Het Beautytopic #3

Hoi allemaal! Mijn eerste post in dit topic na lang meelezen.
Ik ben momenteel in Edinburgh, zijn er nog producten die ik écht moet kopen die bij ons niet of moeilijk verkrijgbaar zijn?

Heb al wat winkels en merken voorbij zien komen die voor mij onbekend zijn, ben benieuwd naar jullie aanbevelingen :hugs:

3 likes

Ik zou naar Space NK gaan, ze verkopen daar ook wat meer exclusieve merken enzo. Ultra Violette, Rare Beauty, Milk Make-up enzo :grin:

2 likes

Ik vind de producten van Hado Labo heel fijn (Superdrug) maar die zijn niet altijd overal op voorraad. En bij Boots heb je de inkey list, hebben ook fijne producten. En voor de meer luxere producten inderdaad Space NK.

4 likes

Pfff ik ging vandaag weer naar de huidtherapeut voor een peeling. Dit keer een hele milde omdat mn huid zo droog is, maar ik reageerde er super erg op. Normaal is de roodheid na een uur of 3 wel gezakt maar nu was het na 5 uur nog mega rood en aan het branden. Ik was echt een beetje in paniek ik dacht kut straks raak ik voor altijd verminkt in mn gezicht dus ik terug naar die huidkliniek gegaan waar ik nog moest huilen want was echt ff heel erg in de stress. Ik werd gelukkig echt heel lief en goed opgevangen. Ze hebben nog een keer geneutraliseerd en extra gekoeld en nu is het branden weg en zakt de roodheid.

Blijkbaar kan ik niet goed tegen deze peeling. Hoop echt dat het redelijk gezakt is morgen voor werk want moet de hele dag cliënten zien :sweat_smile:

Moest het ff kwijt haha.

5 likes

Ahhh ik heb dit ook een keer gehad! Ik had juist dat ik steeds een niet heftig genoeg reactie had, dus ik zei ‘smeer er maar iets meer op!’ nou dat heb ik geweten. Mijn hoofd is wel echt 2 dagen rood geweest en de vellen waren niet mis.
Maar! Verder helemaal niks aan over gehouden, behalve uiteindelijk een heel glad huidje haha :smiley: Maar eng is het wel ja!

3 likes

Oh Ik hoop het zo! Het voelt nu als schaafwonden op 2 plekken, had jij dat ook? Ik heb mn eerste afspraak afgezegd om even te kunnen kijken hoe het eruit ziet in het licht. Ben echt hyper bewust van mn gezicht :neutral_face:

1 like

Ja dat schrijnende gevoel? Ik had gelukkig geen afspraken maar wel vriendinnen die er van schrokken en riepen ‘dit is niet goed hoor!!’ haha. Maar gelukkig allemaal goed gekomen. Stom is dat he? Normaal had ik een lichte reactie, van gewoon een fruitzuurpeeling. En nu had ze er 3 lagen i.p.v. 2 op gesmeerd en het deed gewoon de dag er na nog pijn :sweat_smile: Vond het ook echt een beetje eng maar gelukkig is mijn huid er wel snel van hersteld!

Ik heb nog contact gehad met de huidtherapeut, het is inderdaad een kleine schaafwond en erg geïrriteerd… Het lijkt ietsje af te zwakken, maar ik zit hier nog wel een aantal weken mee helaas. Flink smeren voor mij de komende maanden :sweat_smile:

1 like

Ik had dat de vorige keer ook. Heb echt 3 dagen pijn en brandend gevoel gehad

Na hoe lang was het bij jou weggetrokken?

2 likes

Ja eigenlijk na 4/5 dagen pas. Ben ook teruggeweest. Mijn huid stond echt op knappen maar er gebeurde niks en dat is gewoon heel pijnlijk

Oke, en had jij ook echt schaafwonden?
Zo vervelend he :neutral_face::neutral_face::neutral_face::unamused::unamused:

Ik reken op een lange hersteltijd en smeer me ondertussen maar gek met vaseline

Ja… ik mocht geen vaseline smeren maar kreeg lotion en een soort littekenspray en betere spf

1 like

Dat wordt meestal gedurende de nacht afgesmeerd aan mijn kussen, dus eigenlijk is een beetje facewash voldoende om dat weg te krijgen.

2 likes

Dit klinkt echt leuk! Maar ga je daar dan dus heen zonder make-up op?

Jaa ik ging zonder, maar je gaat je gezicht ook schoonmaken dus je kan ook met gaan :slight_smile:

1 like

Ja het zou voor mij aan zo tegenstrijdig voelen om zonder make-up naar zo’n evenement te gaan haha. Aan de ene kant logisch want je gaat daar make-up opdoen maar aan de andere kant voelt het een beetje gek om daar als make-up liefhebber met je blote billen gezicht aan te komen.

Ik snap je huiverigheid, ik heb ook snel acne, maar geen extreem droge huid. Ik doe het ook niet elke avond en als ik het doe is het icm een retinol, wat tegen acne is. Misschien kan je het testen op een plekje waar je niet snel puistjes hebt?

1 like

Ik waste toen ik dat deed mijn huid altijd met water based cleanser in de ochtend maar dat was niet optimaal dus ik ben er na een tijdje mee gestopt. Voor mij werkt een slaapmasker of hele voedende moisturizer beter.

2 likes

Oef verschrikkelijk he! Ik kon er de eerste paar dagen ook niks op smeren, maar moest natuurlijk ook spf smeren dus ik dat er braaf opsmeren… GING KAPOT. heb me maar opgesloten in huis :sweat_smile: Hoop dat het snel beter voor je wordt!