Swatches

image (2)

De bovenste rij van rechts naar links (beetje onlogisch maar goed)

De onderste rij van rechts naar links

hoop dat iedereen ff negeert dat dit eerst 3x fout ging

11 likes

Wauw :heart_eyes: Hoe is de textuur en blijft het goed zitten?

Ik neem aan dat dit een reactie op mij is? haha

nou ik kreeg het hierna lastig van m’n armen af, en ik heb deze natuurlijk nog niet echt gebruikt maar mijn ervaring met Romand paletten is dat het eigenlijk de hele dag wel perfect blijft zitten. ik gebruik meestal wel oogschaduwbasis maar geen setting spray of iets. maar ik ben sowieso echt fan van dit merk, de lip tints ook, echt niks negatiefs op aan te merken.

de textuur van de chunky glitters is een beetje korrelig maar verder best glad en zacht. ik heb er niet heel veel verstand van maar love dat het door zulke glitters gelijk lijkt alsof je goed bent in makeup :grin:

2 likes

Wow dit ziet er nice uit. Van welke site heb je besteld?

Rosekoreanbeauty! Better than Palette | 00 Light & Glitter is het

3 likes

Ik vind embriolisse fijn, maar is wel licht dus ik draag hem juist in de zomer.

Heb ook best lang die van the ordinary gebruikt (prima) en heb voor de winter de weleda skin food. Die is lekker vet! of als die te heftig is kun je ook de light nemen, want ik heb wel een enorm droge huid.

2 likes

Ik gebruikte op voorschrift van de dermatoloog Rosaced als dagcrème. Nu is deze niet meer verkrijgbaar en heeft ze rozex voorgeschreven maar die heb ik nog niet geprobeerd. Bij een echte uitbraak gebruik ik dan s avonds soolantra. Verder zijn stress en hormonen (menstruatie) bij mij grote boosdoeners. Ik gebruik make-up en verwijder die met enkel een wasbaar wattenschijfje, zonder reinigingsproducten. Dit gaat nu al enkele jaren goed…

1 like